Hallo,
ik sta op het punt een XTR te kopen en heb vorige week een testrit gemaakt ( dorpskernen, autostrade ) met de XTR testwagen van de garage. Deze reed prima, heb niets gemerkt van het uitbreken of klopgeluid. Er stonden wel maar slechts 1200km op de teller.
Als ik dat hier allemaal lees, krijg ik twijfels om een xtr te kopen, al lijkt dat voor mij persoonlijk een ideale wagen. Ik twijfelde om dat ‘total care’ contract te nemen, maar misschien is dat geen overbodige luxe aangezien de vele problemen met de achteras.
Eentje kopen, of beter wachten?
Groeten
Kristof
Ik heb mijn XTR sinds Januari 2010 het is een fijne auto ik heb alle opties dus veel rijplezier maar het geklonk zit in mijn oren maar of ik nog eens een Berlingo koop ik weet het niet ik rij wel eens met een fiat doblo en een volkswagen caddy deze hebben daar geen last van
ben al een paar keer naar de garage geweest en zij vinden het wel meevallen dus weinig medewerking
lees alles nog eens door
Gisteren 450 km gedaan.Achteraan valt het nu wel mee met de nieuwe schokbrekers.
Maar vooraan trekt het op niets,veel vibratie,onstabiel en heel veel rolgeluid.
Zolang ik vooraan geen nieuwe schokbrekers heb baat het niet om nieuwe banden te zetten want deze beginnen ook te vibreren en dansen na ongeveer 8000km.
Iemand die zich een XTR wilt aanschaffen vraagt beter aan mij geen advies want dan koop deze niet!
groeten
Jan
Ik heb hier bijna alle reacties doorgenomen van iedereen
Klein vraagje, rijd er iemand rond met een verlaagde versie ?
Wel ene die VEER en DEMPER is vervangen..
En wat is zijn bevinding van het gebonk of rij eigenschap.
Denk dat de xtr uitvoering meer last heeft van deze problemen dan een lichte vracht omdat die gewoon veel zwaarder is,zetels,geluidsdemping enz… extra en dat ze dezelfde vering dempers enz hebben gebruikt, kostenbesparing noem ik dat.
Ik lees hier dat ze dempers aan de lopende band vervangen en soms meerdere keren,zeg al veel over kwaliteit ervan.
Ik zal eens rond surfen of er aftermarkt veren en dempers kan voor krijgen.
Mijn ervaring met het merk KONI is zeer positief.
Hallo
Donderdag 15/07 moet mijn XTR nog maar eens binnen.
Ze gaan de voorkant nog maar eens BEKIJKEN.
Zwaar geroffel,shimmy,vibratie op het stuur zelfs voelbaar in de vloer.Demping is veel te agressief,veel te direct,de auto danst bij de minste oneffenheden.
Vanaf 130 km/h verminderd vooraan het contact met de weg en moet er constant gecorrigeerd worden.
Achteraan met de nieuwe dempers voelt de auto zachter aan maar het gebonk komt al terug na 2000km.
De banden zijn na 18000km al voor meer dan 50% versleten en vibreren dat het echt storend is.
Is er nu al iemand die na het veranderen van de dempers nu tevreden is over zijn auto.
Ik denk dat mijn auto vrijdag te koop staat.
Groeten
Jan
Jan,
precies zelfde problemen hier met mijn XTR !
al een jaar bezig. afgelopen voorjaar eindelijk 4 nieuwe schokbrekers gehad
dit loste het probleem even op maar nu zijn de klachten weer terug gekomen
Citroen heeft een expert laten kijken en zegt nu dat alles goed is
maar de expert heeft alleen een half uurtje gereden en vergeleken met een andere XTR
mijn banden zijn na bijna 40.000 km achteraan en vooraan al versleten (normaal gaat voor wel 60.000 mee en achteraan nog langer met mijn rijstijl)
de wegligging en stuurkarakter van de auto is WAARDELOOS
ik ga nu met de dealer (en Citroen) in de slag met hulp van mijn rechtsbijstand
IK HEB HET GEHAD MET DIE AUTO mijn geduld is helemaal op
Berlingo rijder
bij mijn XTR zijn de voor schokbrekers beiden vernieuwd aan de voorzijde vind ik het verbeterd maar achter blijf ik het horen vooral als ik s’morgens ga rijden dan is het eerste kwartier het ergst daarna wordt het minder maar is nog wel aanwezig maar het verhaal van Jan Nijs zo heb ik het niet ook niet toen de schokbrekers aan voorzijde nog niet varvangen waren bij mij mis het alleen het geklonk mijn XTR is van januari 2010
Aan iedere XTR rijder
Is er hier iemand op het forum die na een aanpassing aan zijn XTR of andere wagen terug
tevreden is over zijn voertuig.
Misschien kan ik dan morgen in de garage een paar positieve tips geven zodat ik ook
over een degelijke auto kan beschikken.( als ze er tenminste iets willen aan doen want morgen gaan ze het nog eens BEKIJKEN )
Groeten
Jan Nijs
XTR
Vandaag 15/06 om 08:30 mijn auto binnen gebracht in de garage om een oplossing te zoeken ivm de voorste
schokdempers.Zie vorige posts.
Ik ben nochtans een zeer vriendelijk persoon en ben altijd bereid om een minnelijke schikking te aanvaarden als er zich ergens een probleem voordoet.
Maar wat mijn vrouw en mezelf daar naar het hoofd geslingerd werd in het bijzijn van andere klanten en dan nog door een secretaresse is niet voor op een forum te plaatsen.( Is niet de eerste keer.)
Er werd ons aangemaand om maar een advocaat onder de arm te nemen en mijn BOEL zelf maar op te lossen.
Ik heb geen commentaar gegeven want mijn auto staat er nog maar dit is er over.
Een citroên garage uit Hasselt ( na telefonisch contact opgenomen te hebben ) heeft ons dan een deftige uitleg gegeven en ons verteld welke weg we moeten volgen.Deze garage biedt dan ook zijn hulp aan als back up.
Mijn vrouw en ik rijden beiden met een citroên en elke 4 jaar kopen wij een nieuwe auto,dit wil zeggen dat we om de 2 jaar een nieuwe auto kopen in deze garage.Ze zullen toch van mentaliteit moeten veranderen want andere klanten beginnen ook al te morren.
Zou het niet beter zijn om eens na te denken over een ander merk van wagen?
Deze avond een beetje meer uitleg.
Jan Nijs
XTR
In het kort
Auto gaan terug halen,ze hebben een proefrit gedaan van ongeveer 10 minuten.
Ze horen niets, er is niets mis,dat is zo,er zijn nog geen klachten bij citroên Nederland en België.
Alleen mijn banden zijn versleten en misvormd (al na 8000km) en ik moet er maar nieuwe zetten of vragen aan citroên.
Ik kan het maar niet aan hun verstand brengen dat de banden zeer vroegtijdig versleten zijn er dat dit te maken heeft met een ophanging of demping probleem.
Na discussie gaan ze een expert laten komen na 9 augustus.
Dus wat baat een forum of zijn wij allemaal leugenaars
Aan Peter en Joery
Nu op aanvraag van de garage: IS er iemand die tevreden is van zijn XTR na het veranderen van de dempers voor en achteraan en zou U uw chassis nummer kunnen mailen naar mijn adres zodat de garage kan zien wat ze aan uw auto gedaan hebben en ze het kunnen voorleggen aan de expert.
Dit om eventueel ook nieuwe dempers vooraan te verkrijgen.
Ik weet het,dit is veel gevraagd maar deze vraag komt van de garagehouder en zo kan hij mij misschien verder helpen.
Vriendelijke groeten
Jan Nijs
Heiseltstraat 12
3890 Jeuk - Gingelom
011 48 24 01
0475 39 68 22
In Nederland hebben ze nu een leuke upgrade actie. Gratis upgrade van Multispace naar XTR. Als ik dit hier zo allemaal lees dan denk ik dat ik maar geen XTR ga bestellen.
Is het voor de XTR rijders geen oplossing als er mutispace veren onderkomen? Want volgens mij is een XTR qua onderstel niets anders dan een multispace met langere schroefveren. De schokdempers zijn dat wat verder uitgetrokken en werken dan niet meer in het “werkgebied” en de geometrie van de wielophanging klopt dan natuurlijk ook niet meer.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Jan Nijs schreef:XTR
Dag Jan ,
Ik ben een hele tijd van dit forum afgebleven om mij er niet zieker in te maken dan ik al ben .
Ik ben nu toevallig nog eens komen kijken en welnu hier dan mijn antwoord :Neen , ik ben nog altijd niet tevreden en vind dit ook een regelrechte schande .
Bij Autogarden in Hasselt zijn ze ook al lang niet meer zo vriendelijk omdat ik blijf aanhouden dat ik niet tevreden ben .Ze beschouwen mij als een lastige klant en willen me liever kwijt .
Ik moet nog maar eens een afspraak maken om mijn achterste dempers te vervangen , dit is is dan
op 20.000 km de derde keer .Het chassisnummer is dat het nummer dat begint met C1NN enz .. ik zal het doorgeven .
Waar ik mij nog het meest in erger is dat ik dat ik deze Topic zelf gelanceerd heb en als je ziet hoeveel keer gelezen en hoeveel reacties is dit wel een hot item .
Dit wordt ook door mijn garage genegeerd en ja ik heb ook al op het punt gestaan om hem te verkopen .
En zo gaat het uiteindelijk uitdraaien , ofwel leg je jezelf neer bij het gebonk ofwel zet je hem te koop.
En we blijven zeggen : ” je zou er van verschieten wat Citroen allemaal voor je kan doen “
NIKS dus .
Berlingo2.0HDi schreef:In Nederland hebben ze nu een leuke upgrade actie. Gratis upgrade van Multispace naar XTR. Als ik dit hier zo allemaal lees dan denk ik dat ik maar geen XTR ga bestellen.
Is het voor de XTR rijders geen oplossing als er mutispace veren onderkomen? Want volgens mij is een XTR qua onderstel niets anders dan een multispace met langere schroefveren. De schokdempers zijn dat wat verder uitgetrokken en werken dan niet meer in het “werkgebied” en de geometrie van de wielophanging klopt dan natuurlijk ook niet meer.
Sorry maar het kan me de ” ballen” schelen al steken ze er vering onder van een DS , zal mij worst wezen. Maar ze doen NIKS er komt gewoon geen oplossing .
Je wordt gewoon afgescheept en als een onozelaar behandeld .
Ik heb jaren met een tweedehands C15 gereden van 1000 euro en die was zachter als mijn nieuwe XTR van bijna 20.000 euro .
PeterXTR schreef:Berlingo2.0HDi schreef:
Sorry maar het kan me de ” ballen” schelen al steken ze er vering onder van een DS , zal mij worst wezen. Maar ze doen NIKS er komt gewoon geen oplossing .
Je wordt gewoon afgescheept en als een onozelaar behandeld .
Ik heb jaren met een tweedehands C15 gereden van 1000 euro en die was zachter als mijn nieuwe XTR van bijna 20.000 euro .
Zo, heftige reactie ! Het moet wel heel erg zijn met die XTR. Maar je kunt een Berlingo natuurlijk niet vergelijken met een C15. Maar de wielophanging mag natuurlijk geen rare geluiden, extreme bandslijtage en meer van dat eerder omschreven ongenoegen veroorzaken.Hier in NL kost een XTR zelfs veel meer dan €20.000.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Ik ben bij de dealer geweest omdat de linker deurruit een piepend geluid maakte ,blijkbaar waren ze in de fabriek daar vergeten vet aan het mechanisme te doen.
Er is gepraat geweest over het gebonk en het hard rijden,volgens de daeler heeft hij reeds van een berlingo de schokdempers vervangen,blijkt echter niet veel te helpen.
Voor de mijne zal hij een verslag opstellen en opsturen naar citroen brussel.
Ik hoop dat citroen toch de fout erkend