Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Pfff alweer een linkervoorhoek van een CX in stukken. Succes met herstel, zou idd nog wel eens mooier/beter kunnen worden dan het origineel.
Niet “gewoon” met de mooie Pallas op vakantie nu?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Jammer, dat de break niet meekan op vakantie. Ideale kar ervoor als je het mij vraagt. Veel ruimte en airco. Succes met het herstel.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De Pallas is na de hereniging met de eerste eigenaar van vorig jaar zomer met vakantiepensioen. Ik voel er eigenlijk ook weinig voor om met een baby van 2 maanden aircoloos door het zuiden te tuffen. En bovendien is de kofferbak van een ‘gewone’ CX teveel van het brievenbus-formaat. Het wordt dus de XM.
Ik ben benieuwd of het er allemaal zoveel fraaier van wordt, van het herstel. Een nieuw scherm plus bumper heeft misschien een beetje een vlag op een modderschuit-effect. We zullen zien.
Anyway, het geratel van de kachelklep is verholpen. Het motortje bleek wat los te zitten, met het strakker aandraaien van de bouten was het opgelost. Van binnen is alles dus weer in orde. Nou de rest nog…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Blijft zonde zo’n schade,wat beteft hoe te repareren ik zou in dit geval zeker geen nieuw voorscherm laten monteren.
Dan ga je veel te veel op je hals halen,gewoon terplekke een nieuw stuk in laten lassen strakmaken en alleen het scherm weer laten spuiten.
Heb je ook geen gedoe met het loshalen van de puntlassen van je voorscherm.het geheel blijft gewoon mooier.
En als laatste nog even een voorbumper opduiken bij wie dan ook!!
(neem aan dat dit een verzekeringsaangelegenheid is)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Potverdrie wat zonde zeg… En dat vlak voor je vakantie.
Maar ook een modderschuit kan heel goed hersteld worden hoor, praat maar eens met Ree…
Niet te letterlijk nemen…!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
daan schreef:Blijft zonde zo’n schade,wat beteft hoe te repareren ik zou in dit geval zeker geen nieuw voorscherm laten monteren.
Dan ga je veel te veel op je hals halen,gewoon terplekke een nieuw stuk in laten lassen strakmaken en alleen het scherm weer laten spuiten.Heb je ook geen gedoe met het loshalen van de puntlassen van je voorscherm.het geheel blijft gewoon mooier.
Hebben al die schadebedrijven et moi inclus het dan al die jaren helemaal fout gedaan door gewoon netjes nieuwe schermpjes te monteren?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ai - da’s geen fijne deuk. Als je aan een ander scherm kunt komen lijkt me dat de slimste oplossing. Gewoon de komende tijd overslaan bij het poetsen en over een jaar zie je er niets meer van. Balen - zeker zo vlak voor de eerste break-vakantie. Nog een geluk dat je over een XM kunt beschikken. Neem op vakantie maar een extra flesje wijn om ‘t even te vergeten. Sterkte.
Ships Mulder, wat baaaaaaaalen zeg…verheug je je op DE rit van het jaar, gebeurt er dit!
Take care joh, take care.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
waterman schreef:daan schreef:Blijft zonde zo’n schade,wat beteft hoe te repareren ik zou in dit geval zeker geen nieuw voorscherm laten monteren.
Dan ga je veel te veel op je hals halen,gewoon terplekke een nieuw stuk in laten lassen strakmaken en alleen het scherm weer laten spuiten.Heb je ook geen gedoe met het loshalen van de puntlassen van je voorscherm.het geheel blijft gewoon mooier.
Hebben al die schadebedrijven et moi inclus het dan al die jaren helemaal fout gedaan door gewoon netjes nieuwe schermpjes te monteren?
Schade is minimaal wat ik op de foto zie,ik zou zelf nooit het hele scherm laten vervangen nergens voor nodig,het is wat anders als het hele scherm opgevouwen is,dat is hier echt niet het geval.
Dus ik zou zelf gewoon een stuk er in lassen….
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ligt er denk ik wel een klein beetje aan wat er onder plamuur vandaan komt….
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Precies. Er zit in ieder geval een scheur in, al kan dat ook door deze aanrijding komen.
Ik heb de bumper weer een beetje in model gefrummeld, straks nog een paar tie-wraps en hij zit weer enigszins vast. Dan alleen nog een andere knipperlichtunit erin en we kunnen ‘gewoon’ met de break weg. Is altijd nog een optie als het ophalen en overschrijven van de XM niet op tijd lukt (erg druk deze week en bovendien, de CX rijdt wel nog gewoon).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Net Dibert gesproken, overschrijven van de XM komt wel goed. Zal wel weer even een aanpassing zijn, ik begon net aan de CX te wennen.
Over het geraamde schadebedrag word ik alvast minder vrolijk. Op basis van de foto’s en uitgaande van ‘normaal’ schadeherstel kan het al gauw naar de 2500 euro gaan. Aangezien de CX alleen WA verzekerd is wordt dat dus een gevalletje dagwaarde minus herstelkosten. En dat zal best eens richting total loss kunnen gaan. In dat geval is het de vraag wat er na aftrek van de restwaarde overblijft voor schadeherstel.
Nou moet ik wel zeggen dat Dibert uitging van het gebruikelijke uitwaaieren van het spuitwerk over portier en motorkap, wat op zichzelf vrij zinloos is bij deze auto omdat volgens mij alles al eens is bijgewerkt en je dus hoe dan ook ergens kleurverschil gaat zien. Dus als alleen scherm en bumper worden aangepakt kan het beduidend minder zijn. Nou ja, van de week de CX maar eens wegbrengen en dan horen we na de vakantie het oordeel van de schadeexpert wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Buurman mag zich wel eens diep gaan schamen…
Nou mulder, dat ziet er weer lkkr uit… NOT, hoop dat je de schade enigszins vergoed krijgt, iig dat je em weer normaal rijdend kan maken zonder dat je er veel van ziet!
suc6!
greetzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Laat m taxeren op basis van schadeherstel met behoud van wrak en dan de netste/ goedkoopste oplossing. Met een beetje geluk en zelf zoeken naar nette onderdelen kom je uit de kosten/ houdt je er misschien nog wat aan over.
CX GTi Turbo 2 - All Black