91 van de 97
« Eerste  < Vorige 89 90 91 92 93 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 juli 2010 10:33 PM
  [ # 1351 ]
hogervp schreef:

Sproeischuimblusser AFFF kiezen, beste optie in dit geval.
http://www.brandbeveiligingonline.nl/product_info.php?products_id=28

Sproeischuim is alleen wat lastig als het vriest. Dan heb je een blok ijs in een rode cylinder.
En Halon is natuurlijk verboden. Foei Penny.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 juli 2010 10:35 PM
  [ # 1352 ]

Dan moet het wel stevig koud worden hoor. Ik heb zomer en winter door brandblussers en ook jerrycans met blusvloeistof in de bus staan, en zelfs bij - 15 afgelopen winter raakte het niet bevroren. Zolang het maar niet vol in de koude wind hangt gaat het lang goed.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 juli 2010 10:40 PM
  [ # 1353 ]

Het was een tip die ik kreeg van een brandweerman. Dat schuim is op waterbasis vandaar. Enfin, als de ervaring anders beweerd dan leg ik dat ding weer in de auto Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 juli 2010 10:41 PM
  [ # 1354 ]
Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 juli 2010 11:44 PM
  [ # 1355 ]

ah zie! goed om te weten.
dat AFFF bevriest ook niet zo snel heb ik altijd begrepen in mijn opleiding… lang, lang gelee

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 06 juli 2010 12:14 AM
  [ # 1356 ]

in een toffe bui ook al wel eens een kas in stukken geslepen terwijl ik vergeten was de benzinetank te demonteren Smile
dus met de slijpschijf door de brandstofleiding met een mooi setje vlammen tot gevolg Smile

paar emmers water derover en het was opgelost Smile
water kan dus wel maar inderdaad best niet als het de tank zelf is die in brand staat. als het een brandstofleiding is ga je daar niks mee voor hebben maar een grote hoeveelheid vloeistof is uiteraard uit den boze om daar water op te kappen.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 juli 2010 09:01 PM
  [ # 1357 ]

CO2 blussen zie ik nog ‘t meeste zitten. Eigenlijk elk gas wat zuurstofverdrijvend kan werken. In geval van nood en ik zou niks anders hebben, ram ik met een moker de drukregelaar van m’n MIG lasapparaat en laat de fles leeglopen in de fik.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 juli 2010 09:17 PM
  [ # 1358 ]

En heb je al bedacht hoe je die cilinder onder controle wilde houden dan?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 juli 2010 09:42 PM
  [ # 1359 ]

Dat is waarschijnlijk gewoon een kwestie van keihard wegrennen en nooit meer achterom kijken Razz

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 juli 2010 10:28 PM
  [ # 1360 ]

Die tijd heb je niet… het ding gaat dan dwars door het dak. Of een muur. Of door jou, als je pech hebt.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 07 juli 2010 12:10 AM
  [ # 1361 ]
Alcyone schreef:

CO2 blussen zie ik nog ‘t meeste zitten. Eigenlijk elk gas wat zuurstofverdrijvend kan werken. In geval van nood en ik zou niks anders hebben, ram ik met een moker de drukregelaar van m’n MIG lasapparaat en laat de fles leeglopen in de fik.

wanneer je werkt in een ruimte dan kan dit gevaarlijk zijn omdat zuurstof verdreven wordt.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 juli 2010 12:34 AM
  [ # 1362 ]
Hilko16TZI schreef:

Die tijd heb je niet… het ding gaat dan dwars door het dak. Of een muur. Of door jou, als je pech hebt.

Voor de drukregelaar zit ook gewoon een kraan hoor. Die draai je open.

@hogervp: Wat mij betreft zijn rookgassen ook giftig. Dus altijd wegwezen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 juli 2010 07:03 PM
  [ # 1363 ]

Waarom denk je dat CO2 blussers een expansie-koker hebben? Ik begrijp dat je iets theoretisch aanhaalt, maar probeer het alsjeblieft nooit uit…

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 juli 2010 08:08 PM
  [ # 1364 ]

Bij Mythbusters hebben ze een keer de kraan van een luchtfles afgeslagen, die ging door 2 muurtjes heen. Zeker niets om thuis te proberen lijkt me.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juli 2010 08:11 PM
  [ # 1365 ]

Prima. Nu weer ontopic mannen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
91 van de 97
« Eerste  < Vorige 89 90 91 92 93 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook