Wie heeft er ervaring met het licht in de neus voelen bij het rijden met een caravan.
Bijna geen grip tijdens rijden.
Niet zomaar een merk maar HET merk!
Geen ervaring maar er zijn legio rijders hier die met een caravan rijden en die klagen niet. Daarom ga ik een domme opmerking maken maar ik doe het toch, is de kogeldruk wel goed?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
koos24 schreef:Wie heeft er ervaring met het licht in de neus voelen bij het rijden met een caravan.
Bijna geen grip tijdens rijden.
Ik heb een flinke rit achter de rug mét 1500kg caravan erachter en een kogeldruk van 68kg. Heb nergens last van bij de voorwielen…..
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
1.8 16V C4GP met 1400kg caravan, nergens last van.
Ik moest ook het eerst aan de kogeldruk denken
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Kijk eens op http://www.caravantrekker.nl. Ik neem even aan dat je 1.6V de 1.6 VTI is. En Ben uitgegaan van mijn Knaus Südwind 450FU.
Dan gaat het net kantje boord Geen grote snelheden en trekkracht verwachten. Maar beter is om zelf even de check te doen.
groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
Wij rijden met een caravan met een max. toelaatbare massa van 1300kg. Gaat hartstikke goed! Waar het ‘m met name om gaat is denk ik de max. kogeldruk, die is bij de Grand Picasso slechts 60 kilo. Je kunt je voorstellen dat als je meer gewicht op de kogel legt, dat de voorwielen hun grip op de weg verliezen.
Kogeldruk kun je meten met een speciale meter of gewoon met een personenweegschaal en een stok, maar op verschillende plekken op internet kun je terugvinden hoe je dat precies moet doen.
Succes en fijne vakantie!
C4 Grand Picasso 1.6 THP EB6V - augustus 2009
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
wat ik verwarrend vindt over de kogeldruk is dat in het boekje 60kg staat en bij mij op het goedkeuringsplaatje van de trekhaak 100kg. Ik heb altijd gedacht dat dit gelijk moest zijn op basis van typegoedkeuring.
De trekkracht helling op vind ik wat tegenvallen vergeleken met mijn vorige auto, dat was een 1.9tdi, welke 100kg minder mocht trekken. Je moet ‘m helling op hoog in de toeren houden voor de power. De diesel ging met gemak laag in de toerende hellingen richting zuid frankrijk op. Dat is vooral wennen en omschakelen.
Ik heb heb een hele lijst waarom ik hierna geen Citroen meer neem.
Maar 1 ding is perfect bij deze auto, en dat is het trekken van een caravan.
Wij trekken er een caravan van 1500kg mee de kogeldruk is rond de 80kg.
Om dat onze C4 op gas rijd zijn er wel hulpveren gemonteerd.
De stabiliteit is perfect met zo,n zware en grote caravan, ik gebruik tijdens het rijden met de caravan niet de EBV6 ik flipper zelf, want de auto snapt niets van een caravan.
Even een idee, buiten de caravan zit er in de auto,ik met mijn vrouw 2 pubers en een herdershond, daarbij ligt de voortent ook nog in de auto…..............buiten een buitensporig lpg gebruik met de caravan 1 op 4.5 is deze auto in mijn optiek uitermate geschikt om een caravan te trekken.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Loopt als een trein met de caravan, heb een Chateau van 4.80 meter en een max gewicht van 1300 kg. Geen last en nog sterker, rijd beter als met andere auto’s die ik voor deze caravan heb gehad. Niet teveel gewicht op de haak en het loopt helemaal goed
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus