Ik krijg morgen een Xantia 2.0 16v binnen, waarvan de distributie geknapt is, dus de kop is kapot. Nou heb ik nog een 1.8 16v blok liggen, die ik er in wil gaan leggen.
Maarrrr, past een 1.8 16v kop toevallig op een 2.0 16v blok? dan ga ik gewoon de kop wisselen, zodat er een 2.0 in kan blijven liggen… Scheelt me een hoop werk.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij gaat dat wel. Ik meen dat de basiskop het zelfde is. 1005 zeker ben ik er niet meer van, maar ik geloof dat we het wel eens gedaan hebben in het verleden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt mij ook ‘logisch’ (gevaarlijk woord bij citroën) dat de kop het zelfde zou moeten zijn, maar misschien dat de kleppen groter zijn of zo…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon even vergelijk als je het open hebt liggen. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat je het wel voor elkaar krijgt. Je bent immers een handige gast toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hahaha, we zullen het meemaken. Ik zie net bij Lasaulec dat de distributieriem het zelfde is, dus dan zullen de nokkenas tandwielen wel kloppen. Looprol en spanrol zijn wel verschillend.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Nou ben ik benieuwd of de koppen gelijk zijn?
het lijkt mij dat er verschil in de nokkenassen zit, of de kleppen…
Al heb ik zelf wel eens een BX 16 kop op een BX 19 gemonteerd .. dus ja… zou me nix verbazen als het werkt !
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Ik weet het nog steeds niet. Het 2.0 onderblok had een tik, dus heb ik de hele unit naar het oud ijzer gebracht, en heb ik vergeten te vergelijken…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
dus de 1.8 zit er in nu ?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
jup
Wat een klus was dat zeg..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
kabelboom compatible?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Ja, helemaal. Alleen de hydrauliek (hyderactief) en versnellingsbak waren niet echt makkelijk uitwisselbaar.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993