Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Van mijn Ami 6 uit 64 komt de olie er aan de voorkant uit. Nu dacht ik dat daar juist een onderdruk zit. Als ik de oliepeilstok tijdens het lopen van de motor eruit trek dan staat daar druk op. Er komt daar lucht uit.
Wat kan ik hier aan doen of waar moet ik nog naar kijken?
bedankt
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
De onderdruk wordt veroorzaakt door een terguslagklepje in de olievulpijp.
Als dit klepje niet meer goed werkt, verlies je de onderdruk.
Dit klepje is helaas niet los verkrijgbaar, een olievulpijp wel.
De olievulpijp van een 2CV6 (geen idee of het dezelfde is als van een Ami uit 1964) kost doorgaans tussen de 60 en 70 euro.
Dit onderdeel (2CV6) is via clubmagazijnen en de reguliere handel goed verkrijgbaar
Succes !
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Jeroen-2cv heeft gelijk.
Hier helaas geen technische data van de motor die in jouw auto uit 1964 zou moeten zitten.
Dikke kans dat er een mooie klassieke “eendenbek” in zit die je kan vervangen zonder dat de hele olievulpijp er nieuw in moet.
Als je de olievulpijp opent kijk je recht tegen deze rubberen “eendenbek” aan.
Het is redelijk normaal dat deze na verloop van tijd de geest geeft en dat ie vervangen moet te worden.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Hallo,
bedankt voor deze ideeën. Hoe kan ik kijken of de olievulpijp nog goed is? waar of hoe zit dat klepje?
Groet
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
visapowerrr schreef:Hallo,
bedankt voor deze ideeën. Hoe kan ik kijken of de olievulpijp nog goed is? waar of hoe zit dat klepje?Groet
Ik zal eens kijken of er in de officiele werkplaatshandleiding van de A-types iets over te vinden is .
Mocht het zo zijn dan scan ik het eea wel even in.
Er is een testje voor en het test gereedschap is met wat huis-tuin en keukenspulletjes zelf wel in elkaar te zetten. Ik weet dat de Dyane-vereniging nogal eens actief is geweest om de olievulpijp te testen.
Hier 2 berichten hoe en wat je kunt / moet meten…... succes !!!
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9514
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203480/