













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dus. Denk je dat ik je anders zou waarschuwen
O ja, 100 watt lampjes worden erg heet. Dat is voor de levensduur van de koplamp zelf ( het chroom op de reflector) ook niet zo best
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooie wagen en dito foto’s!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Merci!
Hoe zit het met xenon, wordt dat niet veel heter? En hoeveel “K” moet ik hebben om oldtimer-geel te benaderen?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Xenon is een stuk koeler zelfs! Vanaf 4300k wordt het geel, hoe lager de kleurtemp, hoe geler het licht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Xenon is vijfendertig watt geloof ik, iets in die koers in ieder geval.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, bedankt! Heb ik weer wat te shoppen! Zijn er nog kits waar je absoluut niet aan moet beginnen of volstaat een cheap-ass set van ebay?


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is een technisch weertje vandaag, dus ben ik maar eens even aan het kleppenstellen gegaan, wat ik eigenlijk al veel eerder in de planning had.
Wat een dankbaar klusje was dit zeg. Ineens loopt ze een stuk stiller en wordt ze niet meer zenuwachtig als de ventilator aanslaat. Ook is de trekkracht iets lekkerder geworden. Dit had ik dus echt eerder moeten doen! Maar ja… tijd hé...
Mooi werk Patje, maar wel een ranzige kop zeg, ter vergelijking:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Die is ook wel erg schoon! Ach, er was niets van koek te vinden, ik kon geen reden bedenken om er iets aan te doen. Overigens zit er net een verse plas Total 20w50 in welke al aardig bruin was. Ik ben dat niet gewend van mijn vorige LPG-karren. Maar ja, druk-druk-druk… na de vakantie hoop ik snel tijd te vinden om er mee naar Eindhoven te rijden.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kleppen stellen is ook mijn favoriete klusje. En bij een injectie ook heel belangrijk, ik voel het aan het iets schokkerig optrekken met weinig toeren of het weer tijd is.
Overigens, erg mooie auto! Mooie lijnen zo zonder strips. Ik heb gewoon 55W H4 lampen met gele kapjes erin zitten en vind dat die genoeg licht geven, dus waarom met Xenon kloten? Moet je eigenlijk ook koplampsproeiers hebben etc…













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Is dat moeilijk, voor iemand die nog nooit kleppen gesteld heeft? Wil dat ook nog ‘ns leren!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Is niet moeilijk, maar je moet het wel goed doen. En bij een injectie iets moeilijker om alles los te krijgen.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een makkie Rogier, gewoon doen!
En wat een genot weer. Ik heb daarnet even de snelweg opgezocht en even de 180 (op de teller…) aangetikt, het gaat allemaal echt een stuk makkelijker en rustiger. En nogmaals, stationair is het nu perfect.
Nu nog eens even preventief die oude rode bougiekabels vervangen, ik heb begrepen dat die wel eens net zo oud als de auto konden zijn. Heeft iemand tipt over welke kabels ik het beste kan nemen?
Gewoon deze gebruiken, dit zijn de beste die er zijn voor carb CX’en. En als je ze toch besluit te vervangen dan laat deze liggen voor mij ajb.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@Rogier
Ter illustratie;
In de notendop;
Als uitlaatklep 1 open staat, inlaat 3 en uitlaat 4 stellen,
als uitlaatklep 3 open staat, inlaat 4 en uitlaat 2 stellen,
als uitlaatklep 4 open staat, inlaat 2 en uitlaat 1 stellen,
als uitlaatklep 2 open staat, inlaat 1 en uitlaat 3 stellen.
De motor draai je eenvoudig rond door een voorwiel van de grond te liften en de bak in zijn 4e versnelling te zetten. De voelermaat moet er met enige weerstand soepel tussen kunnen bewegen. Dus niet strak geklemd, maar ook zeker niet los. Een beetje op gevoel dus.