Help!!! (opgelost)
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 juli 2010 03:19 PM

Ik heb de hele stroomverdeler (dus niet alleen de kap, maar iets verder de hele metalen behuizing) van de kop af gehad om even beter bij de sensor voor de koelvloeistoftemperatuur te komen, want er was een stekkertje losgeschoten, maar nu heb ik problemen bij het terugplaatsen van de stroomverdeler. Ik krijg hem er niet helemaal sluitend in. Nu zie ik wel twee nokken die in de bijbehorende sleuven moeten, maar het lukt me niet om dat ook zo te krijgen. Is hier een truc voor?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2010 03:32 PM
  [ # 1 ]

draai de rotor net zo lang tot de klauwen in elkaar grijpen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 juli 2010 04:40 PM
  [ # 2 ]

Bedankt, ging vrij simpel, je moet het maar net even weten. Blijkt dus dat ik een boel overbodig werk heb gedaan. Ik had ook bij het stekkertje gekund als ik er alleen de verdelerkap had afgehaald, maar had geen zin om eerst de accu eruit te halen. Die twee moeren verderop leken me een gemakkelijkere oplossing. Eindresultaat: alsnog accu eruit en verdelerkap los. Soms werkt luiheid tegen je.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 juli 2010 05:05 PM
  [ # 3 ]

Heb je nog op de stand van de verdeler gelet, dat deze weer op dezelfde plek zit?

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 juli 2010 05:10 PM
  [ # 4 ]

Had met een viltstift een streepje gezet voor ik hem losschroefde en hij loopt nu soepel, dus ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Hoe merk ik het als ik toch een foutje heb gemaakt?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 juli 2010 05:12 PM
  [ # 5 ]

Slim Smile, dan zit die nu wel weer goed. Hij gaat rijker of armer lopen als je de verdeler verdraait, maar als je ‘m gemerkt hebt zit het wel goed.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 juli 2010 06:40 PM
  [ # 6 ]
Vermond schreef:

Slim Smile, dan zit die nu wel weer goed. Hij gaat rijker of armer lopen als je de verdeler verdraait, maar als je ‘m gemerkt hebt zit het wel goed.

Rijker of armer lopen van een motor heeft niets te maken met de ontsteking maar met de carburatie of inspuiting.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 juli 2010 07:16 PM
  [ # 7 ]

Waar zorgt het draaien van de verdeler dan voor? Nu word ik echt nieuwsgierig.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 juli 2010 07:24 PM
  [ # 8 ]

Het vervroegt/verlaat de ontsteking

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 juli 2010 02:07 AM
  [ # 9 ]

Dat is waar. Dat het het ontstekingstijdstip verandert spreekt voorzich, ik moest alleen denken aan een arm / rijk mengsel vanwege benzinelucht en snel afslaan bij de uiterste standen van de verdeler, wat een gevolg is van het tijdstip van ontsteken. En Ja, ik weet dat de verhouding van het mengsel nog steeds hetzelfde is, dus klopt mijn reply niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook