2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vreemd geplaatste zekering bij TCT uit 96
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 juli 2010 09:30 AM
  [ # 16 ]

Zijn we niet een beetje langs elkaar heen aan het praten? Bedoelen jullie niet allemaal:
De XM heeft wél een shunt, maar die wordt bij normaal gebruik niet geplaatst. Alleen bij langdurig stallen van de auto.

Zoals PE het al eerder op schreef dus.

Is wel raar dat bij een rijdende XM die shunt zo gestoken zit. De permanente gebruikers zouden dan afgesloten moeten zijn. Dat houdt in dat iedere keer bij het starten het geheugen van je radio gewist zou moeten zijn. Het lijkt me in ieder geval niets met je clignoteurs en ruitensproeier te maken te hebben want dat zijn geen permanente gebruikers.

Plaatje is uit de handleiding van ‘96.

Afbeelding Bijlagen
shunt.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 juli 2010 03:44 PM
  [ # 17 ]

Goed dat je dit aangeeft Wink.

Uit mijn XM periode bij de Citroën dealer kon ik me geen shunt zekeringen herinneren met de XM 0-beurten, wel overige modellen hadden die shunt`s. Maar ik vergis me nu, zoals Brian het aangaf Wink.
Alleen de zekering plaatsing bij de XM voor de taal van de boordcomputer, staat me helder voor de geest.

Maar evengoed vreemd dat de shunt zekering geplaatst is.

Is de massapunt (mogelijk op het binnenscherm motoruimte) wat gecorrodeerd en daardoor deze onderdelen niet laat werken?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 06 juli 2010 06:47 PM
  [ # 18 ]

Bij mij waren uiteindelijk de ruitensproeier pompjes kapot en zijn vervangen. De shunt verbaasde Civer niet echt. Ik ga zelf morgen op vakantie naar…..France.!! Na de vakantie ga ik weer verder met de XM verbeteren.
Overigens kwam er weer een golf water uit mijn kachelventilator vandaag toen ik flink de bochten nam. Was wel weer ff schrik. Ik dacht dat al het water uit de kachelruimte was, maar bleek van niet. Geen idee hoe groot die ruimte is en hoe lang er nog water uit kan blijven komen bij flink bochtenwerk.

Gr Cybexxm

test

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 06 juli 2010 06:47 PM
  [ # 19 ]

Bij mij waren uiteindelijk de ruitensproeier pompjes kapot en zijn vervangen. De shunt verbaasde Civer niet echt. Ik ga zelf morgen op vakantie naar…..France.!! Na de vakantie ga ik weer verder met de XM verbeteren.
Overigens kwam er weer een golf water uit mijn kachelventilator vandaag toen ik flink de bochten nam. Was wel weer ff schrik. Ik dacht dat al het water uit de kachelruimte was, maar bleek van niet. Geen idee hoe groot die ruimte is en hoe lang er nog water uit kan blijven komen bij flink bochtenwerk.

Gr Cybexxm

test

Profiel  
 
cybexxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007

- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Gepost: 06 juli 2010 06:47 PM
  [ # 20 ]

Bij mij waren uiteindelijk de ruitensproeier pompjes kapot en zijn vervangen. De shunt verbaasde Civer niet echt.
Maar wat Brain aangeeft klopt als een bus, dit is precies de afbeelding uit mijn boekje. Dus een en ander makes no sense.

Ik ga zelf morgen op vakantie naar…..France.!! Na de vakantie ga ik weer verder met de XM verbeteren en de speurtocht inzake de zekeringen.
.
Overigens kwam er weer een golf water uit mijn kachelventilator vandaag toen ik flink de bochten nam. Was wel weer ff schrik. Ik dacht dat al het water uit de kachelruimte was, maar bleek van niet. Geen idee hoe groot die ruimte is en hoe lang er nog water uit kan blijven komen bij flink bochtenwerk.

Gr Cybexxm

test

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 juli 2010 08:58 PM
  [ # 21 ]

De shunt gebruikt inderdaad 2 zekering voetjes, zo staat het ook in het boekje.

Over het water, is het afwateringsslangetje niet verstopt? (even achter de kunststof wielkuip kijken)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 juli 2010 11:44 PM
  [ # 22 ]

Kan aan mij liggen, maar bij mij is dit geen afwateringsslangetje.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juli 2010 01:06 AM
  [ # 23 ]

Daar zeg je wat, dat klopt ja. zipper

Het water loopt gewoon door een gat de wielkast in.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 juli 2010 01:10 AM
  [ # 24 ]

Dat is een slang van de tank naar het koolfilter Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 07 juli 2010 08:55 AM
  [ # 25 ]
Brian schreef:

Is wel raar dat bij een rijdende XM die shunt zo gestoken zit. De permanente gebruikers zouden dan afgesloten moeten zijn. Dat houdt in dat iedere keer bij het starten het geheugen van je radio gewist zou moeten zijn. Het lijkt me in ieder geval niets met je clignoteurs en ruitensproeier te maken te hebben want dat zijn geen permanente gebruikers.

Plaatje is uit de handleiding van ‘96.

Nee, het is precies andersom. Die shunt wordt gebruikt om de permanente gebruikers te voeden. En hij wordt getrokken om de voedingsspanning van die gebruikers te onderbreken. Permanente gebruikers zijn in ieder geval de ontvanger afstandbediening c.v., het geheugen van de radio en het codepaneeltje.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook