Allelujah!! Dealer belt me zonet op (19u20 aub) met de boodschap: “We hebben er aan doorgewerkt en de problemen zijn opgelost”
Wagen wordt morgen opgehaald. Eind goed al goed?!Dan is het van vergeven en vergeten!!
Toch mooie geste van de concessionaris. De arme man had aan mij ook geen gemakkelijke, want veeleisende klant.
Dit nog. Wat het malend (bijna als ijzer op ijzer) geluid betreft is de dealer onverstoorbaar: het malend geluid is hoofdzakelijk terug te voeren tot .............. de banden! Niettegenstaande er nieuwe lagers werden geplaatst (die volgens mijn dealer nog in prima staat waren) werden de Michelins eveneens vervangen door Dunlops: ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
efdeve schreef:Dit nog. werden de Michelins eveneens vervangen door Dunlops: ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
lijkt me sterk,wat ik dan aan zo’n dealer zou vragen is of alle C6-en dat dan hebben want die staan ook michelin…
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Bij gebruik van MICHELIN winterbanden is er meer banden lawaai dan bij MICHELIN zomerbanden ( de originele ). CITROENS worden ontworpen op MICHELIN banden dus elke andere band is niet optimaal.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb voor ik ook maar én km gereden had in mijn C6,ook de banden laten vervangen door een ander type Michelin’s.
Beste vrienden
Heb nu 200km met mijn C6 gereden en ziehier mijn bevinding. Na vervanging van de lagers links en rechts vooraan en de plaatsing van 2 DUNLOPS vooraan is er van ‘geluidsoverlast’ geen sprake meer. Ik ben er natuurlijk nog steeds niet uit wat de oorzaak betreft. Waren het de lagers? De banden? Of beiden? In ieder geval is de verbetering spectaculair. De auto rijdt nu ‘à merveille’ De concesso vertelde me nog dat eerst de banden werden gewisseld en dat dan de overlast reeds grotendeels verdwenen was.
Oh ja, voor de update (2009-210)van de RT4 betaalde ik 230€ exclusief. De kaarten zijn wel degelijk aangepast. Heb ik reeds kunnen vasstellen na een korte rit in mijn omgeving. Ik vind het een aanrader.
TOCH EEN MINPUNTJE. TIJDENS DE RIT VIEL MIJN RT4 PLOTS UIT MET ALS GEVOLG ZWART SCHERM, GEEN RADIO, GEEN GPS…NIETS MEER. Heb dan de startknop terug ingedrukt en alles functioneerde weer als vanouds. Moet ik me hier (nu reeds) zorgen over maken?
Vriendelijke groet
gaat lekker zeg met deze C6… of is dat eigelijk van toepassing op alle C6en?
Kun je eigelijk in die nav ook kaarten van oost europa of verder nog, plaatsen ?
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Feit is wel, dat het ijzerplein = invoerder niet erg veel moeite doet om c6’en te verkopen, te onderhouden, of klanten bij te staan… lijkt sterk op het sm verhalen van weleer…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
andre.smulders schreef:Bij gebruik van MICHELIN winterbanden is er meer banden lawaai dan bij MICHELIN zomerbanden ( de originele ). CITROENS worden ontworpen op MICHELIN banden dus elke andere band is niet optimaal.
Zal dat echt zo zijn?
Ik heb onder een XM die ik wilde verkopen goedkope B-keuze banden gemonteerd. Die reden net zo lekker als dure Energy’s en maakten niet meer herrie. Ongetwijfeld slijten ze sneller.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
bxsport schreef:Feit is wel, dat het ijzerplein = invoerder niet erg veel moeite doet om c6’en te verkopen, te onderhouden, of klanten bij te staan… lijkt sterk op het sm verhalen van weleer…
Een ander probleem is, dat veel dealers verwachten er nooit eentje te verkopen. Daarom hebben ze geen monteurs op cursus gestuurd bij de dealer. Die cursussen zijn duur en in hun ogen de investering niet waard. Zo’n dealer zou eigenlijk direct moeten aangeven dat de techniek hun boven de pet gaat en je doorverwijzen naar een dealer die wel de kennis in huis heeft. Ik heb me zo vaak geïrriteerd aan dealers die geen verstand van XM’s hebben, maar tot in den treure aan je auto gaan sleutelen, zonder resultaat en wel steeds nota’s uitschrijven.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja ik vindt ofwel ben je dealer of wel niet dus moeten ze het systeem kennen… binnkenkort zeggen ze hydrauliek ? kennen we niets meer van. zit alleen op de topmodellen c5 en op de c6…als dat zo doorgaat.!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
efdeve schreef:Beste vrienden
... Heb dan de startknop terug ingedrukt en alles functioneerde weer als vanouds. .....
Vriendelijke groet
Over welke “start” knop heeft u het eigenlijk?
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO