6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Te slappe multiriem
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juli 2010 11:51 PM
  [ # 76 ]
waterman schreef:

Ik heb nog geen kapotte aircopouly’s meegemaakt. Wel heeeeeeeeeeel veel krukaspouly’s Laughing

En heeeeeel veel gretige garagisten met ondeskundige klanten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juli 2010 11:54 PM
  [ # 77 ]

Inderdaad. Dat heb je weer goed neergezet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 juli 2010 04:12 PM
  [ # 78 ]

Even inhakend op een slappe multiriem, bij mijn XM ZPJ4 24v heb ik afgelopen zondag mijn multiriem kunnen spannen die de airco -en uitwendige waterpomp aandrijft. Stond al een lange tijd iets te slap naar mijn zin, maar iedere keer stelde ik het spannen uit omdat ik niet bij de spanbout kon komen.

Bij diverse pogingen om bij het stelboutje te komen, heb ik eerst de wielboutsleutel met steun weggehaald en uiteindelijk de kleine zwarte motorsteun verwijdert (tussen de veerbol en aircopomp) en kon met een ratelje met verlengstuk en een dopje 13 de spanbout indraaien. Er is dan nog weinig sleutelruimte, maar het gaat net Wink.

Het resulteerde vooral in merkbare meer constante watertemperaturen tussen de 80grC en 90grC. Boven de 90grC komt die niet, wat voorheen wel vaak voorkwam. Dus er was duidelijk slip tussen de krukaspoulie en de multiriem.

Spanboutje multiriem ZPJ(4)

Spanrol van opzij, motorkant gezien

ZPJ(4) Spanrol en waterpomp

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 12 juli 2010 03:16 PM
  [ # 79 ]

Vandaag de XM weer opgehaald, nadat ik deze vorige week voor de zekerheid maar bij de garage had neer gezet. De auto had 2 dagen stilgestaan na de reparatie en normaal hoorde je de auto flink piepen. Nu ... helemaal niets. Dus ik hoop dat het probleem opgelost is. De garage vond nog wel een stukje multiriem bij de poelie. Bleek dat er alweer een stukje van de nieuwe riem af was.  huh

salut

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook