4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Airco vraagje
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juli 2010 01:54 AM
  [ # 46 ]

Of hij kijkt niet naar de Airco, zo een jaarbeurt is vaak olie en filters, dat zijn dingen die je terug vind op de factuur. Vraag het toch maar eens na voor de zekerheid.

Dat doe het zelf spul is zoiets als dit: http://www.mekotrading.com
Iemand ervaring mee?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 11 juli 2010 03:25 AM
  [ # 47 ]

Denk dat de kleur van de XM ook wel veel uitmaakt qua temperatuur.
Mijn vorige witte was een stuk koeler `s zomers.
Deze is donkerrood, scheelt echt wel.
@ZX, nee , de motor loopt hetzelfde , dus met airco aan wat rauwer dan zonder airco.
Hoort dat trouwens zo?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 juli 2010 03:50 AM
  [ # 48 ]

kleur maakt idd uit. In mijn witte xm is het beter koel te houden dan in mijn zwarte passat. Als ik daar de airco tijden shet rijden ff uitzet knalt de temperatuur rap omhoog. Dan heb ik het ook nog niet over het verschil bij het instappen als de wagen in de zon heeft gestaan. Zwart geeft je een dreun in het gezicht. Wit is warm maar te overleven.

Moet die van mij ook ff een beurtje laten krijgen. Volgens de historie lieten ze dat om de vuur jaar doen en die termijn is nu sowieso weer verlopen.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 juli 2010 08:35 AM
  [ # 49 ]
bonang schreef:

Wow - dus niemand weet hoeveel r12/r134a er hoort te zijn in een gevuld airco systeem voor een type 1 v6?!?

Anders kent iemand een betrouwbaar airco installatuer in NL aan wie ik vervolgens zou kunnen vragen? Nogmaals, niemand weet dit hier in de VS.

Keith

Bij mij is na vacumeren 700 gram in gegaan Keith, ik meen dat er inderdaad 750 in kon maximaal. Ergens om en nabij de 700-750 dus.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 11 juli 2010 11:45 AM
  [ # 50 ]

In mijn V6 ES9 zit 850 gr., maar ik dacht in de serie 1 iets minder.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juli 2010 03:18 PM
  [ # 51 ]
Dirk de Pirk schreef:

@ZX, nee , de motor loopt hetzelfde , dus met airco aan wat rauwer dan zonder airco.
Hoort dat trouwens zo?

Ja dat hoort zo, het schijnt dat een Airco c.a. 5 PK aan vermogen kosten en 10% extra brandstof.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 11 juli 2010 03:27 PM
  [ # 52 ]

Precies, mijn monteur gaf aan dat er 6 pk ‘verdwijnt’ als je de airco aan hebt.
Ik heb ‘m de laatste tijd op 21 graden staan, wordt dan lekker koel. Blowers van me af staan omdat je anders gauw last krijgt van geirriteerde ogen (ik in ieder geval wel), temperatuur is dan heerlijk aangenaam.

Eerste paar minuten met de ramen open om de ergste warmte er uit te krijgen door de rijwind, daarna met de ramen dicht relaxed tuffen.

Citroënloos

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 11 juli 2010 03:50 PM
  [ # 53 ]

@Keith Kijk hier eens, ben je weer een stapje verder
http://www.mekotrading.com/uploads/Vulgewichten.pdf

bonang schreef:

Wow - dus niemand weet hoeveel r12/r134a er hoort te zijn in een gevuld airco systeem voor een type 1 v6?!?

Anders kent iemand een betrouwbaar airco installatuer in NL aan wie ik vervolgens zou kunnen vragen? Nogmaals, niemand weet dit hier in de VS.

Keith

Profiel  
 
whiteshepard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 31-08-2008

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 11 juli 2010 04:34 PM
  [ # 54 ]

Ik zie alleen info voor XM 2.0 en diesels, en dan ook nog alleen type 1 en 2

"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 juli 2010 04:44 PM
  [ # 55 ]
Dirk de Pirk schreef:

Denk dat de kleur van de XM ook wel veel uitmaakt qua temperatuur.
Mijn vorige witte was een stuk koeler `s zomers.
Deze is donkerrood, scheelt echt wel.

ZIt hem grotendeels tussen de oren. Bij mythbusters hebben ze het wel eens uitgezocht. Het verschil tussen een witte en een zwarte auto scheelde maar een paar graden. De zwarte warmde meen ik vooral sneller op, maar de uiteindelijke temperatuur scheelde niet zo veel. Een zwarte auto straalt namelijk ook meer warmte uit.

@ZX, nee , de motor loopt hetzelfde , dus met airco aan wat rauwer dan zonder airco.
Hoort dat trouwens zo?

Bij mijn V6 wordt zelfs het stationair toerental aangepast (verhoogd) als op de ECC airco is gekozen. Dat was ook al zo toen het airco-systeem leeg was, en de compressor dus niet werd ingeschakeld. Dat verhoogde toerental is dus geen gevolg van extra vermogenvraag door de compressor, maar gewoon een electronisch geregeld actie.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 juli 2010 04:49 PM
  [ # 56 ]
ZX1.4i schreef:

Het was vandaag ook wel tropisch warm, ruim 35 graden, in een XM met behoorlijk wat glasoppervlak, en de volle zon erop, is moeilijk bij te houden voor een Airco. In mijn auto werd het vandaag ook niet echt ijskoud, de airco op max. blazen gezet en in het begin op recirculeren van de lucht, om de ergste warmte eruit te krijgen. Toen het buiten bewolkt werd, maar nog steeds ruim 30 graden, kon de airco het veel beter bij houden.

Beter is: In het begin ramen open, voluit blazen en NIET op recirculeren. Als de ergste warmte eruit is, ramen dicht en dan op recirculeren te zetten.

Waarom? Je wil de lucht van zeg 50 graden eruit, en de airco de relatief koele buitenlucht van 35 graden laten koelen en zoveel mogelijk van die lucht de auto in, en de hete via de ramen eruit.
Zodra het dragelijk wordt kunnen de ramen dicht en dan ga je de koele binnenlucht recirculeren in plaats van steeds weer die warme buitenlucht van 35 graden af te blijven koelen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 11 juli 2010 05:31 PM
  [ # 58 ]

Hier staat dus precies hetzelfde als in die andere link, XM 89-93 R12 = 1kilo

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 juli 2010 06:14 PM
  [ # 59 ]
Sjaak81 schreef:

Hier staat dus precies hetzelfde als in die andere link, XM 89-93 R12 = 1kilo

Hier staat de V6 voor R134 specifiek vermeld Sjaak, ben je soms kwaad dat ik ‘m gelinkd heb ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2010 06:23 PM
  [ # 60 ]

Gaan we even lief doen naar elkaar? Ja? mooi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook