16 van de 75
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s trax
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2010 08:13 PM
  [ # 226 ]

Juist daarom denk ik aan een on-ronde trommel. Bij een auto met kromme schijven merk je dat eigenlijk ook pas vanaf een wat hogere snelheid.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 juli 2010 08:26 PM
  [ # 227 ]

Dan zou het inderdaad zo kunnen zijn dat door de remfrictie (die op hogere snelheid meer en van langer duur is) de trommel tijdelijk krom(mer) trekt waardoor het trillen veroorzaakt wordt.

Exact hetzelfde heb ik destijds met dunne, versleten schijven meegemaakt. Afremmen vanaf 120 naar stilstand was voelbaar in stuur en rempedaal, op lagere snelheden niets aan de hand. Nieuwe schijven/blokken en geen getril meer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 juli 2010 10:22 PM
  [ # 228 ]

Tjeemig, ik zie dit draadje wel héééél erg laat… red face  Maar ik wist wel dat je ondertussen een Trax hebt.

Ik heb er maar één woord voor: wauw… blah

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 juli 2010 11:42 PM
  [ # 229 ]
Ree schreef:

Toen ik het hok afleverde had ik het gevoel dat de trommel rv niet rond was. De trommels zijn nagemeten, en ze bleken allemaal rond te zijn. Bij het stellen hoor je ook dat ze goed klinken. Ze lopen constant, heel zachtjes aan na het opstellen.

Nu trilt ie heftiger dan toen ik hem bracht, maar het is de gehele voortrein. Dus niet meer duidelijk aan één kant. Hoe dat kan? huh Aan de ophanging is niets gedaan, dus wat dat betreft lijken de remmen mij ook de eerste verdachte…

Ik heb bij een traction een keer de trommels op de draaibank rond gemaakt. Er bleef er een trillen.
Er was ook een revisie-aandrijfas ingezet waarvan het conische eind niet helemaal lekker meer was.
Volgens het wphb moet de trommel op het dikke eind iets meer “dragen” dan op het dunne eind, minimaal gelijk. Als dat niet zo is kan het aandraaien van de moer met het juiste moment de trommel vervormen.
Ideaal zou zijn: uitdraaien terwijl de trommel met de moer op het juiste moment op de as zit. Maar ik heb nooit uit kunnen vogelen hoe dat te verwezenlijken is…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 juli 2010 11:51 PM
  [ # 230 ]

Wow, luistert het werkelijk zo nauw Shocked Ik zie het uitdraaien eigenlijk niet zo zitten omdat ik dan eigenlijk ook weer grotere remvoeringen moet hebben. Ik hoop dus nog maar even dat dit niet hoeft.

Mijn aandrijfas heeft misschien ook wat speling, als ik hard accelereer in zijn 1 voel ik de auto wat trillen als de koppeling aangrijpt. Daardoor kan de boel toch niet gaan trillen bij het decelereren?

Anyway, ik ga er eerst even mee rijden om te kijken of de remvoering moet inslijten. Daarna ga ik wel verder denken Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 juli 2010 11:57 PM
  [ # 231 ]

Ik weet nu weer hoe ik ze uitgedraaid heb. Ik had het conische stuk uit een stuk staal gedraaid, precies onder de juiste hoek, met schroefdraad en aan beide einden een center. Daar de trommel op bevestigd en uitgedraaid. Maar als het eind van de as in de auto niet helemaal goed is vervormt de trommel toch anders.
Bij een conische as met zo’n flauwe helling en een moer die je er zo vast opdraait komen er gigantische krachten op de trommel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juli 2010 12:00 AM
  [ # 232 ]
Ree schreef:

Wow, luistert het werkelijk zo nauw Shocked Ik zie het uitdraaien eigenlijk niet zo zitten omdat ik dan eigenlijk ook weer grotere remvoeringen moet hebben. Ik hoop dus nog maar even dat dit niet hoeft.

Mijn aandrijfas heeft misschien ook wat speling, als ik hard accelereer in zijn 1 voel ik de auto wat trillen als de koppeling aangrijpt. Daardoor kan de boel toch niet gaan trillen bij het decelereren?

Anyway, ik ga er eerst even mee rijden om te kijken of de remvoering moet inslijten. Daarna ga ik wel verder denken Laughing

Nieuwe trommels zijn te koop ree. in combinatie met nieuwe aandrijfassen zou dat misschien een oplossing zijn Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 17 juli 2010 12:28 AM
  [ # 233 ]

Het is in elk geval ook heel belangrijk dat de trommel met het juiste gigantische moment vastgedraaid is op de conische astap, anders loopt het wiel er gewoon af. Als ie niet goed vast zit, hoor je bij langzaam rijden met je raampje open bij het nemen van een lichte bocht al een heel duidelijk zaaggeluid.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 juli 2010 12:33 AM
  [ # 234 ]

Tja, ik mag aannemen dat ze op het chateaux weten hoe ze een trommel van een trax vast moet zetten. Toch weet ik zeker dat hij er geen steigerpijp voor gebruikt, volgens mij gewoon een Bahco van zo’n 75 cm, maar daar zit ie niet aan te hangen…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 17 juli 2010 12:37 AM
  [ # 235 ]

Dan geloof ik nooit dat ie met het goede moment vast staat. Yuri was er ook van overtuigd dat hij de mijne vast genoeg heeft gezet. Ik hoor het wiel echter al weer zagen.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 juli 2010 01:44 AM
  [ # 236 ]

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met de XM, nieuwe remblokjes op oude maar nog goeie schijven, dat begon ook na een kort tijdje flink te trillen bij het remmen vanaf hogere snelheid. Beetje bijgelezen en advies ingewonnen, schijnt het toch wel vaker voor te komen als de blokjes niet goed ingeremd worden. Het exacte verhaal weet ik niet meer zo goed, maar er blijkt toch een gazuurlaagje op de schijven (trommels ?) te kunnen onstaan als dit niet goed gaat.

Bij mij is het langzaamaan gesleten, ik meen nog wel e.e.a. met remmenreiniger ingespoten te hebben, en heb ook een tijdje heel rustig aan geremd….....

(EDIT: ik heb ook een tijdje op snelwegsnelheid soms zeer lichtjes het rempedaal getoucheerd, dit was blijkbaar een goeie therapie, wel zorgen dat er niemand achter je zich dood schrikt….)

Ik weet niet of dit ook van toepassing kan zijn op trommels maar het lijkt me wel…...??

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 juli 2010 02:05 AM
  [ # 237 ]

Misschien hejje hier wat aan Ree, met je getunede trommels….

http://www.tuning-gids.nl/inremmen_nieuwe_remmen.htm

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juli 2010 01:22 PM
  [ # 238 ]
graddus schreef:

Het is in elk geval ook heel belangrijk dat de trommel met het juiste gigantische moment vastgedraaid is op de conische astap, anders loopt het wiel er gewoon af. Als ie niet goed vast zit, hoor je bij langzaam rijden met je raampje open bij het nemen van een lichte bocht al een heel duidelijk zaaggeluid.

En die spie draai je dan zo kapot!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 juli 2010 03:20 PM
  [ # 239 ]

Na en lekker ritje remt de trax al een stuk beter. Het trillen is nog niet over, maar een stuk minder heftig dan in het begin. Voor het goed inslijten probeer ik zo veel mogelijk te remmen zonder te trillen, nu maar hopen dat het verbeteren nog even doorzet.

Dan even wat fototjes voor de deur. Om te beginnen de “nieuwe” jetsers:

Mijn nieuwe bandenhoes met daarachter alle gereedschap dat mee gaat op vakantie inclusief 5 liter benzine:

Alle rubberen benzineslangen zin nieuw, ook achterin:

Dynamo:

Radiateur:

Bobine en 123. Zit er nou een weerstand op de bobine?

Vers geknipte pakken:

En dan tenslotte nog een vraagje. Dit is het potje met remvloeistof:

In mijn geheugen was DOT4 een donkere vloeistof. Heb ik dat fout, of zijn er verschillende types?

Nu nog even kijken of ik voor de vakantie twee nieuwe bandjes kan scoren.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 juli 2010 03:41 PM
  [ # 240 ]

3X mooi Ree, maar waarom geen verse bougiekabels gemonteerd?

Rem vloeistof ziet er goed uit, mooi helder.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
16 van de 75
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook