92 van de 97
« Eerste  < Vorige 90 91 92 93 94 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juli 2010 11:03 AM
  [ # 1366 ]

Even een update… lot van het beestje is weer dubieus. Zucht.. de vriend die hem ging lassen zijn lastoestel is (wederom) gestolen. Hmm, leuk begin van je dag hoor :S

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 juli 2010 11:38 AM
  [ # 1367 ]

Misschien kan je in ruil voor die lasklus een kettingslot geven aan die vriend?

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 09 juli 2010 12:21 PM
  [ # 1368 ]

Een beetje galgenhumor? Maar klopt helaas niet. Had hij eerder moeten doen. Nu kan de lasklus niet meer doorgaan, dus valt er niks te ruilen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 juli 2010 12:57 PM
  [ # 1369 ]

...maar dat is ook zo. Erg klote zoiets, mijn reactie was wat bot, maar niet zo bedoeld.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 juli 2010 03:56 AM
  [ # 1370 ]

Wederom, ik weet dat jullie reacties niet slecht bedoeld zijn…

Maar hoe dan ook, ik heb na lang nadenken besloten dat de BX 99% kans zeker volgend jaar een jaartje in de garage gaat blijven staan. Mijn uitslag van de studies binnen gekregen, mijn bankrekening gezien en besloten dat ik misschien beter mijn prioriteiten een jaartje anders leg.

Of ik de BX nog een keer ter keuring aanbiedt hangt af van de werken die nog moeten gebeuren. Lukt alles, dan laat ik hem keuren en zie ik wat dat geeft. Raakt hij er van de eerste keer door dan mag hij misschien nog wel een jaartje op de baan. Lukt dit niet dan schrap ik hem en slaapt hij een jaar binnen. Op deze manier heb ik tijd om 1) de BX tip top te maken en 2) mijn financiën terug op orde te zetten.
Afgelopen jaar is ZO kostelijk, stresserend en mentaal vermoeiend geweest dat ik niet weet of ik dit nog een jaar wil. Vliegen doet hij niet, ben te hard gehecht aan Graf Spee maar ik wil niet NOG een jaar van panne naar panne rijden. Vooral die mentale strijd elke keer… weet niet of ik dat nog een jaar wil :S

Uiteraard, keuring vervalt pas in oktober ergens dus ik heb nog tijd. En er gaat nog zeker aan gewerkt worden deze zomer Smile Want wil hem wel tip top hebben volgend jaar dan Very Happy

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 11 juli 2010 03:24 PM
  [ # 1371 ]

Voor de liefhebbers:

In de linkerbovenhoek zie je de 2 gaten waar het subframe aan hangt.

Hier zie je de rubberen blok waar de auto op steunt als hij in de laagste stand staat..

Spreekt voor zich?

Vorige foto wat ingezoomed.

Ik heb de indruk dat het nogal meevalt… De andere kant is sowieso minder erg, en de wartels gingen met die open ringsleutel los als een fluitje Very Happy

En ow, benzine smaakt vies Rolling Eyes . Ook mijn benzinetank proper gemaakt zodat die een paar weekjes kan drogen Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2010 04:01 PM
  [ # 1372 ]

Jah, dit valt mee. Dit heeft z’n structurele integriteit nog. Dus goed beschermen dat het niet verder gaat, das alles.

Benzine is niet alleen vies, het is zwaar kankerverwekkend. Niet meer doen, altijd met pompjes werken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 12 juli 2010 11:51 AM
  [ # 1373 ]

Ik heb bewondering voor je uithoudingsvermogen, maar als ik zie wat het je allemaal gaat kosten aan tijd en geld om de BX echt goed te krijgen, vraag ik me af of die dit nog wel waard is en of het niet verstandiger is om eens naar een exemplaar om te kijken dat echt goed is. Ook al vind je sleutelen nog zo leuk, ‘t is toch wel handig als je ook met de auto kunt rijden. Er zijn er genoeg te vinden als je even zoekt. Zoals mijn GTi die in de aanbieding is, maar ik ben bang dat je dan een andere hobby moet zoeken, want die is voorlopig nog sleutelvrij.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 juli 2010 12:32 PM
  [ # 1374 ]

Vind dat nogal negatief, Bearwil.

En dan ook nog eens op die manier jouw auto proberen te verkopen vind ik niet netjes.

