4 van de 31
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 22 mei 2010 10:24 PM
  [ # 46 ]

hierbij de plaatjes:

voor: (geen hele goede foto, maar de bekleding en de deurpanelen zijn te herkennen)

en na:

een deurpaneel in close-up:
ik heb de grijze armleuningen laten zitten, omdat ik de combi zwarte armleuning - grijs dashboard niet mooi vind en ik geen zin heb ook nog een nieuw dash in te bouwen. Eigenlijk staat VIP helemaal niet slecht met grijs. Het lichte deel van het vi(s)p-graatje is net zo grijs als de rest van het interieur; dat kan geen toeval zijn ...

‘t Was de moeite weer waard ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 mei 2010 01:40 PM
  [ # 47 ]

Tis even wennen, de combinatie VIP met zwart is toch redelijk ingeburgerd, maar ik vind het niet slecht.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 14 juni 2010 12:19 PM
  [ # 48 ]

Vanaf woensdag heb ik als mede-organisator meegereden in de Internationale Ralley van de Daimler & Lanchester Owner’s Club. Veel oud spul, zelfs uit de jaren ‘30. Vanzelfsprekend ben ik niet zonder mijn dame gegaan: genoeg gelegenheid voor een paar leuke plaatjes. De dame verkeerde in goed gezelschap ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 02 juli 2010 04:50 PM
  [ # 49 ]

de dame gisteren weer opgehaald na een bezoekje aan “Dr. Dibert”;
veerbollen gevuld, hoogteregelaar afgesteld, kleppen gesteld en ontsteking op tijd gezet.

Wat is CX rijden toch heerlijk ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 08 juli 2010 05:26 PM
  [ # 50 ]

lache ...
vandaag Japans bezoek op het werk.
Tussen de middag even buiten de deur gaan eten.
De zakelijke [KUCH] VW Eos [KUCH] van mijn collega was te klein voor 4 man, dus met de CX op pad.

Eerste reactie: “this car is so low; how can it drive like that?”
Uitgelegd dat de dame omhoog komt als de motor gestart wordt: veel vraagtekens.
Al snel werd e.e.a. in de praktijk duidelijk, met veel gelach, oh’s en ah’s ...

Vervolgens bij het restaurant uitgestapt, waarbij de dame terugzakte (wat wil je, nadat er 4 man uitgestapt zijn) tijdens het uit de kofferbak nemen van de koffers. Wederom grote hilariteit ...

Uiteindelijk de beide heren teruggebracht naar hun hotel, waar ik onder veel gebuig en gezwaai wergreed ...

Mooie ervaring, al weet ik niet voor wie het leuker was ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 juli 2010 06:38 PM
  [ # 51 ]

Als ze binnen 5 jaar met een hydrolisch veersysteem komen, dan weten wij wel wiens schuld het is Laughing

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 juli 2010 07:10 PM
  [ # 52 ]

Mooie ervaring inderdaad.
Toch schijnt er in Japan er vrij grote en fantieke Citroën-liefhebbersclub te zijn, wat uiteraard niet wil zeggen dat iedereen in Japan op de hoogte is van het fenomeen Citroën en/ of HP…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 09 juli 2010 04:22 PM
  [ # 53 ]

Altijd leuk, die verraste blikken en opmerkingen bij het stijgen en zakken!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 juli 2010 04:34 PM
  [ # 54 ]
Pascal schreef:

Mooie ervaring inderdaad.
Toch schijnt er in Japan er vrij grote en fantieke Citroën-liefhebbersclub te zijn, wat uiteraard niet wil zeggen dat iedereen in Japan op de hoogte is van het fenomeen Citroën en/ of HP…

Japan was een land waar de SM relatief goed werd verkocht.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 18 juli 2010 05:15 PM
  [ # 55 ]

weer een nieuwe ervaring:
de familie-vrachtwagen heeft kuren met de electronica, waardoor de nummerplaatverlichting blijft branden. Alles geprobeerd, zelfs de zekering eruit heeft geen effect. Uiteindelijk de lampjes maar verwijderd ...

De CX heeft echter punten gescoord: tot twee keer toe heb ik de Galaxy met de CX opgestart haha
Ik heb de startkabels destijds toch echt met het omgekeerde idee gekocht ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 21 augustus 2010 01:40 PM
  [ # 56 ]

na de 2 opstartpogingen van de vorige post hebben er nog enkele gevolgd, met als uiteindelijk resultaat een nieuwe accu in de Galaxy.

De CX is inmiddels aan haar volgende aandachtspunt.
Al enige tijd maakte de uitlaat een beetje meer lawaai dan anders (een Alfa-rijder zou het omschrijven als sportief geluid ...) Nadere inspectie wees uit dat de achterdemper compleet los hing van de rest van het uitlaatsysteem ...

Op zich nog best netjes; toen ik de dame ruim anderhalf jaar gelden kocht (in oktober 2 jaar), werd er al opgemerkt dat de uitlaat wel eens aan vervanging toe kon zijn. Toch nog ruim 30.000km me gereden na die tijd ...

Maar goed, de dame staat bij de garage, waar er maandag een nieuwe uitlaat onder komt, vanaf de middendemper naar achteren. En passant wordt ook even een ashoes vervangen; eenmaal op de brug was duidelijk dat die wel errug smerig is ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 augustus 2010 10:11 PM
  [ # 57 ]

Dat is niet die ashoes die onlangs al vervangen was, neem ik aan?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 22 augustus 2010 10:57 PM
  [ # 58 ]

dat hoop ik van harte; Dibert wist uit het hoofd niet meer welke hiju nou vervangen had Rolling Eyes

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 augustus 2010 11:14 PM
  [ # 59 ]

Maar jij wel toch? Je had toch gekeken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 23 augustus 2010 09:29 AM
  [ # 60 ]

ja, maar het is wat vreemd;
de ashoes die schoon is, vertoont haarscheurtjes, de andere, die vet is, is heel.

De inschatting is dat bij de vuile hoes de klem niet goed vast zit, maar dat kunnen we pas zien als de as schoongemaakt is.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
 
4 van de 31
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook