Hallo,
Vandaag ben ik ff met mijn huisgenoot (mede-BX-rijder en mede-forumlid) even aan de slag geweest met zijn BX 19 TGI Routière uit 1992 (mijn vorige BX toruwens).
Hij had een hele stapel 16V-onderdelen in de goede kleur (Gris Silex) weten te bemachtigen, en vandaag was dan eindelijk de dag aangebroken om het een en ander te monteren.
Hier zie je hoe de Rout er vanmorgen nog uitzag…:
foto 1
foto 2
foto 3
Dan is het tijd om de voorschermen los te halen:
foto 4
Voorbumper en motorkap zijn hier ook gedemonteerd:
foto 5
Eens kijken hoe die 16V-voorbumper past…
foto 6
Hmm, die paste niet echt. De Rout heeft eens een tik van voren gehad, en de voorste balk waarop de bumper wordt bevestigd zat te ver naar binnen. Een normale bumper is nog wel te buigen om te bevestigen, maar een 16V-bumper is zwaar en niet buigbaar.
Dan maar alvast de voorschermen monteren:
foto 7
Na heel wat trekwerk past de bumper eindelijk:
foto 8
Het grilletje zit nog scheef en de mistlichten en kentekenplaathouder moeten nog worden gemonteerd, maar het is naar behoren allemaal.
Binnenkort zijn de 4 deuren en de sideskirts aan de beurt; genoeg te doen nog dus…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is niet iets wat ik zou doen, maar desondanks vindt ik het leuk om te zien.
Schijt aan originaliteit.
Maar nu houd je dus een mtorkap, een voorscherm en een linker voorportier over in mijn goede kleur????
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Maar nu houd je dus een mtorkap, een voorscherm en een linker voorportier over in mijn goede kleur????
Wel een lange, da’s dan weer jammer.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:stoterstangen90 schreef:Maar nu houd je dus een mtorkap, een voorscherm en een linker voorportier over in mijn goede kleur????
Wel een lange, da’s dan weer jammer.
as het een plastieken is kun je daar wel wat aan doen. Beter dan dat aangevreten kreng dat er nu op zit.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:karel schreef:stoterstangen90 schreef:Maar nu houd je dus een mtorkap, een voorscherm en een linker voorportier over in mijn goede kleur????
Wel een lange, da’s dan weer jammer.
as het een plastieken is kun je daar wel wat aan doen. Beter dan dat aangevreten kreng dat er nu op zit.
Ich bin ein Breaker
stoterstangen90 schreef:karel schreef:stoterstangen90 schreef:Maar nu houd je dus een mtorkap, een voorscherm en een linker voorportier over in mijn goede kleur????
Wel een lange, da’s dan weer jammer.
as het een plastieken is kun je daar wel wat aan doen. Beter dan dat aangevreten kreng dat er nu op zit.
Hij is voor jou.
Vandaag (vrijdag) ben ik in de buurt van Zaagcity, dus mail me snel of ik ‘m morgen kan meenemen voor je.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb nog zo’n grilletje met bijbehorend plastic liggen. PB maar als je interesse hebt.
Wel zonde dat die 16V bumpert een lekkere kras heeft.
deur63 schreef:Ik heb nog zo’n grilletje met bijbehorend plastic liggen. PB maar als je interesse hebt.
Wel zonde dat die 16V bumpert een lekkere kras heeft.
Dat wordt binnenkort allemaal behandeld met een lakstiftje.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:deur63 schreef:Ik heb nog zo’n grilletje met bijbehorend plastic liggen. PB maar als je interesse hebt.
Wel zonde dat die 16V bumpert een lekkere kras heeft.
Dat wordt binnenkort allemaal behandeld met een lakstiftje.
Die kras ga jij echt niet weg krijgen met een lakstiftje hoor.
Dat wordt spuiten.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:XBXG schreef:deur63 schreef:Ik heb nog zo’n grilletje met bijbehorend plastic liggen. PB maar als je interesse hebt.
Wel zonde dat die 16V bumpert een lekkere kras heeft.
Dat wordt binnenkort allemaal behandeld met een lakstiftje.
Die kras ga jij echt niet weg krijgen met een lakstiftje hoor.
Dat wordt spuiten.
Dat kan ik ergens van.
mpostma schreef:metro2005 schreef:XBXG schreef:deur63 schreef:Ik heb nog zo’n grilletje met bijbehorend plastic liggen. PB maar als je interesse hebt.
Wel zonde dat die 16V bumpert een lekkere kras heeft.
Dat wordt binnenkort allemaal behandeld met een lakstiftje.
Die kras ga jij echt niet weg krijgen met een lakstiftje hoor.
Dat wordt spuiten.Dat kan ik ergens van.
Same here… zo’n lakstift is absoluut niet alles, je ziet duidelijk kleurverschil.
Leuk idee.
Maar waarom bewaarde ie de delen niet voor een echt 16 kleppertje?
Moet ie ook allemaal zelf weten, natuurlijk.
Wel leuk met die morrettes.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Ik vond het mooier met de oude bumper met bumperlip, de 16v mk2 bumpers vind ik net iets te jaren 90 Maarja, ieder zijn zin he
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Waarom heb je de spatborden gewisseld? Ze lijken mij niet te verschillen.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Waarom heb je de spatborden gewisseld? Ze lijken mij niet te verschillen.
16spatbord is breder aan de onderkant, voor de aansluiting op de zijskirt.