28 van de 183
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27934

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2010 11:21 PM
  [ # 406 ]

Thanks Smile

Ja, 3 van de deuren roesten, al sinds ik de auto heb.
De deur RV wou ik laten vervangen bij de APK, alleen ze hadden even geen beter deur beschikbaar.

Die scheve plaat achterop wordt recht gehangen of als ik nieuwe platen koop, of als er een andere klep op komt, want die roest ook Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 juli 2010 01:22 PM
  [ # 407 ]

Gister naar de CX Club zomerrit, dus weer eens flink wat km’s gemaakt.
Uiteindelijk precies een volledige tank leeggereden. Met het benzine lampje nog een stuk doorgereden, uiteindelijk sloeg de pomp af na ruim 64 liter, ruim 98 euro…
Het verbruik kwam neer op 1 op 9.2, dat is met de blower redelijk hard aan, ramen open en de verlichting aan.

Ik denk dat de nieuwe koplampen wat beter licht geven Smile
De bundel licht voor de auto is mooier en meer 1 geheel.

De nieuw geplaatste 2de hands gaskabel bevalt me ook beter als de oude, deze laat zich veel preciezer bedienden dan de oude.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 09:57 PM
  [ # 408 ]

Je blijft steeds leuk bezig met je CX, complimenten Wink.
Dat van die automatische achteruitverwarming wist ik niet dat het de bedoeling was dat die vanzelf in-en uitschakeld bij vocht-waterdampdetectie. Zo`n “auto” stand op de verwarmingsknop heb ik vaker gezien bij de duurdere CXen Wink.

Is trouwens xenon 3000K ook een optie voor mooi geel en veel licht? Bij forumlid wimb is zijn 3000K xenon in zijn XM wat aan de groene kant maar verder heb ik alleen echt gele 3000K gezien.
Ook goede reflectoren doen een hoop ongeacht halogeen of xenon.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2010 10:00 PM
  [ # 409 ]

Ik heb eens 3000K xenon in een CX gezien en dat vond ik ook meer groenig… cry green Mr. Green

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 10:08 PM
  [ # 410 ]

Als het 3000K moet zijn, moet het ook echt geel zijn en niet het idee hebben dat je algen erbij krijgt Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juli 2010 10:24 PM
  [ # 411 ]

Het bezig zijn met de CX is 1 van de leuke elementen van het hebben van een CX, gelukkig geen dagelijks vervoer want dan wordt het een verplichting en ben je er afhankelijk van. Lukt het niet dan komt het een andere keer.

Ik vind die verwarming ook echt weer een leuke CX toevoeging. Toch wel grappig bedacht van Citroën om het zo op te lossen. Ik heb bij andere merken nog nooit gehoord van automatisch inschakelende achterruit verwarming Wink

Xeon hoeft van mij niet op de CX. Ik heb het bij iemand gezien en vond het niet zo mooi geel vanuit de koplampen zoals het bij mij nu is.
Verder is het geen dagelijks vervoer, dus ik ben ook niet zo afhankelijk van het licht.

De bottelnek blijft toch de reflector denk ik. Bij de Xsara heb ik bijvoorbeeld een veel bredere bundel licht, ik denk dat Xeon hier niet veel verbetering in zal brengen, ik vermoed dat dit de bundel licht alleen maar intenser zal maken, niet breder.

Als er interesse is kan ik nog wel wat foto’s posten van de nieuwe lampen in het donker Wink

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2010 10:49 PM
  [ # 412 ]

Fotootjes zijn altijd welkom… Smile

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 10:49 PM
  [ # 413 ]

Een CX heeft itt een XM geen problemen met slecht lichtbeeld door de kleine reflectoren. Dus met goede CX reflectoren heb je al een goed lichtbeeld met relatief veel licht Wink.

Bij de Xsara serie2 van mijn ouders was het lichtbeeld idd ook niet slecht, maar de 6000K xenon geeft nog eens extra veel licht en ook nog eens breder Wink. Borden en andere kleine paaltjes aan de zijkanten die voorheen niet echt opvielen worden nu goed opgelicht en ook meer recht voor je uit zie je meer oplichten.

Met mijn XM wil ik niet terug naar halogeen, bij een XM is dit een uitkomst very good.