Deze auto is prima als alles niet perfect hoeft. Met de juiste truuks kun je met een klein budget prima auto rijden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 juli 2010 12:46 PM
  [ # 1375 ]

Toevallig vorig jaar bij een BX het zelfde roestprobleem opgelost:

Het is wel redelijk simpel te lassen, ook voor een leek zoals ik Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 12 juli 2010 12:58 PM
  [ # 1376 ]

Is niet negatief bedoeld, maar ik vraag me af of je nog wel van een klein budget kunt spreken als ik zie wat er allemaal al gedaan is en nog moet worden. Dit hele draadje staat vol van onverwachte tegenvallers en de vraag is wanneer daar een einde aan komt. Het lijkt me inderdaad prachtig als je ooit in een fraaie BX rondrijdt en heel trots kunt zijn dat je dat helemaal zelf weer voor elkaar hebt gekregen, maar ik heb mijn twijfels of je een auto die eigenlijk al behoorlijk aangetast is, tegen een klein budget ooit nog echt helemaal goed krijgt. Maar ja, ik ben dan ook niet zo’n fanatiek sleutelaar en liever lui dan moe. Dus wat is wijsheid?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 juli 2010 01:18 PM
  [ # 1377 ]

Gewoon die roestige bende volblaffen met kettingvet, dat remt dat roesten langer dan de auto nog op de weg blijft - vijf a tien jaar extra is geen probleem.

Om je een idee te geven: ik heb een kras met vliegroest op m’n linkerachterscherm, die heb ik weken geleden ingespoten met kettingvet. Pas was ik in een wasbox met de hogedrukreiniger de wielkasten aan het uitspuiten met warm water + shampoo en besloot de lans eens te richten op die plek. Het duurde 10 seconden op een korte afstand voordat ik de laag er af had gespoten!

Al dat zenuwachtige gedoe met dat lassen vind ik onzin. Roest hoef je niet te lassen zolang er genoeg integriteit in het materiaal is. Als het meer dan berekend gaat flexen treedt metaalmoeiheid op en gaat de boel scheuren en dat moet je voor zijn.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 12 juli 2010 01:25 PM
  [ # 1378 ]

Als je die kras behandeld hebt met kettingvet, blijft die wel zichtbaar neem ik aan? Of kun je hem dan gewoon overspuiten? En wat bedoel je met kettingvet? Dat spul voor de fiets?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 juli 2010 01:44 PM
  [ # 1379 ]

Nee, het spul voor motorfietskettingen. Dat spul is kleurloos en geurloos en is zodra het klaar is met reageren met de lucht ongelofelijk vettig en kleverig tegelijkertijd. Het spul is ontwikkeld om niet van de ketting afgeslingerd te worden en blijft dan ook echt zitten op de plek waar je het spuit.

En nee, het is niet overspuitbaar. Tast ook geen lak aan.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 juli 2010 09:33 PM
  [ # 1380 ]

Wel mensen, de kogel is door de kerk. Enkele ingewijden heb ik het al verteld maar met deze BX gaat er niet verder gegaan worden. De grote schrik die we hebben is dat er aan deze BX gewerkt, geïnvesteerd en geërgerd gaat blijven worden zonder dat het ooit een betrouwbaar juweeltje wordt.

Daarom heb ik dus besloten niets meer aan deze auto te doen en deze in September te koop aan te bieden voor onderdelen (in 1 geheel dus). Ga wél de leuke onderdelen (interieur, skirts en bumperlip, om maar iets te noemen) er uit halen want als er ooit een andere BX komt wil ik hem wel weer hebben zoals de mijne.

Vermoedelijk zal hij dus niet verkocht raken en zal hij naar de sloop of oud ijzer gebracht moeten worden.

Ik klink nu misschien koel hierover maar wees gerust dat ik hier al ettelijke weken (en zeker de laatste dagen) serieus mee in de knoop lig. De nodige tranen zijn al gevloeid maar soms moet het verstand de bovenhand krijgen op de emoties.

Komt er opnieuw een BX? Waarschijnlijk wel, er lijkt mij geen waardig alternatief te vinden zijn. Een 2PK is ook een mogelijkheid maar omdat je daar minder makkelijk tegen loopt zal het dat wel niet worden.

Dus ik zou graag een topic starten met de ‘interessante’ BX’en die ik vind en waar de rest ook BX’en kan posten die misschien wel aan mijn eisen zouden kunnen voldoen. Maar daarvoor wil ik eerst aan de moderaters vragen of ze liefst hebben of ik hier verder ga of dat ik met een ander topic begin. Mijn voorkeur gaat uit naar een ander topic maar soit;

Voor de rest, tsjah, ik zit er enorm met in mijn maag dat ik deze BX moet opgeven maar soms zij het zo. En raar genoeg, kwam net van mijn werk terug en het leek alsof de BX er ook vrede mee had genomen. Hij stond daar zo ‘opgegeven’ te staan. Zijn toch eigenaardige beestjes.

Profiel  
 
 
92 van de 97
« Eerste  < Vorige 90 91 92 93 94 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook