Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb nog wel een motor liggen en een compleet dak maar ik weet niet wat daar nog goed van is. Als je wat van het dak wil hebben moet je snel zijn want het staat op het punt van vertrek naar de stort. Het motortje is nog goed volgens mij en deze zit er zo in. Dak kan je zo hebben, motortje komen we wel uit.
jij woont ook in Leeuwarden dus dat is ook wel handig.
- C5 Break 2.0-16V
Vandaag door de APK gekomen voor €19,- !!! Diepe zucht… Misschien hadden de mannen ook geen zin om moeilijk te doen. Garage ging dicht om 16:00 vanwege voetbalspelletje.
Morgen maar eens kijken of ik het dakje weer goed kan krijgen. Ik heb de staalkabels inmiddels uit het gekochte dakje gehaald en het tandwiel gedemonteerd van de motorunit.
Ik zal binnenkort eens een post maken over de rijervaring die we hebben opgedaan.
- C5 Break 2.0-16V
Mijn motor was ook nog goed maar slipte door bij het kantelpunt. Vandaar hoefde de hele motorunit er niet uit. Beide tandwieletjes ware gelijk, gelijk afgesleten of gelijk nog goed. Ik heb jouw staalkabels erin geprutst en weer slipte hij door op hetzelfde punt.
TIP:
De truck bleek te zitten in het verbuigen van het geleidingplaatje dat onder het tandwieltje zit. Hier even een schroevendraaier onder wrikken en buigen maar. Hierdoor worden de kabels steviger tegen het wieltje gedrukt. Uiteindelijk fluitje van een cent, en….. werkt weer als een zonnetje !Schuiven en kantelen zonder blikken of blozen.
Vanmiddag maar even genietend met dakje open naar de Zee in Harlingen gereden om de kleine uit te laten.
Ik heb nog geprobeerd om de afwateringslangen door te prikken met een nylon trekveer, nu ik toch de boel open had. Het uiteinde van de veer kwam echter vast te zitten toen deze het uiteinde van de slang bereikte. Door wat draaien met de veer is het gelukt om het ding weer los te wurmen. Er zat geen viezigheid op, dus heb ik de rest maar zo gelaten omdat ik niet weet waar de slang eindigt in de buitenlucht en ik niet allerlei zaken wil slopen om erbij te kunnen als hij weer vast komt te zitten.
Nu het probleem van de wiebelende snelheidsmeter weer oppakken….
Waarom verandert mijn plaatje nou niet ??
- C5 Break 2.0-16V