Als je foto`s wilt maken van jouw gele lampen in het donker, graag zelfs cool smirk.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 juli 2010 11:00 PM
  [ # 414 ]
Arjan Verkade schreef:

........gelukkig geen dagelijks vervoer .........

hoezo, “gelukkig”.... ?  tja, dat is dan jammer…. het is een auto, en die mag best rijden.
ik gebruik haar redelijk wat de laatste tijd, en dat is genieten, iedere dag weer ! en het mooiste, mijn hobby gaat met mij mee, waar ik ook heen ga !  af en toe rondje kijken, soms wat kleine dingetjes aanpakken en dan weer verder.  een dag niet gezweefd is een dag niet geleefd !

dan wel je zaken bijhouden voor ‘t onderhoud in de garage. dus rustig wegbrengen, en aan laten klussen daar waar nodig - tenzij je zelf tijd en kennis hebt.

(voor thuis / kleine afstanden pak ik overigens de fiets)

maar ik geniet elke dag in mijn dagelijkse vervoer,  T2 = magnifiek zweven !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 05 juli 2010 11:06 PM
  [ # 415 ]
cx25gtit2 schreef:

een dag niet gezweefd is een dag niet geleefd !

Die ken ik ergens van cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 juli 2010 11:10 PM
  [ # 416 ]

klopt !!  Wink

maar ik wilde wel die tekst even bij Arjan extra vermelden Wink

jij en ik (en anderen onder ons) genieten van onze CX als dagelijkse auto. zweven maar !!

uiteraard ieder zijn keuze. hoe dan ook, we hebben plezier met onze dames !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juli 2010 11:16 PM
  [ # 417 ]

Heel simpel, met de LPG Xsara kost een weekje woon werk verkeer rond de 18 euro per week.
Met de CX gaat dat ruim 50 euro kosten!
Dat scheelt al ruim 1600 euro per jaar, dan heb ik het nog niet eens over de privé ritten die ik ook nog eens op LPG rijdt.

Dan heb ik het nog niet eens over het veel hogere onderhoud van de CX…

Met ruim 30.000 km per jaar rijdt ik de CX dan ook binnen een paar jaar op, nu kan ik er veel langer plezier van hebben.

Verder vind ik de TRXen voor dagelijks gebruik ook niet alles, en het missen van airco met deze temperaturen wil ik ook niet Wink
Verder staat mijn auto op het werk in een zeer vuile omgeving (Rotterdam Botlek), dat doe ik de CX ook liever niet aan.

En wat ik eigenlijk nog het leukste vind is dat de CX dan niet een standaard gebruiksvoorwerp wordt. Nu kan je er eens naar uitkijken om weer eens lekker te gaan rijden.
Ik heb er ook wel eens 2 weekjes dagelijk in gereden, dat geeft na een tijdje toch een ander gevoel. Maar vervelen gaat het zeker niet! Very Happy

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 615

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 juli 2010 01:14 AM
  [ # 418 ]

Wat die xenon betreft, wat ik inderdaad bij mij zie is dat de kleur van de lampen als ik ze net aan heb vrij groenig is. Dit na een tijdje weg en is het toch naar mijn mening goed geel. Echter, zo geel als de lampen met de gele hulsjes eromheen zijn is het zeker niet.
Aangezien ik bi-xenon heb en de lamp zelf dus beweegt bij grootlicht verandert het lichtbeeld en heb ik beduiden meer licht dan met de oude lampen de erin zaten. Daarna heb de grootlicht lampen ook nog vervangen door 100 watt exemplaren wat ook weer zorgt voor meer licht. De achterliggende gedachte is dat ik die extra hoeveelheid licht alleen nodig heb op het moment dat ik ook grootlicht kan voeren en het dan alleen nuttig is.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 juli 2010 03:07 PM
  [ # 419 ]

@Arjan, zoals jij je CX gebruikt om af en toe ermee te rijden dat doe ik ook met mijn XM Wink. Bij ons doet de Xsara ook dienst als dagelijkse auto maar dan zonder LPG.

@Laurensvzb: dan heb je wel een flinke bak grootlicht cool smile, zijn de 100W lampen ook geel Wink? Gaaf dat je gele xenon in je CX hebt zitten.

Met mijn XM heb ik in de dim,- groot en mistlicht vóór xenon 6000K zitten, ook daarmee zie ik een groot verschil met de halogeen verlichting.
Als de mistlichtreflectoren nog gaaf zijn dan kun je met xenon mistlicht aan niet eens erin kijken cool grin en kunnen dan ook als extra functioneel licht gebruikt worden, terwijl de halogeen mistlicht niet zoveel voorsteld Wink.

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 06 juli 2010 03:24 PM
  [ # 420 ]

zorgen 100w lampen niet voor meer hitte ergo sneller smelten en doorbranden van bedradingen en behuizingen? Mij werd het op de ZX iig afgeraden, omdat die lampunits daar niet best tegenkonden.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

28 van de 183
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook