2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ergernissen
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 juli 2010 10:13 AM
  [ # 16 ]

Ik heb diverse Type 1 en Type 2 mechanismes liggen, rondom, alleen geen 9 polige Type 2 one-touch.
Zeg maar welke je nodig hebt =]

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 juli 2010 10:42 AM
  [ # 17 ]
piloot77 schreef:

Ik ben naar mijn vaste garage geweest, die konden een geheel nieuw exemplaar bestellen voor 550 Euro. 550 euro!! Is dat ding van goud ofzo??

VBemmelen in Delft heeft drie jaar geleden voor mij een nieuw mechanisme rechts acter gezet. Kostte 85 euro ex BTW plus één uur arbeid.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
piloot77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 04-01-2009

- 2CV Special
Gepost: 08 juli 2010 12:30 AM
  [ # 18 ]

Ik heb inmiddels een type I systeem op de kop getikt, met one-touch nog wel! Het kostte me wat tijd om de twee kabelbomen passend te krijgen; inmiddels heb ik de bestuurderskant werkend ( halleluja!) maar doet de bijrijderskant het niet meer en houd ik één kabel van het type II gebeuren over, een groene met nummer 74 danwel 47. Weet iemand waar deze voor dient en waar deze dan aan bevestigd moet worden?

Profiel  
 
piloot77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 04-01-2009

- 2CV Special
Gepost: 08 juli 2010 01:19 PM
  [ # 19 ]

Ik ben er nog steeds niet uit Sad De bestuurderskant lijkt goed te werken nu maar de bijrijderskant laat het ineens afweten! Op de foto is de geamputeerde stekker te zien, type II. Alle kabels heb ik kunnen doorverbinden, behalve de meest rechtse, de dikste groene kabel.
Deze stekker gaat normaliter op de motor aan de bestuurderskant; kan deze groene kabel dan toch een functie hebben aan de bijrijderskant? De kabel loopt richting carrosserie. Is groen altijd plus of negatief? Iemand enig idee?
help

Afbeelding Bijlagen
foto.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 juli 2010 01:50 PM
  [ # 20 ]

Ik heb ooit ook eens zitten puzzelen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt:

http://dl.dropbox.com/u/8044543/Kabelboom raam.xls

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 juli 2010 01:52 PM
  [ # 21 ]

Ik zie dat die link niet werkt. Kopieer hem in zijn geheel (dus ook met raam.xls in je adresbalk. Dan lukt het wel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
piloot77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 04-01-2009

- 2CV Special
Gepost: 08 juli 2010 02:27 PM
  [ # 22 ]

Even voor de duidelijkheid: het tabelletje geeft aan welke draden aan elkaar gekoppeld moeten worden, klopt dat? En dit is een schema van een typeI?
Ik ga er eens even mee puzzelen, ik ben benieuwd of ik er nu uitkom. Bedankt voor de moeite in ieder geval, ik laat weten of het nu lukkken wil…

Profiel  
 
piloot77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 04-01-2009

- 2CV Special
Gepost: 08 juli 2010 02:59 PM
  [ # 23 ]

Oke, mijn kabelboom komt overeen met jouw schema. Dat is mooi, want dat betekend dat ik dat goed had gedaan iig Smile . Dat gele stekkertje, heb ik die nu nog nodig? Ik heb nog een witte van de originele kabelboom voor het lampje in het portier en het gele luidspreker stekkertje ligt er ook nog origineel in.

Het raam aan de bijrijderskant doet het echter nog niet en ik heb nog steeds die groene kabel richting carrosserie waarvan ik nog niet wat’ie doet.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 08 juli 2010 08:16 PM
  [ # 24 ]

Ga er maar van uit dat het daar aan ligt, als je de schakelaar van de linker deur verwijdert doet het motortje rechts het namelijk ook niet, Franse logica denk ik…

Profiel  
 
piloot77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 04-01-2009

- 2CV Special
Gepost: 08 juli 2010 10:09 PM
  [ # 25 ]

De laatste update, want de voorruiten aan beide kanten glijden weer gracieus op en neer!
Allereerst de overgebleven groene draad; ik heb nog steeds geen idee wat deze voor functie heeft. Je hebt hem in ieder geval niet nodig, blijkt.

Surprisedops: Toen ik namelijk een ander motortje aansloot op het stekkertje aan de bijrijderszijde, bleek deze het gewoon prima te doen… Het lag dus aan het motortje. En wellicht een beetje aan mijzelf, want ik heb het vermoeden dat er wat meer dan alleen een zekering stuksprong toen ik met een kordate beweging de stekker afknipte. Maar dat blijft onder ons want het is slechts een vermoeden natuurlijk…

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 12 juli 2010 02:38 AM
  [ # 26 ]

Bij mij werken de voorramen prima, maar zit het probleem bij het raam linksachter: het kunststof element wat de schakel vomrt tussen de kabel en het raam is gebroken. zodra je dus het raam opendoet, gaat het scheef. Vraag me af of alleen dat blokje te vervangen is, of dat je meteen het hele circus moet vervangen..

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2010 10:31 AM
  [ # 27 ]

Verreweg het makkelijkst om het hele mechanisme te wisselen. Zijn goed te vinden op de sloop. En ik denk niet dat je ergens alleen zo’n blokje kan kopen, dus je moet toch een compleet mechanisme kopen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook