24 van de 127
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 13 juli 2010 04:06 PM
  [ # 346 ]

Dat is waar.

bogaard77 schreef:

De thermodynamische eigenschappen van HFO-1234yf verschillen niet veel van die van R134a, zodat er geen belangrijke aanpassingen aan de airconditioningsinstallaties nodig zijn.

Rest alleen de vraag welke aanpassingen dan wel nodig zijn.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2010 05:03 PM
  [ # 347 ]

nieuwe droger en iets andere olie denk ik..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 juli 2010 05:10 PM
  [ # 348 ]

Het nieuwe goedje schijnt ontvlambaar te zijn, de aanpassingen zullen wel in veiligheids aspecten zitten denk ik.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2010 05:12 PM
  [ # 349 ]
bogaard77 schreef:

Ja, maar je kan er op wachten dat over 5 jaar de rest volgt. Of je kan ze niet meer vullen met r134a.

Net als met R12 zeker? Man, ze adverteren gewoon op marktplaats met het vullen van airco’s met R12 Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 juli 2010 05:23 PM
  [ # 350 ]

Maar ombouwen naar 134a zou ik dus bij twijfelen (als je nog moet ombouwen)

Liever naar bijvoorbeeld die nieuwe.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2010 05:27 PM
  [ # 351 ]

Weet je, dat ombouwen stelt geen moer voor. Nieuwe nippels, nieuwe olie. Dat is alles. AL het andere is complete onzin en alleen noodzakelijk om de zakken van de aircoboeren/garages/onderdelentoko’s te vullen. Drogers vervangen? Gelul. Ringen vervangen? Ook onzin. Slangen vervangen? Nog meer onzin.

Ik heb de afgelopen jaren tientallen airco’s “gebouwd”: simpelweg door het systeem leeg te maken, de olie uit de compressor te laten lopen ( demontage van de compressor is wel noodzakelijk trouwens), nieuwe olie in het syteem te doen, nieuwe nippels te gebruiken, de boel goed vacumeren, afpersen met stiktof, opnieuw vacumeren en afvullen met r134a en klaar. Mijn eigen auto doet het op deze manier dus al 7 jaar en 86424 km!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 juli 2010 05:54 PM
  [ # 352 ]

Bij vd Laan hebben ze toendertijd mijn systeem “omgebouwd” dmv een spuitbusje, werkt nog steeds.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2010 06:36 PM
  [ # 353 ]

Ja. Je schijnt ook LPG te kunnen gebruiken in een airco….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juli 2010 07:05 PM
  [ # 354 ]

Het kan in principe met elk gas dat bij een normale temperatuur vloeibaar gemaakt kan worden bij een aanvaardbare druk. Dat hangt dus af van de druk waarop het systeem ontworpen is.
Ik denk alleen dat er wettelijke bezwaren zijn tegen ontvlambare stoffen….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juli 2010 07:07 PM
  [ # 355 ]
waterman schreef:

Weet je, dat ombouwen stelt geen moer voor. Nieuwe nippels, nieuwe olie. Dat is alles. AL het andere is complete onzin en alleen noodzakelijk om de zakken van de aircoboeren/garages/onderdelentoko’s te vullen. Drogers vervangen? Gelul. Ringen vervangen? Ook onzin. Slangen vervangen? Nog meer onzin.

Ik heb de afgelopen jaren tientallen airco’s “gebouwd”: simpelweg door het systeem leeg te maken, de olie uit de compressor te laten lopen ( demontage van de compressor is wel noodzakelijk trouwens), nieuwe olie in het syteem te doen, nieuwe nippels te gebruiken, de boel goed vacumeren, afpersen met stiktof, opnieuw vacumeren en afvullen met r134a en klaar. Mijn eigen auto doet het op deze manier dus al 7 jaar en 86424 km!

Voor zover ik het begrijp is de droger gevuld met silicagel. Dat raakt een keer verzadigd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2010 07:09 PM
  [ # 356 ]
jantje1948 schreef:

Ik denk alleen dat er wettelijke bezwaren zijn tegen ontvlambare stoffen….

Da’s gewoon een detail. Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2010 10:47 PM
  [ # 357 ]
jantje1948 schreef:

Het kan in principe met elk gas dat bij een normale temperatuur vloeibaar gemaakt kan worden bij een aanvaardbare druk. Dat hangt dus af van de druk waarop het systeem ontworpen is.
Ik denk alleen dat er wettelijke bezwaren zijn tegen ontvlambare stoffen….

de kook temp moet ergens tuusen de min 30 en min 20 liggen. verder heb je gelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juli 2010 10:15 AM
  [ # 358 ]

Vanochtend binnendoor naar het werk met de airco aan. Is niet meer afgeslagen….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2010 11:37 AM
  [ # 359 ]

Zit er bij jou nu een beveiliging op tegen tehoge/lage druk?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 juli 2010 11:40 AM
  [ # 360 ]

Ja! Het was daardoor dat zijn airco af sloeg.

Profiel  
 
 
24 van de 127
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook