Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
heheheh nou vandaag was het een fors stuk minder herrie dan gisteren dus ik denk dat het een kombinatie van rommel en versleten klepstoters is. wbt het raammechanisme: graag!
Welke is t ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Welk type motorolie had je hiervoor erin?
Je huidige 10W40 is niet eens een dunne halfsynthetische olie en als de slijtage daarmee al kenbaar wordt gemaakt…...
Verder sluit ik me aan bij Matthijs309, preventief vervangen voordat de gevolgschade nog groter wordt.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
@matthijs de bestuurderskant voor
Wat ik me afvraag, kun je echt schade oplopen en wat voor schade, door kapotte stoters?
Je heb nu een te ruime klepspeling, de kleppen sluiten te vroeg, ik heb altijd begrepen dat je de kleppen beter kunt horen tikken door een ruime speling, dan niet horen omdat ze te strak staan. Bij een diesel krijg je dan startproblemen en op den duur verbrandde kleppen omdat ze te lang open staan.
12 nieuwe stoters is overigens een duur grapje, reken op c.a. € 40 per stoter + de kosten van een nieuwe D-riem. En als je de boel toch open heb liggen, meteen maar een complete D-riemwissel doen, met rollen en waterpomp, ben je voor de komende 100K klaar.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja na de vakantie maar eens kijken wat er nog in de spaarpot zit… maar de d-riem en rollen en pomp zijn nog geen 10k geleden gedaan. dus alleen de riem zou afdoende zijn denk ik.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Heeft iemand nog een type2 raammechanisme voor de bestuurdersdeur liggen MET one-touch?
eXaMple schreef:Ja na de vakantie maar eens kijken wat er nog in de spaarpot zit… maar de d-riem en rollen en pomp zijn nog geen 10k geleden gedaan. dus alleen de riem zou afdoende zijn denk ik.
In dat geval is inderdaad alleen de D-riem vervangen voldoende, en uiteraard 12 stoters.
Geef maar een belletje wanneer je eraan wil beginnen, heb dit klusje al vaker gedaan
Met 10k kan je zelf die riem er gewoon opnieuw overheen gooien hoor.
Dat je die moet vervangen vanwege opspannen en ontspannen is BS.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Morgen ook meer eens de deur openmaken om te kijken wat er precies kaduuk is. het motortje doet het namelijk nog maar er zit iets dwars binnenin.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kabel is waarschijnlijk geknapt (doorgerot). Motor draait dan nog gewoon door, maar de link tussen motor en raam is dan missing.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja daar denk ik ook aan maar het motortje trok het raam nog wel omhoog maar dan met het geluid erbij van een kat in paniek die door een ijzeren buis word getrokken… zoiets
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Morgenochtend kijkt mijn broeder er even naar dus dan kom alles goed hehehe Wes met de gouden handjessss
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
eXaMple schreef:Ja het klinkt als de stoters.. straks rij ik even langs de garage en dan hoor ik het wel.
Hoe hoor je dat het klepstoters zijn eigenlijk ? Ik vind mijn auto een beetje ‘fitteren’ de laatste tijd, zo’n geluid alsof je een heel klein lek hebt in je uitlaat. Je hoort het een stuk duidelijker naast een vangrail of muur bv.
Ik zou niet weten hoe ik het geluid moet omschrijven, maar het eerste waar ik aan dacht waren ook de klepstoters ... ik zal mijn garagist er eerdaags eens naar laten luisteren want een oude diesel (450k) mag best wat herrie maken, maar ik wil heb geen zin in gelazer. Bij mij is het ook toerental afhankelijk overigens.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
klinkt behoorlijk als wat ik ook heb. Bij hoge toeren lijkt het te verdwijnen en bij lage ook. maar bij gasgeven en optrekken komt het het duidelijkst naar voren.