vanochtend weer moeite met starten. grrrrrr…
net in/na pauze toch maar ff naar brandstofcircuit gekeken (ja alweer) en voorverwarmingsunit ertussenuit geschroefd (is niet origineel) die zat al niet echt vast, toen pompen en pompen en pompen en pompen en pompen en pompen….......alleen maar lucht…...
verder kijken, slang los van harde kunststof slang…. net achter/onder luchtinlaat ding….. jippie….. NOT!!!!! deel luchtinlaat eruit, pielen om slang weer op leiding te krijgen, slangklem eromheen…. pielen om em vast te krijgen.
hopelijk doet ie ut nu wel goed, maar ik denk het wel, kan nu eigenlijk nergens meer fout zijn (behalve bovenop de tank….)
meteen ff een vraagje, waarvoor zijn deze draadjes, ze zitten aan de rechter zijde (vanuit bestuurder gezien) op de foto tussen de veerbol en motorblok en gaan door t schutbord naar binnen (2e foto) maar zoals je ziet, ze zitten los… misschien is dat wel met een reden, ik wil ze iig niet zomaar weer vastmaken.
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
rustyduck schreef:vanochtend weer moeite met starten. grrrrrr…
net in/na pauze toch maar ff naar brandstofcircuit gekeken (ja alweer) en voorverwarmingsunit ertussenuit geschroefd (is niet origineel) die zat al niet echt vast, toen pompen en pompen en pompen en pompen en pompen en pompen….......alleen maar lucht…...
verder kijken, slang los van harde kunststof slang…. net achter/onder luchtinlaat ding….. jippie….. NOT!!!!! deel luchtinlaat eruit, pielen om slang weer op leiding te krijgen, slangklem eromheen…. pielen om em vast te krijgen.
hopelijk doet ie ut nu wel goed, maar ik denk het wel, kan nu eigenlijk nergens meer fout zijn (behalve bovenop de tank….)
meteen ff een vraagje, waarvoor zijn deze draadjes, ze zitten aan de rechter zijde (vanuit bestuurder gezien) op de foto tussen de veerbol en motorblok en gaan door t schutbord naar binnen (2e foto) maar zoals je ziet, ze zitten los… misschien is dat wel met een reden, ik wil ze iig niet zomaar weer vastmaken.
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
grote kans dat het voor de indicatoren remblokslijtage is
gewoon even tegen de massa houden en op je dashboard kijken
Ah dat is idd een goeie, zou het zomaar kunnen zijn, zal t wel s ff checken, overigens zijn het 2 draden en die hangen beide los. ik zal wel s ff kijken!
greetzzzzzzzzz

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij ook de remblokdraadjes, ja.
startprobleem is dus idd opgelost en hij loopt nu ook weer zoals het hoort (wat is CX rijden toch fijn!)
ik zal de draadjes eens vastmaken en kijken wat er gebeurt. ik houd jullie op de hoogte!
greetzzzzzzzzzz
Rusty
Gelukkig start je auto weer goed!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Zo t is alweer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen, en inmiddels weer heel wat km’s afgelegd met mijn dieselmonster
- ik heb een tijdje geleden een Cruise controll ingebouwd, erg fijn!
- de centrale vergrendeling (achterafinbouw) werkt bij kou niet altijd naar behoren…. als het weer wat beter weer is toch maar ff een langer bedieningsarmpje eraan maken zeker omdat de sloten van de voordeuren het niet meer doen van buitenaf (lijken wel dol te zijn), is dit een vaker voorkomend probleem?? zo ja, hoe is dit op te lossen?
- o ja, setje nwe winterbanden achterop gezet, ook wel erg prettig
- koelvloeistoflekkage gehad, eest maar niet kunnen ontdekken waar het weglekte (vreesde dus al voor de koppakking) maar bleek te liggen aan een gescheurde aansluiting van het drukvat, vervangen en opgelost!
- verder issie heeeel erg gevoelig in het stuur op hogere snelheden, als je stuurt lijkt het ook wel offie ‘op een oor gaat hangen’ dus naar links sturen; rechts gaan hangen en andersom. ik weet dat serie 1 CXen gevoelig zijn in t stuur, maar dit is volgens mij een beetje te erg, zit daardoor niet relaxed achter het stuur….. iemand een idee?? (voorbanden: 185R14 Michelin M&S achter TOYO 185R14 M&S) maar voor de bandenwissel wassie ook al zo gevoelig.
- verder heb ik t plan om de CX helemaal over te laten spuiten (in Bosnië) en dan ook van binnen nieuw te laten bekleden, maar eerst daarvoor maar eens een prijs opvragen
als iemand een oorzaak/ oplosingen weet voor de probleempjes, laat van je horen!
greetzzzzzzzzz
Rusty
hoi,
nog uit vorige post: de sloten van de voordeuren het niet meer doen van buitenaf (lijken wel dol te zijn), is dit een vaker voorkomend probleem?? zo ja, hoe is dit op te lossen?
nog een puntje uit vorige post: auto is heeeel erg gevoelig in het stuur op hogere snelheden, als je stuurt lijkt het ook wel offie ‘op een oor gaat hangen’ dus naar links sturen; rechts gaan hangen en andersom. ik weet dat serie 1 CXen gevoelig zijn in t stuur, maar dit is volgens mij een beetje te erg, zit daardoor niet relaxed achter het stuur….. iemand een idee?? (voorbanden: 185R14 Michelin M&S achter TOYO 185R14 M&S) maar voor de bandenwissel wassie ook al zo gevoelig.
heb er set Michelin’s Energy op gezet (gebruikt) en alle problemen over, lijkt dus aan de Michelin winterbanden te liggen…. jammer, hebben nog best veel profiel, volgend seizoen eerst maar s achterop proberen.
o ja, ook nog lekkende waterpomp gehad, ondertussen ook vervangen
verder gisteren de achterveerbollen vervangen voor ander setje, zijn ook niet echt fris, maar wil mijn (deelbare) bollen laten reviseren ‘ze’ zeggen dat dit fijnere bollen zijn dan de ondeelbare. alleen zijn ze er wel erg lastig uit te krijgen bij een break (de deelbare bollen, past eigenlijk niet…) verder erg veel geluk gehad met vervangen, alles ging gewoon los! leidinkjes, klemmetjes e.t.c.!
nog 2 weekjes werken en dan weekje klussen, kan ik de bollen nog een keer vervangen (maar ik weet nu wel hoe t moet en dat alles los is scheelt ook wel )
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
rustyduck schreef:- ik heb een tijdje geleden een Cruise controll ingebouwd, erg fijn!
Heb je specificaties van de inbouw ? Ik namelijk zo’n originele bediening en daar wil ik graag een cruise control achter laten bouwen. Dat mag ook iets nieuws zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:rustyduck schreef:- ik heb een tijdje geleden een Cruise controll ingebouwd, erg fijn!
Heb je specificaties van de inbouw ? Ik namelijk zo’n originele bediening en daar wil ik graag een cruise control achter laten bouwen. Dat mag ook iets nieuws zijn.
Heb er dacht ik een van John Gold, dat schijnen de beste te zijn. heb em een keer overgenomen van een ander forumlid (kwam dacht ik uit een schade XM) heb hiervoor zelf een montagebeugel gemaakt en ook bevestiging op de brandstofpomp moeten maken. ben er wel ff mee bezig geweest om t in te bouwen, maar t is zeker de moeite waard, heb er veel plezier van!
ik kan wel een paar fototjes plaatsen als dat gewenst is.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
Ja graag en wat specificaties. Dan kan ik zo’n setje halen in de winkel en het laten monteren.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
google ff op john gold, en of cruisecontrol, dan krijg je vanzelf wat adressen. zag dat conrad ook wat heeft, weet niet of t wat is, maar iig een stuk goedkoper!
pics volgen.
greetzzzzzzzzzzz
eindelijk wat footootjes
de bedieningsunit, dit is er een met servo (veeeeeel duurder) omdat je natuurlijk geen vacuum hebt zoals “gewone” autos (t is natuurlijk ook een diesel)
de aansluiting op de pomp, zelf wat moeten fabrieken en t werkt nog steeds
als iemand nog vragen heeft, hoor ik t wel
greetzzzzzzzzzz
Rusty

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
rustyduck schreef:
nog uit vorige post: de sloten van de voordeuren het niet meer doen van buitenaf (lijken wel dol te zijn), is dit een vaker voorkomend probleem?? zo ja, hoe is dit op te lossen?
Wat bedoel je hiermee: van buitenaf? De sloten zitten toch alleen maar aan de buitenkant? Of bedoel je dat de drukknoppen in de portiergrepen niets meer doen? Dat heb ik namelijk ook wel eens als het koud is. Nog geen echte oorzaak voor gevonden. Maar het gekke is dat sinds ik afstandsbediening op de CV heb zitten, het probleem niet meer optreedt. De drukknoppen werken sindsdien altijd, als ik de deuren met de afstandsbediening van het slot haal.
rustyduck schreef:nog een puntje uit vorige post: auto is heeeel erg gevoelig in het stuur op hogere snelheden, als je stuurt lijkt het ook wel offie ‘op een oor gaat hangen’ dus naar links sturen; rechts gaan hangen en andersom. ik weet dat serie 1 CXen gevoelig zijn in t stuur, maar dit is volgens mij een beetje te erg, zit daardoor niet relaxed achter het stuur….. iemand een idee?? (voorbanden: 185R14 Michelin M&S achter TOYO 185R14 M&S) maar voor de bandenwissel wassie ook al zo gevoelig.
heb er set Michelin’s Energy op gezet (gebruikt) en alle problemen over, lijkt dus aan de Michelin winterbanden te liggen…. jammer, hebben nog best veel profiel, volgend seizoen eerst maar s achterop proberen.
Ik heb hetzelfde ervaren op winterbanden (Vredesteins): sterk “zoekerig” weggedrag. Maar op zomerbanden (Michelin Energy Savers) geen probleem…
met de CV doet alles t wel, maar met t sleuteltje doet ie niks, lijkt wel of het slot dan in t luchtledige draait… (dus als mij ab stuk is of batterijen leeg zijn heb ik een probleempje….)
en als t koud is heeft de cv moeite met het openen van de sloten, (gaat dan dus erg zwaar door de kou)
greetzzzzzzzzzz