Ik heb onlangs een trekhaak laten monteren onder mijn C4 Picasso van april 2010. Standaard wordt de trekhaak gemonteerd met een 13 polige Jaeger stekkeraansluitng met bijlevering van een verloopstuk naar 13 polig West en 7 polig. Zodra ik het verloopstuk in de kontaktdoos aanbreng gaat de frequentie van de richtingaanwijzer en de waarschuwingslichten omhoog, dit wijzigt niet als ik het fietsenrek (7 polig) aansluit. Ook het van kennis geleende verloopstuk van Jaeger naar 7 polig verhoogt de frequentie van de richtingaanwijzer en waarschuwingslichten. Volgens mijn dealer is dit normaal, advies is bij niet gebruik het verloopstuk uit de kontaktdoos te verwijderen. Is dit wel zo normaal?
C4 Picasso Image
Bij niet-gebruik zou ik het verloopstuk er inderdaad ook uithalen.
Dat ding loopt alleen maar risico (op vuil, beschadiging en last but not least diefstal).
De rest kan ik je niet bij helpen.
feelk schreef:Zodra ik het verloopstuk in de kontaktdoos aanbreng gaat de frequentie van de richtingaanwijzer en de waarschuwingslichten omhoog, Volgens mijn dealer is dit normaal, advies is bij niet gebruik het verloopstuk uit de kontaktdoos te verwijderen. Is dit wel zo normaal?
Nee dit is niet normaal, de cambus signaleert iets wat hij niet zou moeten signaleren.
Recentelijk had ik een aanhanger achter mijn auto, waar een massa probleem in zit, ik merkte dit omdat de frequentie van mijn knipperlichten omhoog gingen.
Wanner ik mijn caravan er achter knoop, merk je geen verschil…............dus nogmaals terug gaan naar de garage
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Er is niks aan de hand. Er zit een microswitch in de aansluiting die detecteerd of de stekker geplaatst is. De auto controleert hiermee ook de verlichting (richtingaanwijzers) van de aanhangwagen. Op het moment dat je het veloopstuk laat zitten, denkt de auto dat een aanhangwagen aangesloten is, echter er loopt geen stroom naar het lampje. Vandaar het snelle knipperen.
Ergo: Veloopstuk in de kofferbak. Daarmee maak je het dievengilde ook wat moeilijker.
Groetjes Marco
Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Ik heb ook een 13-polige Jaeger en gebruik zo’n 13—> 7 stukje.
Bij mij gaat zonder aanhanger of fietsenrek de boordcomputer mekkeren dat allerlei aanhangerlampen kapot zijn.
Het verloopstukje er tussen uit en probleem is opgelost.