stuurprobleem OPGELOST!!
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 juli 2010 06:52 PM

Sinds de aanschaf van onze GTI is er iets niet in orde met de besturing. Eigenlijk bederft het nogal het rijplezier.
Ik ben er nog steeds niet achter wat het zou kunnen zijn maar vindt het lastig om het probleem effectief te kunnen omschrijven.

Bij het nemen van een (flauwe) bocht naar links (alleen dus naar links) lijkt het of de wagen rechtdoor wil blijven gaan en dit is onaangenaam sturen. Het lijkt net of de wagen een fractie van een seconde later in de bocht overhelt dan dat het normaal zou moeten doen. Bij het nemen van scherpere bochten doet het zich niet voor.

Ik heb alle bewegende delen onder de rubbers van de voorste stab.stang gesmeerd. Kan er niets vreemds aan zien en visueel kan ik geen enkele gebreken/speling ontdekken. Kan de achterste stab.stang een verdachte zijn? Overigens is de wagen hiermee gewoon APK gekeurd.

Bij stilstand komt het stuur naar links en naar rechts gedraaid, normaal terug in de vooruit stand, ik heb begrepen dat de stuurcommando en diravi dan naar behoren werkt?
Ook zijn alle bollen op druk gebracht en veert de auto normaal zo als het hoort.

Hoe constateer je, zonder de voorwielophanging helemaal los te maken of er een fuseekogel dan wel lagers van voorwielophanging ‘stroef’ gaat, ik weet het niet.

Ook aan de TRX banden kan ik niets vreemds ontdekken.

Ik ben benieuwd of iemand dit probeem herkent want dan zou ik gerichter kunnen zoeken.
Als ik er niet achter kan komen kom, dan wordt het een CX expert volgend jaar (kan niet even afreizen naar Nederland vandaar dat ik er niet even naar kan laten kijken.)

alvast bedankt voor het meedenken.

HET WAS TOCH DE STUURCOMMANDO. ZO HEB KOMT DE DONOR 22TRS TOCH ALWEER VAN PAS.
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK RIJDT HIJ NU ZOALS HET HOORT!! IK BEN ECHT SUPERBLIJ bravo . WAT EEN GEOTTER WEER MET DIE RETOURSLANGETJES. OM ZE ER WEER OP TE KRIJGEN HEB IK EERST HET RUBBER UITEINDELIJK MAAR IN HEET WATER GEDOMPELD, NIET ECHT MAKKELIJK, GELUKKIG HOEF IK DIT NIET DAGELIJKS TE DOEN
IK HOOP DAT IEMAND OOIT NOG WAT AAN DEZE TOPIC HEEFT.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juli 2010 06:54 PM
  [ # 1 ]

vervuilde LHM? vervuilde Diravi derhalve?
Heb je het bij alle snelheden?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 juli 2010 06:59 PM
  [ # 2 ]

Het doet zich voor bij alle snelheden.

De LHM heb ik ververst, deze was inderdaat ongelooflijk smerig. Om eerlijk te zijn moet ik DIRAVI nog ontluchten, ik ben afgehaakt bij het ontluchten na het afbreken van een nippel waardoor ik nu ook de achterremklauw nog moet vervangen..
Kan de diravi uiteraard wel nog ontluchten..

Profiel  
 
Gepost: 08 juli 2010 08:14 PM
  [ # 3 ]

En je weet ook zeker dat je adals nog in orde zijn?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 juli 2010 08:54 PM
  [ # 4 ]

De adals kraken niet bij inveren en de wielen staan zoals het hoort. Ik weet niet of er nog andere adal-diagnose trucjes zijn?
De auto zo ik begreep heeft we een aantal jaren stil gestaan.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 juli 2010 12:37 AM
  [ # 5 ]

reactie op de diravi-vraag in mijn topic: een gare stuurcommando heeft zwaar sturen 1 kant op wat extra irritant is bij lage snelheden, want dan moet je als een malloot aan je stuur hangen Of heel rustig rijden. Soms bij sturen in bochten een onzeker gevoel en lijkt het of er een vertraging in de besturing soms zit.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 augustus 2010 01:31 AM
  [ # 6 ]

HET WAS TOCH DE STUURCOMMANDO. ZO KOMT DE DONOR 22TRS TOCH ALWEER VAN PAS…
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK RIJDT HIJ NU ZOALS HET HOORT!! IK BEN ECHT SUPERBLIJ . WAT EEN GE- bye2 OTTER WEER MET DIE RETOURSLANGETJES. OM ZE ER WEER OP TE KRIJGEN HEB IK EERST HET RUBBER UITEINDELIJK MAAR IN HEET WATER GEDOMPELD, NIET ECHT MAKKELIJK, GELUKKIG HOEF IK DIT NIET DAGELIJKS TE DOEN
IK HOOP DAT IEMAND OOIT NOG WAT AAN DEZE TOPIC HEEFT

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook