Citroen C8 V6, stoel laag, blower uit
Littlebighuman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 26 juni 2010 08:22 PM

Ik heb het probleem dat als ik de (electrische) bestuurdersstoel op de laagste stand zette, mijn blower/ventilator uitviel. Ik heb toen met een zaklamp onder de stoel gekeken en zag dat het koper van een aantal draadjes van een kabelboom bloot lag. Elke keer als de stoel omlaag ging maakte werden die draadjes tegen het metaal van de stoel gedruikt, waarna er waarschijnlijk sluiting optrad. Ik heb toen de draadjes provisorisch met tape weggeplakt, wat eventjes gewerkt heeft.

Nu zijn de draadjes helaas toch volledig door en heb ik de stoel losgemaakt om de boel te maken (de dealer wou de auto hiervoor een week binnen hebben, dat was me toch iets te gortig). Nu zit er onder de stoel een beige kastje van Bitron waar alle kabels naar toe lopen en vraag ik me af wat dit precies is. Weet iemand dat?

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 13 juli 2010 09:00 PM
  [ # 1 ]

Sorry, daar kan ik je niet mee helpen.
Is het niet gewoon een kwestie van draadjes weer ‘maken’?

Je moet wel opletten, het is wel multiplex. Dit betekent dat 1 draad voor merdere functies tegelijk kan worden gebruikt.

Littlebighuman schreef:

Ik heb het probleem dat als ik de (electrische) bestuurdersstoel op de laagste stand zette, mijn blower/ventilator uitviel. Ik heb toen met een zaklamp onder de stoel gekeken en zag dat het koper van een aantal draadjes van een kabelboom bloot lag. Elke keer als de stoel omlaag ging maakte werden die draadjes tegen het metaal van de stoel gedruikt, waarna er waarschijnlijk sluiting optrad. Ik heb toen de draadjes provisorisch met tape weggeplakt, wat eventjes gewerkt heeft.

Nu zijn de draadjes helaas toch volledig door en heb ik de stoel losgemaakt om de boel te maken (de dealer wou de auto hiervoor een week binnen hebben, dat was me toch iets te gortig). Nu zit er onder de stoel een beige kastje van Bitron waar alle kabels naar toe lopen en vraag ik me af wat dit precies is. Weet iemand dat?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Gepost: 13 juli 2010 09:20 PM
  [ # 2 ]

Dat is waarschijnlijk een bestuurmodule.

Hier zal idd de CANbus ook op aankomen.

Ik geef je 1 tip, blijf eraf!
Als er iets gebeurt of ze zien het vervalt je garantie en dan word je er niet vrolijk van!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook