Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Blooper1963 schreef:Heel zeker wel, maar wie zoekt nu onmiddelijk in die richting als de ontsteking volledig nieuw is en nog geen 1000 kms heeft verwezenlijkt?
Die flamethrower van mij heeft het net 10 minuten uitgehouden. Daarna nul vonk!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
O.K., dan even ” back to the basics” .
Op een SM met een bobine heb je omdat de “ontstekingshoek” of 45 of 75 graden is een “echte snelle” Bobine nodig, d.w.z. een die heel snel kan laden en ontladen, en dat zijn meestal niet die met de extra grote vonk.
Door de contacthoek tussen de eerste en 6e cylinder heb je een Bobine nodig die op een 4 cylinder tot 12.000 ( ja je leest het goed tot TWAALF DUIZEND) toeren werkt om met 6.000 toeren op onze V6 een goede vonk te krijgen. Het gaat dan met name om de laad- en ontlaadtijd. Geen wonder dat ze overlijden, je overbelast ze door te snel te willen vonken voor zo’n flamethrower etc.
groet,
Peter
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Eeuuh ik heb geen flame thrower. Wel een 123 met hun originele bobine. Die is kapot gegaan.
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De flamethrower werd bij mij door 123 bijgeleverd.
Volgens mij zal de bobine niet overlijden als hij te langzaam is. Het enige gevolg is dat het magnetisch veld nog niet helemaal is opgebouwd. Een minder krachtige vonk is dan het gevolg.
Zo’n bobine zou het dus in ieder geval tot zo’n 3000 rpm wel goed moeten doen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Door dat hij niet ontlaadt maar wel weer oplaadt wordt ie veel te heet en fikt uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aha! Weet jij welke bobine het beste samen met een 123 gaat? Er is bij Bosch weinig info te vinden over bv max. rpm.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
123 adviseerde een bosch redcoil.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die heb ik nu. Maar ik ben bang dat ik weer gezeik met de ontsteking heb. Eergisteren nog mooi lopen, vandaag niet willen starten. In het begin even van ik wil wel, daarna niet meer. Wel een benzinelucht uit de uitlaat. Vanavond even met behulp van zoonlief controleren wat voor vonk er uit de rode bosch komt.
Hoeveel kost een VDL-ontsteking eigenlijk? Ik begin het verhaal een beetje zat te worden. De 2500 km die ik met de sm probleemloos (op ontstekingsgebied tenminste!) gereden heb waren met de originele ontsteking!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik begin er ook zo over te denken. De eerste last die ik weer heb, vliegt dat 123 spul er af. Wat ik ga in de plaats zetten,weet ik nog niet. Mijn zelfgemaakte werkt nog steeds niet. Het verdelerhuis is te erg uitgesleten. Ik denk dat ik een Amerikaanse ontsteking ga proberen. Het HEI-concept.
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hei???
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bekijk volgende link maar eens.
http://www.citroen-sm.org/wiki/index.php/Marketplace:John_Titus#Water_Pump_Seal_Modifications
jantje1948 schreef:
Hoeveel kost een VDL-ontsteking eigenlijk? Ik begin het verhaal een beetje zat te worden. De 2500 km die ik met de sm probleemloos (op ontstekingsgebied tenminste!) gereden heb waren met de originele ontsteking!
Een andere mogelijke oplossing:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja, maar duur!! VDL kost 600 € en de rootselaar 750 €.
De HEI distributor kost $ 500.
rootselaar €650…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Op het plaatje zie ik een verdelerkap die voor een even-fired engine bedoeld is??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.