1 van de 53
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
C3 e-HDI
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 juli 2010 10:15 PM

Aangezien ik m’n C1 over maximaal een half jaar wil gaan inruilen voor een BPM- en wegenbelastingvrije diesel leek het er even op dat ik mijn ‘eeuwige’ trouw aan Citroen zou moeten opzeggen..

Maar er gloort hoop aan de horizon.

Citroen komt met een zuiniger versie van de C3, 95 gram co2 uitstoot

http://www.auto-car-shop.com/2010/06/citroen-range-e-hdi-new-micro-hybrid-french/

The French firm Citroen submitted in recent days, three variants of a range that will grow in future by the low consumption of their engines. This is called e-HDI , and models will be available in C3, C3 Picasso and C5 first.

The C3 Diesel 1.6-liter engine has a 92 hp, with which it can reach a speed of 179 km / h and accelerates from 0-100 km / h in 11.5 seconds.

Iemand nog meer nieuws? Dit is redelijk summier en ‘t is afwachten of dit interessanter wordt dan bijv een Opel Corsa welke in mijn ogen een aardige vervanger is en zeer aantrekkelijk geprijst tov de C3..

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 juli 2010 11:18 AM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 18 juli 2010 04:55 PM
  [ # 2 ]

Vreemd…...

Eerder is aangekondigd dat er in het najaar van 2011 nieuwe 3-cilinder HDi motoren in de C3 zouden komen, de uitstoot van de meest milieu-vriendelijke diesel zou hierbij rond de 90 gr CO2 liggen.

Trouwens die 95 gr CO2 van de e-HDi, wordt in beide artikelen niet vermeld.
Nou zou een 95 gr voor de NL markt tijdelijk wel een oplossing zijn tov de 1.6 HDi 99 gr.
Met 95 gr betaal je geen BPM en geen houderschapsbelasting, zeker voor een diesel, heel erg interessant Smile

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 juli 2010 06:04 PM
  [ # 3 ]

Je zou zeggen dat de NL importeur met een desnoods vermogensbeperkend chipje wel aan die 95 gram zou moeten kunnen komen, ik zou het in ieder geval een erg slimme stap vinden.

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 22 juli 2010 09:03 PM
  [ # 4 ]
jeroen-2cv schreef:

Vreemd…...

Eerder is aangekondigd dat er in het najaar van 2011 nieuwe 3-cilinder HDi motoren in de C3 zouden komen, de uitstoot van de meest milieu-vriendelijke diesel zou hierbij rond de 90 gr CO2 liggen.

Trouwens die 95 gr CO2 van de e-HDi, wordt in beide artikelen niet vermeld.
Nou zou een 95 gr voor de NL markt tijdelijk wel een oplossing zijn tov de 1.6 HDi 99 gr.
Met 95 gr betaal je geen BPM en geen houderschapsbelasting, zeker voor een diesel, heel erg interessant Smile

Ik moest even zoeken maar inderdaad:

From 2011, new Citroën C3 will be available with even more efficient power-trains - as well as Citroën’s second generation Stop & Start system. Two diesel versions will emit CO2 at just 90g/km and 95g/km, whilst models fitted with Citroën’s new generation 3-cylinder petrol engines will emit less than 100g/km.

http://www.netcarshow.com/citroen/2010-c3/

90g/km , ‘t is dat er totaal geen duidelijkheid is naar de toekomst toe wat de regering gaat doen als het gaat om de grenzen van de uitstoot in relatie tot bpm en mrb, mocht deze op zich laten wachten dan doe ik dat wellicht ook nog even..

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 augustus 2010 09:29 PM
  [ # 5 ]

http://www.nu.nl/auto/2321096/belastingvrije-versies-citroen-c3-en-ds3.html

AMSTERDAM - Citroën komt met onmiddellijke ingang met een belastingvrije C3 en DS3. Dat wil zeggen: hij is per direct te bestellen en de fabriek begint nu met de productie.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 02 september 2010 03:22 PM
  [ # 6 ]

Hij staat sinds gisteren in de prijslijst voor 15990 euries, helaas alleen als Dynamique en niet als Ligne Business en Exclusieve

Leren de marketingmensen het nu nooit….... milieu-vriendelijk rijden moet blijkbaar weer erg sober en zonder franje…... Grrrrrr
Waarom kan er geen beetje luxe vanaf ????? Een automatische airco is niet verkrijgbaar, een schande !!!
Zeker met een diesel maak je nog wel eens wat kilometers, en dan wil je toch enige mate van luxe en comfort in plaats van zo’n uitgekleed hok.
Gelukkig heb ik ook nog een heel erg luxe 2cv Smile

voor prijzen en de technische gegevens voor deze “crisis C3” zie

http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/PrijslijstenVP/C3 consumentenprijslijst 01092010.pdf

(even de link in je browser kopieren ander werk het niet)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 september 2010 04:09 PM
  [ # 7 ]

Zou het niet zo kunnen zijn dat de automatisch airco het verbruik en daarmee de uitstoot negatief beïnvloed waardoor hij wellicht net boven de grens uitkomt?  Wink

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 02 september 2010 04:21 PM
  [ # 8 ]

De Dynamique heeft standaard een gewone airco, dus dat kleine beetje extra electriek voor een automatische airco zal geen 3 gr CO2 schelen.

Inmiddels heb ik CNL al een email gestuurd met het verzoek om een e-HDi als Ligne Business en als Exclusive uit te brengen.
Gezien de wat sympathiekere prijs loont het ook juist bij dit soort auto’s om ze wat “op te leuken”

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 september 2010 06:24 PM
  [ # 9 ]

Prijslijsten kloppen nog niet helemaal. Zo moet je volgens de prijslijst nog steeds BPM betalen voor accessoires af fabriek.
Bij de C1 bijvoorbeeld staat alles op € 0,00.

Maar ik vind het riskant om nu zo’n e-hdi te kopen. Je weet niet wat het nieuwe kabinet gaat doen. Er doen zich al verhalen rond.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 september 2010 07:33 PM
  [ # 10 ]

Ik twijfel nu tussen 4 auto’s, C3, C3 Picasso en DS3, gelukkig maakt mijn spaarpotje het makkelijk want die is nog niet toereikend voor mijn wensen.

1 outsider, de Opel Astra, die is vanaf 16000 maar daar zit wel alles op en aan incl autom. airco. Citroen heeft voor mij de voorkeur puur uit nostalgie, emotie en natuurlijk het betere comfort. Maar de auto’s zijn wel altijd aantrekkelijk geprijsd dus ik verwacht tot wel verbetering, bijv. een ligne business.

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 september 2010 07:35 PM
  [ # 11 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

Prijslijsten kloppen nog niet helemaal. Zo moet je volgens de prijslijst nog steeds BPM betalen voor accessoires af fabriek.
Bij de C1 bijvoorbeeld staat alles op € 0,00.

Maar ik vind het riskant om nu zo’n e-hdi te kopen. Je weet niet wat het nieuwe kabinet gaat doen. Er doen zich al verhalen rond.

Waarom is het riskant, het is niet zo dat een ander merk auto niet getroffen wordt door dezelfde maatregelen. Maar de wet schijnt niet zomaar even aangepast te worden, dus je kan volgens de berichten gerust tot in 2013 jaar rijden met de huidige belastingmaatregel.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 02 september 2010 08:42 PM
  [ # 12 ]

Riskant is het zeker niet.
MRB betalen moet je op termijn toch, de normen voor belastingvrij rijden worden op termijn aangescherpt. Maar het scheelt je alleen een duizendje of 4 aan bpm en die BPM kunnen ze nooit terugvorderen.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 03 september 2010 01:17 AM
  [ # 13 ]

De BPM zullen ze idd nooit terug vorderen. Maar als er weer MRB betaald moet worden is een diesel gewoon duur rijden. Wordt inruilen dus. Omdat voor de e-hdi dan weer volledig MRB betaald moet worden is deze auto niet interessant meer en zul je er bij inruil een heel stuk minder voor terug krijgen. Weg BPM voordeel !

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 03 september 2010 08:21 AM
  [ # 14 ]

Voor de mensen die veel kilometers maken en nu al (zoals ik) een C3 HDi hebben, is dit natuurlijk heel aantrekkelijk om voor een belastingvrije diesel te kiezen. Ook als je op termijn weer mrb moet betalen heb je wel enkele duizenden euro’s aan bpm in je zak kunnen houden
Ook als je straks mrb moet gaan betalen hoef je minder kilometers te rijden om het omslagpunt benzine-diesel te halen, alsdat je nu een diesel koopt die niet belastingvrij is. Door het betalen van de bpm komt het omslagpunt bij een veel hoger kilometrage te liggen (bv 30.000 km/jr)
Nu is de mrb van een diesel wel hoger dan van die van een benzine, maar het omslagpunt bijft stukken lager bij een bpm vrije diesel. Het kan bet zijn dat het omslagpunt dan bv 16.000 km/jr is.
De BPM hoef je immers niet met je kilometers terug te verdienen.

Voor iemand die bv 5000 km/jr rijdt die zal, als er mrb betaald moet worden wel heel duur uit zijn.

Kortom een kwestie van heel goed gaan rekenen

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 03 september 2010 09:27 AM
  [ # 15 ]

Op een DS3 krijg je wel automatische airco, en je kan hem helemaal aankleden tot sportchic. Kost wel iets, maar dan rij je wel dik.

Over de prjs van de auto: de BPM bespaar je, want nu is een diesel zelfs goedkoper als een benzine. Dat is nog niet eerder vertoond.

Voor de prijzen van de opties moet je in de kolom zonder BPM kijken. Blijft een coole aanbieding!
(En voor ondernemers: check de belastingdienst.nl website, heel veel interesaante regelingen voor deze automobielen)

Profiel  
 
 
1 van de 53
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook