1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Hydractive computer testmodus, kan dat?
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2010 01:20 AM

Aangezien ik Flying Frankenstein wil voorzien van handmatig bediende hydractive elementen en geen zin heb in de sensoren en de boel al helemaal niet autonoom hoeft te werken vraag ik me af of de computer gedwongen kan worden in een soort testmodus, ik heb namelijk niet veel zin om een controller te bouwen die de elektrokleppen moet besturen. Bestaat er zoiets?
Zo niet, pech. Dan moet ik wel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2010 10:43 PM
  [ # 1 ]

Mag ik dit topic voor 1 keertje crossposten in het XM gedeelte?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 11 juli 2010 12:31 PM
  [ # 2 ]

just do Wink

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2010 12:33 PM
  [ # 3 ]
Traindriver schreef:

just do Wink

Ben jij mod geworden?????

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2010 12:34 PM
  [ # 4 ]
Alcyone schreef:

Mag ik dit topic voor 1 keertje crossposten in het XM gedeelte?

Ik stel voor dat we dit topic gewoon in z’n geheel naar het XM deel verplaatsen. Ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 11 juli 2010 12:38 PM
  [ # 5 ]
waterman schreef:
Traindriver schreef:

just do Wink

Ben jij mod geworden?????

Nee, maar als de delen van een auto 1 op 1 overeen komen, waarom dat geen crosspost zodat de techneuten van het betreffende type OOK kunnen antwoorden….

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2010 12:39 PM
  [ # 6 ]

Dat gaan we dus niet doen. Crossposten zien we als ongewenst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2010 12:39 PM
  [ # 7 ]

Van mij mag ‘t naar ‘t XM gedeelte.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2010 12:40 PM
  [ # 8 ]

Done Wink

Overigens, waarom de hydractiefkleppen niet gewoon direct aansturen middels een schakelaar of simpele regelunit? Dat kun jij toch vrij eenvoudig maken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2010 12:47 PM
  [ # 9 ]

Thanks!

Ik ben qua elektro meer een type monteur dan ontwikkelaar, de basis principes snap ik maar ik heb nog nooit een goed werkend bordje in elkaar gezet, daar heb ik geen geduld voor.

Het vervelende is dat hydractief de kleppen opent en sluit om de zoveel seconden, ik dacht 4, om bepaalde drukverschillen op te heffen. Ik moet die theorie weer ergens vinden (teveel rommel op de schijf).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2010 12:48 PM
  [ # 10 ]

Stuur eens een PB aan lucas unger Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2010 12:53 PM
  [ # 11 ]

Dank voor de tip Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 juli 2010 12:13 PM
  [ # 12 ]

Vinden jullie het goed dat ik niets van de vragen en antwoorden begrijp? Electrokleppen met de hand aansturen? Met welk doel? Om de zoveel seconden?

De hydractiefunit stuurt de kleppen aan naarmate er een reden toe is: de input van alle sensoren geven aan dat het nodig is “hard” te veren of dat het “zacht” kan.

Daarbij gaat het om delen van secondes. Zie ik je met de hand niet doen.

...en wat is crossposten?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juli 2010 12:20 PM
  [ # 13 ]

Ik wil ze met de hand aansturen omdat een BX dusdanig verschillend is van een XM wat betreft massa, wielbasis en andere dingen dat ik geen zin heb in een automatische computer die de vering aanpast en in de war kan raken van onverwachte resultaten. Ik wil het met de hand doen. Ben geen ontwikkelingsafdeling van een grote autofabrikant, ik ben gewoon een klutser (klusser/prutser).

Nu heb ik gelezen dat om de 4 seconden de computer razendsnel schakelt tussen comfort en sport om bepaalde drukverschillen weg te krijgen. Dus lijkt ‘t me logisch dat mijn auto dat ook zal moeten kunnen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 juli 2010 01:17 PM
  [ # 14 ]

Wat wil je precies met de hand doen? Het schakelen tussen zachte en harde stand dus het openen en sluiten van de kleppen? Dus in feite dat je de veercomputer weglaat? Als je gewoon rijdt laat je hem op zacht staan en als er een scherpe bocht aankomt (of zoiets dan) zet je hem op hard?

Wat het schakelen betreft tussen hard en zacht om drukverschillen te voorkomen, ik kan dat niet terugvinden in dit Citroën-document.
Wel in een ander document, maar daar wordt gesproken over een tijdsduur van 2 minuten. Lijkt me dus vooral een theoretisch verhaal, want de eerste snelle bocht die 2 minuten duurt moet ik nog tegenkomen. En wil je echt drukverschillen voorkomen terwijl je langere tijd in de harde stand rijdt, kan je net zo goed met de hand even switchen naar zacht en meteen weer naar hard. En dan niet in die ene snelle bocht maar op een stukje rechte weg tussen bochten in.

Ik zou me er dus geen zorgen overmaken. Alleen een hard/zacht schakelaar en die hele VC weglaten.

Realiseer je wel met deze hele exercitie dat het ten koste gaat van je veiligheid. Als je een onverwachte situatie tegenkomt en je moet direct reageren, danheb je geen tijd om even snel de kleppen uit te zetten om in de harde stand te gaan. Normaal gesproken doet de VC dat voor je, ook als je in de Automatische/Comfort-stand rijdt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 juli 2010 07:08 PM
  [ # 15 ]

Dat je denkt het beter te weten dan een Veercomputer “die in de war kan raken” geeft mij de indruk dat je geen idee hebt wat zo’n ding behoort te doen.

In dit Forum zijn daar recentelijk twee artikelen over verschenen. Die geven een beknopte indruk met wat voor techniek je te maken hebt.

http://dl.dropbox.com/u/8044543/Hydractief, veilig en toch comfortabel.pdf

(kopieer de hele regel in de adresbalk, dan krijg je het document)

Het is ondenkbaar dat je “met het handje” het beter zou doen dan het systeem.

Wel kun je er uiteraard voor kiezen om op “sport” stuiterend langs ‘s heeren wegen te dollen, of op comfortbollen als een jaren 50 Caddillac te dweilen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook