18 van de 23
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 618

- C5 X Hypnos
Gepost: 18 juli 2010 03:38 PM
  [ # 256 ]

Die dus ja, scherp Ree!

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 juli 2010 09:20 PM
  [ # 257 ]

Ik moest ff op zoek naar de gesoepte foto, maar het staat op een zwarte CX lang niet slecht moet ik zeggen… Cool
Maarreh, moet dat Aero 18” er per sé op blijven staan? Confused

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 18 juli 2010 11:43 PM
  [ # 258 ]

Op diegene waar ik zou voor gaan staat dan Aero 16”, maar das een detail. Mocht ik ze kopen blijft het er wel op staan in het begin, vind het zonde om nieuwe velgen al gelijk over te spuiten. Ook leuk voor onder de CX zijn Ronal R10’s (Turbo’s), wat dan weer jammer is dat die er alleen in 15” zijn. Voor mijn winterbanden prima, maar voor in de zomer wil wel een iets sportievere band hebben. Misschien dat die R10’s er nog een keer komen voor de winterbanden. Die zien er trouwens zo uit. Hetzelfde design maar net anders en natuurlijk wel leuk dat ze turbo heten.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7583

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juli 2010 11:59 PM
  [ # 259 ]

Hm, da’s op een CX misschien niet eens zo heel gek. Nou nog vinden

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 19 juli 2010 02:26 AM
  [ # 260 ]

Die R50’s of R10’s? De R50 is nu nieuw te koop in een geschikte maat voor de CX, de R10 is even goed zoeken aangezien de goede maat niet meer geproduceerd wordt.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 juli 2010 10:37 PM
  [ # 261 ]

zoiets als die Ronal R50 is nog niet zo gek onder een T(2). dan liever zonder die aero opdruk en in volledig zwart. dat dan wel. zoiets wil ik nog wel overwegen als mijn huidige TRX-en op zijn.
even een googltje doen of heb je een direct linkje waar te vinden ?
overweeg je dan 16 of 17 inch ? passen die zo ivm de velgbreedte en ET waarde ?? 18inch zal niet lukken denk ik.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juli 2010 10:40 PM
  [ # 262 ]

Ik ben erg benieuwd hoe dat onder een CX staat Wink

Persoonlijk denk ik beter dan de multispaaks, maar daar ben ik in het algemeen ook niet zo’n fan van.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 juli 2010 10:45 PM
  [ # 263 ]

Hmm die R10’s vind ik lang niet lelijk. Maar een CX is een dame die nogal kieskeurig is wat schoeisel betreft…

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 19 juli 2010 11:23 PM
  [ # 264 ]

Hier is een Duitse winkel die ze te koop aan biedt (de R50’s), in zowel 16” als 18”. De 16” variant is 7,5J breed en zou kunnen passen i.c.m. de juiste ET waar denk ik. De 18” is 8J breed en pas zonder aanpassingen aan de auto sowieso niet.

Het liefst zou ik 17” willen hebben, maar die bestaan niet (zowel R10 als R50 niet). Dit omdat je bij veel bandenmerken, zo ook Michelin, vanaf 17” de mogelijkheid hebt de “sportband” uit het assortiment te nemen. Bij Michelin bijvoorbeeld nu de Pilot Sport PS3. Het voordeel van een 16” velg houden is dat ik makkelijk de banden kan overzetten. 18” Kan wat diameter betreft prima, je krijgt alleen een band met flink lage wang wat het comfort niet ten goede komt. 215/40/18 Zou bijvoorbeeld een bandenmaat zijn waarbij de totale omtrek van de band nog kleiner is dan mijn huidige 205/55/6 band. Het probleem van 18” velgen ligt ‘m er vooral in dat ze haast nooit smaller dan 8J te vinden zijn. En kloppen in de wielkasten e.d. ga ik liever niet doen..

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 06 oktober 2010 02:11 AM
  [ # 265 ]

Zo, het topic is alweer op de vijfde pagina beland en het is ook al weer een tijdje geleden dat hier iets geschreven is. Tijd dus voor een update. Er is ook weer het één en ander te melden.

Ergens in de vakantie vond een buurtbewoonsters mijn dame bij het parkeren van haar auto enigszins in de weg staan wat een krasje in mijn linkervoorscherm tot gevolg had. Gelukkig was deze niet al te lange tijd nog overgespoten i.v.m. een eerdere schade, maar ach het was niet mijn schuld en ze meldde zich netjes dus de afhandeling was gelukkig snel. Bij de reparatie van het voorscherm is gelijk ook de motorkap meegepakt. De provisorische reparatie had op z’n zachts gezegd de beste tijd gehad. Nieuwe motorkap dus en gelijk mee spuiten.

Omdat geen enkele auto ontkomt aan slijtage ging vorige week de dynamo van de dame kapot. Vervelend want daarom kon ik niet naar de najaarsrit toe, jammer. Gisteren de dynamo eraf geklust en ‘s middags naar de auto electric in Delft gebracht. Daar hebben ze ‘m compleet gereviseerd en kon ik ‘m vanochtend weer ophalen. Ideaal. Bij het ophalen ook gelijk een nieuwe riem aangeschaft, aangezien de oude er wat uitgedroogd uitzag en een nieuwe toch haast niets kost.

Het terugbouwen van de dynamo bleek een aanzienlijk langere klus dan het eraf halen, ook omdat de riem nog verwisseld moest worden. Die van de dynamo is natuurlijk ook de achterste, dus mag eerst de rest ook uitbouwen. Maar met enig geduld en af en toe wat krachttermen hier en daar zat het hele zaakje er weer op en vast. Nog even de riemen en snaren op spanning zetten en de accu weer netjes terug en dat was dan dat. De dynamo doet z’n werk weer en de accu krijgt weer netjes stroom. Mooi.

Inmiddels was het een uur of zes en ging ik even de bandjes weer op spanning brengen. Onderweg terug van het tankstation nog een serie 1 met mooie gele koplampen gespot, ook weer eens leuk. Na eten nog even sporten. Alleen lang mocht de blijdschap allemaal niet duren, want toen ik na mijn sportieve sessie weer aankwam op het parkeerterrein zat er een flinke deuk in m’n rechter achterportier. De auto aan de rechterkant was natuurlijk niet meer dezelfde als die er eerst naast stond en er zat ook geen briefje ergens, feest… Morgen dus maar weer eens de verzekering bellen, die hebben immers alweer bijna drie maanden niets van mij gehoord. Ze zouden me bijna gaan missen. Maar morgen in ieder geval wat meer duidelijkheid over de afhandeling van de schade. Daar morgen dus meer over.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 oktober 2010 09:04 AM
  [ # 266 ]

Zo dat laatste akkefietje is weer mooi balen Laurens! Wat zijn er toch een pummels op deze wereld… Mad
Waarborgfonds?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 06 oktober 2010 10:42 AM
  [ # 267 ]

Uitermate jammer, dat je er niet kon zijn Laurens. Zo hebben wij de aanblik van je wat meer stoere CX gemist en heb jij een erg leuke rit gemist. Volgende keer beter excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 oktober 2010 12:06 PM
  [ # 268 ]

Laurens doet aan werkverschaffing voor spuiters geloof ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 06 oktober 2010 06:36 PM
  [ # 269 ]

Inderdaad een geval voor het waarborgfonds. Net aangifte gedaan en getuigen gevonden van voor en na de schade. Nu maandag naar van der Laan toe voor de schade taxatie. Toch fijn dat de dame all-risk verzekerd is dat scheelt volgens mij een hoop in de tijd die het duurt voordat ik m’n geld heb.

Bij de volgende clubrit hoop ik weer bij te zijn, had voor deze ook al twee bijrijders die ik moest teleurstellen helaas. Wat ook wat onhandig is, is dat de wisselprijs van de najaarsrit nu nog bij mij thuis staat. Ik heb nog geprobeerd om iemand te vinden die ‘m mee kon nemen maar via het topic kwam er weinig reactie daarop. Maar gelukkig hing het succes van de dag niet geheel van mij af Laughing als ik de foto’s zo zie.

En tsja, anders hebben die spuiters ook maar niet te he..

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 december 2010 12:45 AM
  [ # 270 ]

is die schade aan je deur netjes hersteld ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

18 van de 23
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook