Beste medezwe(v)ters,
Vandaag op weg naar Zandvoort plotseling geen versnellingen meer ;
losse schakelstang dacht ik meteen ( had dat geintje wel eerder meegemaakt).
De vorige keer dat ik dat had heb ik ze alle 3 vervangen.
Het viel me toen wel op dat de grootste, die er nu dus weer af lag, nog steeds speling had ,
ondanks dat `ie nieuw er op gezet werd.
Volgens de ANWB man die `em er weer opgedouwd heeft kwam dat door de olie die er op zat of de LHM , daar kon het spul niet tegen .
Ik zei `em dat ik de boel juist lekker ingevet had ; helemaal fout volgens hem.
Heb `em maar laten OH`en, want de speling was zoals ik al schreef net , niet daaraan te wijten , maar aan een versleten kogel , waar de stang op klikt .
Hoe krijg ik de boel nou wel goed passend , zonder dat dat stangetje er morgen weer afvalt?
Iemand hier ervaring mee ?
(Hoorde nog wel iets op dit forum van een canvas ringetje eronder of zo ????)
Heb geen schema kunnen vinden op internet helaas , maar `t is nogal duidelijk hè met die stangetjes?
Groeten ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Hey Dirk, de zon schijnt toch ook lekker in B’veldert….hoef je niet helemaal voor Z’voort….
Ik heb hier ergens wel eens gelezen dat iemand de schakelstang geborgd had met een tie-wrapje,
ik weet niet precies meer hoe, maar probeer het eens.
Ja Sjaak , zat ik ook al aan te denken , maar vind dat toch meer een tijdelijke oplossing .
Daar begin ik maar mee voorlopig.
Andere kogel er op laten lassen wellicht .
Of onderkant dichtsmeren (als ik er bij kan) met een beetje polyesterplamuur of PVC lijm.
Bedankt voor`t meedenken.
Groeten ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb het ook ooit een tijdje met een tie-wrap opgelost, maar het probleem kwam terug. Bij mij was de kogel niet versleten, maar wel de kom, ik heb het stangetje vervangen (2 stuks meegenomen van een sloop) en daarna is het probleem nooit meer terug gekomen.
Nu C5 tijger…
Die stangetjes zijn nieuw , dus dat is `t probleem niet .
En dat bij dit weer , pff..!
Net m`n airco laten vullen krijg je zoiets.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Zat ie wel goed in het kommetje dan? Als je nieuwe hebt gekocht zou dit niet mogen gebeuren.
Je kunt natuurlijk wel lekker in je XM gaan zitten met de airco aan, heb ik ze in Italië ook
wel eens zien doen, gewoon zitten en afkoelen
Nou Sjaak , ik heb zo`n aftermarket airco , een Italiaans geval , die koelt wel , maar om nou te zeggen dat ìe de hele auto koel krijgt , nee.
Heb vanmiddag bij de Doe-Het-Zelf-Maar garage dat ronde uiteinde van het stangetje tussen de bankschroef gezet , zodat `ie nu ovaal is en wel “klik” zegt als je `em er op drukt .
Krijg `em er met de hand in ieder geval niet meer afgetrokken , eerst ging dat erg makkelijk, je schoof `em er zo op als `t ware .
Dus hoop dat het een aantal jaren houdt , hou het wel in de gaten iedere keer als ìe even op de brug moet , maar heb er alle vertrouwen in nu.
Groeten en bedankt allemaal ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Waar is dat, die DHZM garage? En hoe werkt dat?
Sjaak , kijk maar even :
http://www.doehetzelfgaragehobbyhal.nl/
Ze hebben 2 soorten bruggen, gereedschap , materiaal , maar alles kost geld .
Wel aardige jongens .
Ik was voor een uurtje brug € 7,- kwijt , daar breng ik`em niet voor naar de garage .
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Ik heb bij mij destijds een nieuwe bolletje erop gelast van een donorbak die nogniet zover heen was. De oude bol was zowat een ei geworden en viel er om de haverklap vanaf.
Ouwe mopperkont