Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Na een dagje noeste arbeid wilde ik vrolijk in de CX stappen om naar huis te rijden.
Sleutel in het slot, klik, jengjengjengjengjengjengjengjengjeng… niets.
Vast weer zo’n sensor. Klep open, stekkers los en vast, jengjengjengjengjengjengjengjeng… niets.
Hm. Jengjengjengjengjengjengjengjeng… hee, ik ruik benzine. Dan lijkt dat geen probleem te zijn. Ontsteking dan?
Bougiekabel 1 van bobine losgehaald: prima. 2: prima. 3: prima. 4:... huh? Een dikke bonk roest.
Vaag. Staalborstel uit de kofferbak gevist, aansluiting roestvrij geborsteld, kabel er op geplugd: jeng….vroem!
Je maakt nog eens wat mee…

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet of die pinnen een beetje vergelijkbaar zijn met die van mijn CX, maar die van mij zagen er ook niet allemaal even best uit.
Ze staan nu dik in de vaseline, dus hopelijk van het probleem af.

Ze start nu al weer tijdje prima, dus werd het tijd om haar APK-klaar te maken (voor overmorgen… ops:)
Zojuist even, dankzij tips van Cee-iks, die toevallig ter plaatse bezig was met z’n nieuwe TRD Turbo, de onderste draagarm links in no time onder de auto vandaan gehaald. Morgen ofzo er ‘even’ nieuwe lagers in (laten) persen bij de garage.
Cee-iks heeft ook een pers daar staan, niet ‘even’ zelf doen?

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Die tip had ik hem ook aan de hand gedaan Yke
Gaan ze heel lekker van rijden van nieuwe draagarmrubbers!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

De nieuwe lagers zitten al een tijdje in de draagarm, nu alleen nog de draagarm er weer in. Afgelopen zaterdag heb ik het even een uurtje geprobeerd zonder succes. De dikke vulring is al afgeslepen in V-vorm zodat ie er tussen moet kunnen, maar het lukt nog niet de ring er in te krijgen. Iemand tips, of is het gewoon rucksichtlos beuken tot het past?

Nog een klein bumpje, want nog altijd geen succes…
‘t kan behoorlijk klemmen. Als het niet past met de vulringen zou je ook een dunnere vulring kunnen proberen. Belangrijkste is dat, als het zit, dat het spelingsvrij is. En met de as trek je het subframe ook wel iets naar elkaar toe zodat ie weer klemt, maar te grote gaps kun je zo niet sluiten; vandaar de vulringen.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ff het koevoetje ertussen wil ook nog wel eens helpen, en met een hamertje die ring er tussen tikken…
Het blijft gewoon een irritant klusje om ze er tussen te krijgen. Goed opletten dat je de ring tussen de binnenste as en het subframe duwt, soms blijft ie hangen op het rubber van het silentblok en wil ie er niet tussen….
suc6!!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Het was uiteindelijk niet in m’n eentje te doen. Vanavond was er iemand in de stalling die even een handje kon helpen om de koevoet er tussen te zetten en op spanning te houden terwijl ik de ring er tussen mepte. Hij zit nu dus, bout zit weer vast, fusee zit weer ramvast en het wiel zit er weer op. Helaas geen proefrit kunnen doen, misschien morgen, anders na mijn vakantie…

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Mooi dat het gelukt is michiel. Moest je niet naar de keuring een dezer dagen?
Na de vakantie nog even een rondje met de gs doen?

Keuring is de 24e juni verlopen. Dat betekent dus dat ze voor 24 augustus gekeurd moet zijn.
Rondje GS, mooi idee!

Mooi begin van de dag…
Eigen schuld, dikke bult, maar daar koop ik nu niets voor. Lantaarn in de dooie hoek achter de B-stijl, achteruit uitparkeren en vervolgens m’n deur naar de bami rijden.
**knars** Michiel!wat ontzettend K! Breng hem naar de stalling, Josh kan dat zonder meer uitdeuken, alleen je lak is weer wat anders..

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ouch! Da’s niet zachtzinnig….. Gris Espadon is niet zo’n spannende kleur voor vervangend plaatwerk, maar dan krijg je altijd kleurverschil.
Succes met repareren! (ik weet hoe het voelt )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa