12 van de 85
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost GS/A
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 juli 2010 03:46 PM
  [ # 166 ]

Ja, die zijn vrij kort, meestal zoiets GX GB00GB0000

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 juli 2010 10:20 AM
  [ # 167 ]

Gisteren,

in mijn eigen stad Venlo bij de rotonde “de vierpaardjes” stond er zomaar een licht groene GS/GSA te wachten om de rotonde op te rijden. Ik dacht met iets van 88 in het kenteken, maar weet het niet meer zeker.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 19 juli 2010 08:57 PM
  [ # 168 ]

Nog even een vraagje. De GS die ik op het oog heb is door een oud mannetje bereden. Er bestaat dus een kans dat de koppeling op z’n eind loopt. Kun je die bij een GS 1220 vervangen zonder de motor te demonteren of gaat die vlieger niet op?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 19 juli 2010 09:13 PM
  [ # 169 ]

De motor moet er bij mijn weten altijd voor uit. Maar na ongeveer 30 jaar zal het blokje ook wel genoeg olie lekker via de olieretourpijpjes. Via de club of elder een pakkingsset incl. viton-o-ringen scoren, blok eruit, droogleggen en koppeling+drukgroep vervangen: rijdt weer als nieuw.

Als je geluk hebt, heeft de oude meneer dit bijv. op aanraden van garagist afgelopen 5-6 jaar ergens al laten doen, goed om te checken (rekeningen en daadwerkelijk wel/niet lekken). Alleen droogleggen of alleen koppeling vervangen lijkt mij een zeldzame zuunigheid: als je tóch dat blokkie eruit hebt…

Groeten en succes met de GS,
Rogier

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 juli 2010 09:55 PM
  [ # 170 ]

Zo en nu weer back on topic.
Voor dit soort vragen kan je beter een eigen topic starten dunkt me.

Vandaag eindelijk weer eens sinds tijden een gsa gespot zomaar in het wild, het was op de hoge rijndijk in zoeterwoude rond een uur of 7 vanavond.
De foto is een beetje vervomd door het voorbijrijden en de vorm van de voorruit van m,n gsa.

foto:

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 24 juli 2010 11:02 AM
  [ # 171 ]

Het duurt niet lang meer (enkele uren) of dat topic gaat er komen. Kortom, goed nieuws te melden…

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 juli 2010 09:35 PM
  [ # 172 ]

Yes heb weer een GSA gezien!! Was vandaag in Arnhem en zag op de Izaak Evertslaan een beige GSA pallas staan met een orgineel NL kenteken beginnende met JJ-??-??. De auto stond waarschijnlijk alweer een tijdje stil want het winterkapje zat er nog voor. Auto was een beetje dof maar zag er verder niet slecht uit.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 27 juli 2010 11:35 AM
  [ # 173 ]

Vanmorgen kwam op de Spaarndamseweg in Haarlem een witte GS tegemoet.
Prachtig apparaat en heerlijk om dat GS-geluid weer eens te horen!  banana

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 29 juli 2010 10:25 AM
  [ # 174 ]

Ha! Dat was ik. Leuk om gespot te worden.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 29 juli 2010 11:17 PM
  [ # 175 ]

Zag je mij in de donkergrijze snoek dan ook?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 augustus 2010 01:33 AM
  [ # 176 ]

Vanmiddag heb ik Fritzi gespot. Een LHM-vlekje viel me helaas wel op.  Confused
Ondanks dat is het echt een waanzinnig mooie GS in Bronze AC320!


Even verderop stond deze GSA X3 uit 1983. Is deze ook niet van een forummer?

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 07 augustus 2010 02:02 AM
  [ # 177 ]

ah, dat zijn mooie foto’s, je had de LHM-sloot in juni moeten zien….. Maar ja, blijkbaar is hij nog niet droog. Wel vervelend. De leiding en de rubbers zijn vervangen. Toch eens uitzoeken waar het lek dan zit…. De blauwe GSA is als ik me niet vergis van de zus van Jurre.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 augustus 2010 02:06 AM
  [ # 178 ]

Een uur voordat ik jouw GS fotografeerde, had ik zelf behoorlijk wat LHM-ellende (zie hier), dus ik weet er alles van.

Ik dacht overigens dat die GSA van Art was, maar dat blijkt dus toch een andere te zijn.

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 07 augustus 2010 02:36 AM
  [ # 179 ]

jaja, als je een fatsoenlijke citroen hebt, dan weet je dat relaxed veren ook zo zijn keerzijde heeft. Maar ja, blijven mooie auto’s, ook al zijn ze Bronze AC320 in de originele kleur van 39 jaar geleden en Bronze AC320 van minder lang geleden. Hij is nu mooi Bronze AC320 Camouflage. Smile

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 augustus 2010 02:29 PM
  [ # 180 ]
XBXG schreef:

Een uur voordat ik jouw GS fotografeerde, had ik zelf behoorlijk wat LHM-ellende (zie hier), dus ik weet er alles van.

Ik dacht overigens dat die GSA van Art was, maar dat blijkt dus toch een andere te zijn.

Nee dit is de mijne,wel dezelfde kleur..

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
12 van de 85
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook