Nog even off-topic. De vraag naar Uniroyals. Ik heb er vier onder mijn GTi liggen en ze bevallen prima, zeker op een nat wegdek, maar daar schijnen ze ook bekend om te staan, blijkt uit verschillende tests, waarin merkwaardig genoeg, ondanks alle geluiden hier, de Energy Savers behoorlijk goed scoren.
Kijk maar eens hier:
Sommerreifen
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
In die test geven ze alleen maar plusjes, en dan vertrouw ik toch liever op een meting van de remweg op nat en droog wegdek…
Vandaag nog een lang stuk met de BX gereden, afgezien van het geluid (wat nu weer niet echt aanwezig was zoals de afgelopen weken….. ) reed ie echt prima! Wat ik wel merk is bij stationair en dan gas, dat er iets trilt/ rammelt, wat wel erg veel op een uitlaat lijkt die ergens tegenaan rammelt, dus denk dat het mysterie wel is opgelost….. hopelijk!
Tsja van mij hoeven er niet perse dure Michelins onder, Uniroyal staat altijd wel bekend om goede eigenschappen, vooral in ‘t nat. En de prijs is ook goed te doen. Binnen twee weken moet de BX toch een grote beurt + nieuwe banden hebben dus dan is het een mooi moment om de ophanging van de uitlaat even te bekijken.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!
Tsja van mij hoeven er niet perse dure Michelins onder
Energy savers zijn juist de enige betaalbare Michelins, daarom worden ze veel gekocht door mensen die per se Michelins willen maar niet veel willen uitgeven. Alle andere Michelins presteren wel redelijk, maar voor minder geld zijn er veel betere banden te koop.
Ik bedoelde ook in vergelijking tot andere merken.
Als je inderdaad de andere soorten van Michelin bekijkt, heb je voor de prijs van 1 band bijna 4 energy’s….
Op mijn ex-bx zitten (?) ook uniroyal banden, ze zijn wat lawaaierig als je 50 rijdt, bij hogere snelheden overstemde mijn bx alle andere geluiden Ik was vooral onder de indruk van de eigenschappen tijdens regen, ik ben door hoosbuien gereden waarbij de banden geen krimp gaven. Ook bij scherpe bochten geen rare dingen.