22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
   
de XM 2.1 td vsx automaat van ExaMple ..
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 juli 2010 03:03 PM
  [ # 316 ]

heheheh nou vandaag was het een fors stuk minder herrie dan gisteren dus ik denk dat het een kombinatie van rommel en versleten klepstoters is. wbt het raammechanisme: graag!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2010 03:22 PM
  [ # 317 ]

Welke is t ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 juli 2010 03:38 PM
  [ # 318 ]

Welk type motorolie had je hiervoor erin?

Je huidige 10W40 is niet eens een dunne halfsynthetische olie en als de slijtage daarmee al kenbaar wordt gemaakt…...
Verder sluit ik me aan bij Matthijs309, preventief vervangen voordat de gevolgschade nog groter wordt.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 juli 2010 03:41 PM
  [ # 319 ]

@matthijs de bestuurderskant voor

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 juli 2010 02:28 AM
  [ # 320 ]

Wat ik me afvraag, kun je echt schade oplopen en wat voor schade, door kapotte stoters?
Je heb nu een te ruime klepspeling, de kleppen sluiten te vroeg, ik heb altijd begrepen dat je de kleppen beter kunt horen tikken door een ruime speling, dan niet horen omdat ze te strak staan. Bij een diesel krijg je dan startproblemen en op den duur verbrandde kleppen omdat ze te lang open staan.

12 nieuwe stoters is overigens een duur grapje, reken op c.a. € 40 per stoter + de kosten van een nieuwe D-riem. En als je de boel toch open heb liggen, meteen maar een complete D-riemwissel doen, met rollen en waterpomp, ben je voor de komende 100K klaar.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 07 juli 2010 10:50 AM
  [ # 321 ]

Ja na de vakantie maar eens kijken wat er nog in de spaarpot zit… maar de d-riem en rollen en pomp zijn nog geen 10k geleden gedaan. dus alleen de riem zou afdoende zijn denk ik.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 07 juli 2010 11:02 AM
  [ # 322 ]

Heeft iemand nog een type2 raammechanisme voor de bestuurdersdeur liggen MET one-touch?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 juli 2010 11:18 AM
  [ # 323 ]
eXaMple schreef:

Ja na de vakantie maar eens kijken wat er nog in de spaarpot zit… maar de d-riem en rollen en pomp zijn nog geen 10k geleden gedaan. dus alleen de riem zou afdoende zijn denk ik.

In dat geval is inderdaad alleen de D-riem vervangen voldoende, en uiteraard 12 stoters.
Geef maar een belletje wanneer je eraan wil beginnen, heb dit klusje al vaker gedaan Wink

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 juli 2010 11:43 AM
  [ # 324 ]

Met 10k kan je zelf die riem er gewoon opnieuw overheen gooien hoor.
Dat je die moet vervangen vanwege opspannen en ontspannen is BS.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 07 juli 2010 12:45 PM
  [ # 325 ]

Morgen ook meer eens de deur openmaken om te kijken wat er precies kaduuk is. het motortje doet het namelijk nog maar er zit iets dwars binnenin.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2010 12:49 PM
  [ # 326 ]

Kabel is waarschijnlijk geknapt (doorgerot). Motor draait dan nog gewoon door, maar de link tussen motor en raam is dan missing.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 07 juli 2010 01:48 PM
  [ # 327 ]

Ja daar denk ik ook aan maar het motortje trok het raam nog wel omhoog maar dan met het geluid erbij van een kat in paniek die door een ijzeren buis word getrokken… zoiets

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 08 juli 2010 08:37 PM
  [ # 328 ]

Morgenochtend kijkt mijn broeder er even naar dus dan kom alles goed hehehe Wes met de gouden handjessss

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 08 juli 2010 11:50 PM
  [ # 329 ]
eXaMple schreef:

Ja het klinkt als de stoters.. straks rij ik even langs de garage en dan hoor ik het wel.

Hoe hoor je dat het klepstoters zijn eigenlijk ? Ik vind mijn auto een beetje ‘fitteren’ de laatste tijd, zo’n geluid alsof je een heel klein lek hebt in je uitlaat. Je hoort het een stuk duidelijker naast een vangrail of muur bv.
Ik zou niet weten hoe ik het geluid moet omschrijven, maar het eerste waar ik aan dacht waren ook de klepstoters ... ik zal mijn garagist er eerdaags eens naar laten luisteren want een oude diesel (450k) mag best wat herrie maken, maar ik wil heb geen zin in gelazer. Bij mij is het ook toerental afhankelijk overigens.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 09 juli 2010 12:02 AM
  [ # 330 ]

klinkt behoorlijk als wat ik ook heb. Bij hoge toeren lijkt het te verdwijnen en bij lage ook. maar bij gasgeven en optrekken komt het het duidelijkst naar voren.

Profiel  
 
 
22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook