Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dat te veel olie schadelijk is dat weet ik. Maar mijn eerste zorg ligt bij de lekkage. Ik ben er nog niet verder mee. Ik zou de accu en luchtfilterbak moeten uitbouwen om goed zicht te hebben, maar ja dan kan de motor niet draaien.
Morgen breng ik haar naar een garage hier in de buurt want met zoveel lekkage naar Abbenes rijden, dat zie ik ook niet zitten.
De kat ziet het wel zitten die picnictafel achterop…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik zou, ahv bovenstaande tips, even wat ATF er uit laten lopen. Wellicht (waarschijnlijk?) is de lekkage dan weg.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik zal het morgen in de garage even laten doen. Maar ik heb nog niet eerder gehoord dat teveel ATF in de bak er uit gegooid wordt.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Eens met Wouter.
En dat gaat het makkelijkst met zo’n pompje waarmee luie beunhazen motorolie door de peilstokopening afzuigen om vervolgens te beweren dat ze de olie ‘ververst’ hebben.
Aangezien deze pompjes voor 101 andere dingen ook handig zijn, heb je misschien wel zo’n ding liggen? Of anders een sleutelmaatje van je?
Een grote injectiespuit (voor paarden enzo) met een stuk benzineslang eraan werkt ook goed. Is voor 101 andere dingen handig trouwens
Het is wel belangrijk dat er geen vervuiling van welke aard dan ook in de bakolie komt. Net zoals het hydraulisch systeem, zeg maar.
PE, als er teveel olie in zit, heeft de bak doorgaans de neiging om even door te slippen bij opschakelen. Heeft de jouwe dat niet?
Mooie kat BTW.
EDIT: je postte terwijl ik mijn gebruikelijke wijdlopige verhaal typte
Ik ben het met je eens dat het vrij uniek lijkt te zijn dat teveel olie eruit gegooid wordt. Daarom dacht ik aan schuimen, zoals ik eerder al postte.
Ik heb vanmiddag bij mijn dame gekeken, en als ik het goed zag lopen er bij mij rubberen slangen helemaal onder de radiateur langs, van de bak naar de warmtewisselaar.
Als in 1 van deze slangen nou een klein gaatje/scheurtje zit, zou het door de druk op de bak of die ribbelslang terecht kunnen komen. Wie weet? Let wel: ik heb een type 2, dus bij jou kan het weer allemaal anders zitten.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heb wel katten, geen paarden… Nee die spulletjes heb ik even niet in huis.
Maar ik laat morgen een garage even ernaar kijken om iig achter de oorzaak te komen en te kijken of het met minder ATF opgelost is.
Die rubberen slangen heb ik ook gezien, zowel van bovenaf als van onderaf. Vervelende is alleen dat ik niets zie spuiten.
En de bak slipt niet. Dat heb ik idd wel eens bij m’n vorige XM meegemaakt toen er te veel olie in zat. Ik heb wel het idee dat het schakelen bij weinig gas geven wat meer met schokjes gaat. Maar ik heb deze dame pas kort, dus ik weet het ook niet zeker. Bij wat meer gas geven, gaat het wel soepel.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Update: vanmorgen in de garage was het al snel duidelijk. Een van de slangen tussen de bak en de oliekoeler is lek. Er spoot een mooi fonteintje ATF uit. Beide slangen worden vervangen en de bak wordt weer op het juiste niveau gevuld.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gelukkig is het probleem eenvoudig .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Is dit een slijtage die we allemaal kunnen verwachten of gewoon botte pech ??
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik ben ook blij dat het eenvoudig te verhelpen is…
En ja, misschien is het een goed idee om een keertje tegelijk met het verversen van de bakolie gelijk die slangen te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het was idd eenvoudig te verhelpen. Nieuwe slang, ATF bijvullen, klaar.
Ik zie alleen nu net op de faktuur dat voor 1,5 liter ATF bijna € 125 is gerekend. Foutje… (hoop ik). Morgen ff corrigeren…
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ja, daar staat een komma verkeerd (hoop ik voor je)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vorige week uit Frankrijk een éénspaaks stuur (of is het enkelspaaks?) opgestuurd gekregen. Vanavond heb ik het er op gezet… Nog niets met de radiobediening gedaan…
Tweespaaks:
Éénspaaks:
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk dat ziet er veel beter uit!
Dat hoort er gewoon in
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik ga morgen hoogstwaarschijnlijk ook zo’n stuur halen…..
Kunnen we geen handeltje tweespaaks beginnen ??
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Arjan Verkade schreef:Kijk dat ziet er veel beter uit!
Dat hoort er gewoon in
Helemaal mee eens, dat lelijke 2-spaaks stuur staat gewoon niet in een XM.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3