


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ben jij gek!!!
Neem lekker een goeie auto mee naar F.
T is een prima wagen. Ding rijdt erg fijn.
En zoals je weet is koppakking van een CX D vervangen een koud kunstje…..
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nog nooit hoeven doen op die van mij.
nee daar heb je iemand voor…...
CX GTi Turbo 2 - All Black
Who needs waterinjection!?!
De mijne loopt op koelvloeistof!
De “stoomboot” heeft vandaag ongeveer 1,5 liter KVS gebruikt op 30 KM. Dus dat wordt nog even een koppakkinkje vervangen voordat ik op vakantie kan….
Nu hoor ik wel eens dat er scheurtjes ontstaan in de koppen van Turbodiesel CXen. Waar zijn die scheurtjes gelokaliseerd? Dan kan ik dat meteen nakijken.
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
waterman schreef:scheurtjes komen met name voor in de buurt van de klepzetels en rond de inlaatkanalen…..
Ja en soms ook nog rond de openingen van het koelsysteem. Ik heb ze allemaal mogen zien vandaag.. Ben in totaal 10 uurtjes beziggeweest met het vervangen van de kop. Kan vast sneller als je het vaker doet maargoed.
(was incl het halen van onderdelen…..)
morgen nog even de kleppen stellen en de kopbouten natrekken. Dan hoop ik toch echt dat dit het laatste is voorlopig met die wagen…..
alhoewel, het thermocontact zal ik sowieso nog even vervangen. Want de aftermarket temperatuurmeter stond al op 95+ graden en nog sloegen de fans niet aan….
CX GTi Turbo 2 - All Black
kop en pakking hebben het prima gehouden.
+/- 2200 km erbij binnen een week, geen klachten. Alleen de sporing stellen zal wel nut hebben. Nu een linker schouder die 2x zo dik is als eerst. Althans het voelt zo….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag dan toch maar dat slechte stuurcommando uit de RD turbo break verwijderd. Viel eigenlijk wel mee met uitbouwen.
Een andere inbouwen was ook vrij snel achter de rug. Toen stonden de voorwielen natuurlijk weer niet in rechtuitstand. Maar dat is relatief simpel weer goed te zetten zolang je niet meteen de stuuras ook vastmaakt aan je stuurhuis. Hij stuurt nu weer soepel. En rechtuit. En daar ging het allemaal om.
Nu heb ik nog een “versleten diravi unit”, iemand zin om eens te kijken hoe dat van binnen eruit ziet?
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, maak maar open en maak een foto.
Lekker bezig, Evan!
mmm foto mmm
ik bedacht meer van: iemand die eens wil kijken kan m bij me ophalen…..
en mag ook best foto’s plaatsen…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dus,
ik heb hier een cx staan met TD2 blok.
Het ding is afgelopen winter opgehaald. Toen wilde die met moeite starten en de stationairloop was extreem “bonkig” waarbij het blok 700 toeren draaide en nogal stond te schudden, maar op t gas liep ie redelijk goed. En op de weg ging het prima, goede acceleratie etc. Ik heb weinig info over wat er met de wagen is gebeurd in het verleden, maar weet wel dat de teller 410.000km aangeeft. Ik had niet het idee dat ie toen zo rookte. (we hebben we in het donker gereden).
Nu is het probleem het volgende:
Hij start en slaat makkelijk aan. Nu het wat warmer is is de stationairloop ook niet duidelijk bonkig meer, wel een klein beetje. Als ie stationair loopt is er een klein pluimpje blauwe rook. Als je dan gas geeft komt er echt een grote wit/grijze rookwolk uit met wat blauwe waas.
Hij rijft goed, maar ik kan m niet uitgebreid testen want geen apk en geen verzekering.
Er komen een aantal opties in mij op:
1 er is een gare verstuiver bij (vanwege het bonkige lopen in eerste instantie) die dus niet verneveld en zo komt er dus diesel mist uit de uitlaat…....
2 de koppakking of de kop is naar de vaantjes. (er zit echter geen olie in het koelwater!)
3 scheur cilinderwand?
4 pomp van tijd/ riem versprongen (maar dan zou je toch verwachten dat ie niet lekker oppakt?)
(5 met 4,1 ton op de teller zou zo’n blok natuurlijk gewoon wat olie kunnen gebruiken en pluimt ie daarom blauw maar dat verklaart de wit/grijze rook niet)
graag zou ik wat input krijgen van mensen die weten waar ze het over hebben
ik heb niet zoveel zin om dat blok totaal binnenste buiten te keren namelijk, maar als het moet dan moet het….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik heb nog een harstikke mooi blok liggen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat blok is te traag,
er ligt nu een Turbo 2 in, en die rijdt prima alleen rookt dus behoorlijk flink.
CX GTi Turbo 2 - All Black











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat zijn eigenlijk de symptomen van een ‘versleten diravi’?