17 van de 23
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 10 mei 2010 02:08 PM
  [ # 241 ]

Heel sjiek hoor Laurens!!

Is nu het niet RVS deel van het spruitstuk aan het wel RVS deel gelast?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 02:23 PM
  [ # 242 ]

De downpipe was volgens de beste mannen bij EPS ook van RVS, dus RVS op RVS gelast.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 mei 2010 03:32 PM
  [ # 243 ]

RVS is ook prima tegen gewoon staal te lassen.
Maar volgens mij is de downpipe geen inox. Wel hoogwaardig staal.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 10 mei 2010 03:35 PM
  [ # 244 ]

You’re probably right, het is alleen wat de beste man tegen mij zei en ik zie het er niet aan af. Verder vormt het geen probleem inderdaad en anders kan ik altijd even langs, toch garantie.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 mei 2010 07:02 PM
  [ # 245 ]

mieters, wat een sjieke pijp. Vakwerk!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 mei 2010 11:33 AM
  [ # 246 ]

Mooie oplossing hoor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 mei 2010 12:09 PM
  [ # 247 ]

een RVS uitlaat garage hier in de buurt geeft zelf een (1!) vol jaar garantie - hahahaha!!
dan toch liever naar EPS.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 13 mei 2010 01:44 PM
  [ # 248 ]

Die hebben ook niet echt vertrouwen in hun product Shocked ... EPS is Nederland denk ik wel één van de de best op het gebied. Nu ik weer een paar dag en wat heb gereden in de auto merk ik dat ze echt veel soepeler trekt. De turbo is eerder bij de les en ook bovenin de toeren is er meer vermogen dan voorheen. In het begin had ik niet zo het idee dat het allemaal sneller ging, maar dat ligt denk ik er vooral aan dat alles veel soepeler gaat. De powerband loopt veel geleidelijker heb ik het idee.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 mei 2010 02:01 PM
  [ # 249 ]

klinkt goed !
misschien dat ik mijne wat eerder ga vervangen…....  achter is al een paar keer gelast.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 13 mei 2010 02:13 PM
  [ # 250 ]

Als je het keer wil vervangen en het kan financieel zou ik zeggen hoe eerder hoe beter Wink . Ik ga eens kijken of ik binnenkort een keer een drive-by o.i.d. kan filmen voor het geluid, is daar ook gelijk een indruk van.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 mei 2010 10:59 PM
  [ # 251 ]

filmpje / geluid = leuk !

ik wil toch wat dingetjes aanpakken op mijn T2, ook de uitlaat dan gelijk meenemen. maar daarover tzt meer in mijn draadje.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 18 juli 2010 02:54 PM
  [ # 252 ]

Zo, maar weer eens tijd voor een update. Zie hier dat ik nog een filmpje heb toegezegd, die laat nog even op zich wachten.. Maar er zijn genoeg andere dingen te melden. De dame heeft immers sinds mei Shocked alweer vijf keer de garage bezocht, zij het allemaal voor regulier onderhoud.

Wat is er dus allemaal vervangen dan wel vernieuwd. Sinds mei heeft de dame weer een verse APK. In juni is de olie ververst (10W60) in combinatie met een nieuw oliefilter. Ook is er toen geprobeerd een diagnose te stellen van de airco, echter een slang was zo lek dat de beste specialist verder niets kon concluderen behalve dat die slang in ieder geval vervangen moest worden. Ook nog in juni zijn de rubbers van het inlaatspruitstuk vervangen. Deze waren zo op dat ze met koude motor niet meer aanbleef door de hoeveelheid valse lucht die ze aanzoog.

Begin deze maand weer terug geweest omdat ik nog niet tevreden was over hoe de motor liep, nog veel te schokkerig. Dit bleek aan enigszins kapotte LMM te liggen en deze is dus vervangen. Nu loopt ze weer vrijwel schokloos, ook het gebied rond de 2200-2300 toeren. Daarnaast moesten de voorraadbol en rembol nog gevuld/vervangen worden. Het omhoog komen ging niet meer zo soepel en de stuurbekrachtiging liet het bij lage snelheid of stilstand even afweten.

Technisch was de dame dus weer helemaal in orde. Bijster lang mocht dat blijkbaar niet duren wat binnen een week was het weer raak. De koppelingskabel had het begeven. Niet een groot of duur probleem, alleen het maakt het rijden er niet makkelijker op. Met een beetje kunst- en vliegwerk van een huisgenoot weer thuisgekomen. Afgelopen dinsdag met Panda, ja echt, een Panda, de dame naar de garage gesleept. Inmiddels is dat dus ook weer gerepareerd en ziet het er naar uit dat me voorlopig op technisch vlak niet zoveel kan gebeuren.

Cosmetisch is er nog een en ander te doen. Zo is de het bijgewerkte stuk op de motorkap aan het einde van zijn leven gekomen. Om dat nu echt goed op te lossen gaat er na de vakantie een nieuwe motorkap op komen. Als die erop zit misschien ook nog een flinke polijstbeurt en waxbehandeling van de auto om het oude spuitwerk een beetje in de buurt te krijgen van de geheel opnieuw gespoten voorkant. Verder hebben de zomervelgen ook een opknapbeurtje nodig. Ik weet nog niet zeker of ik ze die ga geven of dat er een nieuwe set onder komt in de vorm van Ronal R50’s. Dat zoud dan wel de 16” variant zijn, roept u maar, wat vinden we ervan?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 juli 2010 03:17 PM
  [ # 253 ]

Laurens, welke “rubbers van het inlaatspruitstuk” bedoel je? De harmonica tussen LMM en spruitstuk? Of de rubbers die de delen van de inlaatbuizen verbinden? Als het die laatste zijn: waar haal je vervangingsmateriaal vandaan? En hoe merkte je luchtlekken daar: aan de stationairloop of kon je echt een luchtstroom eromheen voelen?


Velgen: niet mijn smaak zo groot. Maar: wel bijna geheel dichte velgen en dat komt dan nog het meest in stijl van de CX.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 juli 2010 03:29 PM
  [ # 254 ]

Ik neem aan dat Laurens deze rubbers bedoelt:

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 18 juli 2010 03:36 PM
  [ # 255 ]

De rubbers tussen de buizen van het inlaatspruitstuk, deze. Zoals te zien is heb ik een keer gepoogd om daar silicone exemplaren op te zetten maar had toen een te grote diameter meegenomen. Het vervangende materiaal wat er nu op zit komt bij van der Laan vandaan en is er daar opgezet. Niet dat het een lastige klus is om die te vervangen, maar ze waren bij van der Laan het probleem aan het oplossen wat o.a. dit bleek te zijn. Ze merkten het door er remmenreiniger op te doen en dan te starten, zo kun je zien of er daar een lek zit.

Ik weet niet of de grootte van de velgen zoals ik ze op de foto heb gefotosoept goed is, maar het geeft een idee. Nu zit er ook 16” onder mijn dame in de vorm van OZ superturismo’s en dat vind ik zelf niet te groot, alleen het design van de velg past naar mijn mening minder onder de auto dan het design van de Ronal’s. Heel veel groter is 16” ook niet dan het originele TRX formaat, wat volgens mij neerkomt op zo’n 15,2”/15,3”. Toen ik iets meer dan een jaar geleden ging proefrijden in mijn auto zaten er nog 17” velgen onder, die heb ik toen niet genomen omdat ik ze behoorlijk lelijk vond onder een CX en ze als ik het me goed herinner ook enigszins krom waren. Wel vond ik dat dat nog een flink stuk beter sturen dan het 16” wat ik nu heb.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
 
17 van de 23
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook