thanks
Ik had de auto in kwestie al een tijdje “in de gaten”.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
veel plezier!
260 000 is niet veel
distri natuurlijk al gedaan?
koppeling ook al aan de beurt geweest?
In iedergeval veel fun met de auto!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
distri is gedaan volgens de garage. Ik krijg nog de volledige onderhouds historie van hem. De koppeling heeft veel “ervaring” maar slipt niet.
Mooie kar. Nou gefeliciteerd ermee. Hopelijk heb je er meer plezier van.
Groetjes uit de Wormer
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
BX16TGI schreef:De koppeling heeft veel “ervaring” maar slipt niet.
Is een duur geintje bij een Xantia 2.1TD, de motor met bak moet eruit om de koppeling te vervangen, afgezien daarvan is een koppelingssetje voor deze motor ook niet de goedkoopste .
Ik weet niet of de koop al gesloten is, en voor de prijs zoals vermeld op de website van deze garage, maar neem dit anders mee in de onderhandeling voor een lagere prijs. Persoonlijk vind ik het bedrag dat hij ervoor vraagt, veel te hoog voor een 2.1TD, als het nou een 1.9TD of HDI was, dan was het redelijk geweest.
ZX1.4i schreef:Persoonlijk vind ik het bedrag dat hij ervoor vraagt, veel te hoog voor een 2.1TD, als het nou een 1.9TD of HDI was, dan was het redelijk geweest.
260k voor een koppeling van een diesel is niet overdreven veel. Helemaal als het ding veel snelweg kilometers heeft afgelegd bij normaal gebruik zou het ding nog een hele tijd mee moeten kunnen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Bij mijn vorige ZX ( 19D break) is de koppeling vervangen bij 290 000 en eigenlijk alleen omdat de drukgroep het heeft opgegeven, de plaat zelf had ik zo kunnen terug plaatsen, die had nog wel 2 ton mee kunnen gaan!
Maar daar in tegen heb ik ook wel eens een koppeling gezien die met 50 000 helemaal op was
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Hou ook rekening mee dat het van een oudere man is geweest, mogelijk veel met de voet op de koppeling gereden. Hier zit een hydraulisch bediende koppeling in als ik me niet vergis, dat koppelt altijd licht en voel je niet wanneer de drukgroep aan zijn eind is.
Nou ja, weer iets om voor te sparen. Hij is minder “hoog” als ik dacht trouwens. Ik was gewend geraakt aan de nieuwe koppeling van de Zx. En de 1.4 van de zx moest je iets meer op zijn staart trappen als de 2.1 diesel, dus dat was ook een overgang. (prima auto overigens, de Zx, zeker de vering viel 200% mee)
Door mijn snelwegkilometers zal de slijtage in ieder geval aanzienlijk langzamer gaan
Dat word flink sparen, vergeet de mooie Lucas Epic pomp niet
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welk een negativiteit zeg. Was “gefeliciteerd” niet genoeg?
Inderdaad. Ik vind namelijk dat je er qua auto best op vooruit gegaan bent. Een 2.1 td Xantia lijkt me een erg fijne en sterke machine die je veel rijplezier gaat brengen!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:ZX1.4i schreef:Persoonlijk vind ik het bedrag dat hij ervoor vraagt, veel te hoog voor een 2.1TD, als het nou een 1.9TD of HDI was, dan was het redelijk geweest.
Ik zie dit nu pas, wat bedoel je ermee? dat ik een vreemde uitspraak doe?
In mijn zoektocht vorig jaar naar een Xantia-2 Diesel, ben ik genoeg 2.1TD’s tegengekomen voor dumpprijzen, de 1.9TD en HDI modellen zijn een stuk duurder. Ik mag dan negatief zijn over deze motor in een Xantia, maar het is wel de realiteit dat je erop kan leeglopen.
Ik weet dat het nou niet bepaald één van de meest onderhoudsvriendelijke auto’s is Wat dat betreft heeft ZX1.4i helemaal gelijk.
Ik verdien redelijk, en ik vind het nou eenmaal leuk om in zo’n auto te rijden. Verstandige mensen kopen een ZX diesel of zo
Het is gewoon een genot om met zo’n raket te rijden. Ook erg leuk bij het verkeerslicht, bij het invoegen of een “tussensprintje”. Bij 120 hoor je de motor nauwelijks, ook erg comfortabel. Ik heb een hele poos met de garagehouder gepraat, en een goede indruk kunnen krijgen van de vorige eigenaar. (famous last words) Er zal vast nog wel eens dure reparatie aankomen, en dan zie je me wel terug in het klaagtopic (“geen geld meer voor diesel”) Zolang er geen drijfstanglagers uitlopen zal ik niet klagen. (klopt op hout)
Als ik er aan toe kom dan maak ik wat foto’s en een nieuw voorsteltopic aan en dan kunnen we daar verder
Bedankt voor alle felicitaties en goede raad