van 4 cilinder naar 3 cilinder
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 19-12-2005

Gepost: 14 juli 2010 03:20 PM

Goedemiddag iedereen,

Gisteren heb ik de auto van mijn vriendin eens goed gewassen, door een oude olielek (die inmiddels opgelost is) kreeg ik de (niet zo fantastische) ingeving om de motor met hogedruk eens goed af te spuiten.
Dat dit geen goed idee was moet niemand me gaan zeggen daar ben ik inmiddels al zelf achter (alhoewel ik er nog nooit last mee heb gehad op 20 tal andere auto’s).

Het probleem is dat sindsdien de auto nog maar op 3 cilinders draait, vroeger was het stationair toerental al onregelmatig maar niet hinderlijk, maar nu dreigt hij bijna uit te vallen.

Ik heb alles al eens doorgelopen, er zit geen vocht in de buurt van de bougies, alle andere afsluitingen lijken droog.
Om het safe te spelen heb ik ondanks alles toch eens goed met perslucht gereinigd.
Maar hellaas is het probleem nog niet verholpen.

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 juli 2010 06:05 PM
  [ # 1 ]

Natte verdelerkap?

Profiel  
 
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 19-12-2005

Gepost: 14 juli 2010 06:19 PM
  [ # 2 ]

Het is beter aan het worden dus het zal wel gewoon door wat vocht zijn geweest, maar het sputteren is nog niet hellemaal voorbij.
Ik hoop dat het morgen in orde is.

Profiel  
 
Michiel_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 16 juli 2010 11:30 AM
  [ # 3 ]

Nu zit ik met hetzelfde probleem. Ik had veel pekelaanslag aan de binnenkant van de motorruimte en daar ontstond wat vliegroest. Dus het idee gekregen om het maar eens goed schoon te maken. Bobine en accu enzo afgeplakt met plastic en voorzichtig gaan schoonmaken. Motor half uurtje laten drogen. Even stationair laten lopen en leek in orde.

Toen wilde ik een rondje gaan rijden om het vocht allemaal goed te laten verdampen. Maar boven de 2000 toeren gaat de auto idioot hard schokken. Geen schokjes maar echt grote schokken. De auto nog een tijdje stationair laten draaien maar werd niet beter met rijden.

Vanochtend eerst weer een half uur warm laten draaien om vervolgens te gaan testen. Hetzelfde probleem weer.

Bougies e.d. lijken droog. Heb de kabels eruit gehaald en daar was het allemaal droog. Netjes zoals het hoort weer teruggestoken. (goede volgorde) Ook het luchtfilter is droog. Wat kan dit zijn? Iemand een oplossing?

Dank u.

Profiel  
 
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 19-12-2005

Gepost: 16 juli 2010 01:43 PM
  [ # 4 ]

Als ik de beschrijving zo lees is het exact hetzelfde probleem als de saxo van mijn vriendin had.
Na een extra dag drogen (dus in totaal 24u) in het warme weer van de afgelopen dagen, was alles terug in orde.
Ik zou zeggen gewoon even geduldig zijn voor je ernstige ingrepen doet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook