evasion bonkt en trilt, zaterdag ermee op vakantie
dennizzz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 12 juli 2010 02:36 PM

Ik heb een citroen evasion 2.0 turbo en hetvolgende lastige probleem

Ik heb linksvoor een gebonk/trilling wat doet denken aan een kapotte aandrijfas en/of wiellager.
Nu is vandaag het wiellager vervangen (deze bleek ook gaar te zijn) en de aandrijfas is vorige week vervangen door een nieuwe.
Echter het geluid is wel verminderd, maar het is zeker nog goed aanwezig.

Het geluid: - gebonk, lijkt op veel onbalans , hoe sneller hoe zoemender/versnellender het geluid wordt. Vooral met optrekken hoorbaar (2.0 turbo logisch).

Het geluid is WEG als ik naar links stuur, dus als het linkerwiel ONTLAST wordt.
Het geluid is ERGER als ik naar rechts stuur, dus als het wiel BELAST wordt.

Het geluid is vanaf 30km/h hoorbaar en staat in relatie met de snelheid van de wagen.
Bij 120 hoor je het ook maar dan in aardig versnelt tempo, dan wordt het wel draaglijker.

Ik heb het volgende ook geprobeerd.

- wiel lv vervangen met het reservewiel
- nieuwe aandrijfas LV
-nieuwe wiellager LV

Schijven lv lijken in orde en recht, dus ik kan wellicht een kromme schijf/wielnaaf uitsluiten?!

Wat kan nu de oorzaak zijn? slecht uitgelijnt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, toch???
Ik wil zaterdag met de auto op vakanite, maar dit wordt dus afzien.

Profiel  

bella
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 13 juli 2010 10:42 AM
  [ # 1 ]

Ben je er zeker van dat het links voor zit? kheb ooit ook me trillingen gezeten die van een totaal andere kant kwamen als ik vermoede , het voelde,en ik was er van overtuigd, dat het rechts zat ,maar uiteindelijk kwam het probleem na een panne links boven water,mss je andere kant ook is checken ?

Groetjes ,B

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook