Ik ben op zoek naar de maten voor een condensor voor een type 1. Uit mijn serie 1 breedspoor donor CX is een aftermarket condensor gekomen met als maten 658x370x29. Deze kan ik niet hergebruiken omdat de leidingen geknakt zijn door de sjako’s van de sloop. CX-Basis heeft een condensor met nr 95495928/KLA-12518 liggen maar deze is bedoeld voor een serie 2 en heeft de maten 658x307x26. Ik vroeg me af of iemand met een airco in zijn serie1 eens kan kijken wat de maten van zijn condensor ongeveer zijn. Dan weet ik nl of ik die van CX-basis kan bestellen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik zal morgen even meten Thijs, of wil je het nu weten?
Citroen c32 Hilton XLS
Nee morgen is prima.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar de condensor is nog wel goed? Dan zouden andere leidingen toch al afdoende moeten zijn?
De koperen aansluitingen van de condensor zelf zijn geknakt. Dat lijkt me niet meer te maken eigenlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Deze kan ik niet hergebruiken omdat de leidingen geknakt zijn door de sjako’s van de sloop.
Dat hoeft niet aan die sjako’s (voor mij een nieuw woord maar de wikipedia geeft : ‘(Brabants) Spotnaam voor iemand die domme dingen doet’; weer dus wat geleerd ) te liggen: de leidingmoeren van mijn condensor zaten ook zo vast en de aansluitingen zijn zo kwetsbaar dat deze spontaan afbraken.
Nou in dit geval wel hoor Freek, want de leidingen zijn bij de compressor losgemaakt en zitten nog aan de condensor
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jonges, koper kan je solderen! maak gewoon ff wat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
dan moet ie wel van koper zijn en die van mij was dat iig niet












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
T(h)ijs schreef:De koperen aansluitingen van de condensor zelf zijn geknakt. Dat lijkt me niet meer te maken eigenlijk.
dusssss….......
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is solderen wel stevig genoeg? Wat voor druk komt er op dat systeem?
Zal vanavond even een foto maken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dit idee zeg maar:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
dat ze van koper waren had ik even gemist;)
Het is misschien nog niet helemaal verloren. Bij mij in de buurt zit Radiateuren Service Brabant en die jongens maken er desnoods een op maat. Dus zo’n geval kunnen ze waarschijnlijk wel vrij goedkoop repareren. Er zullen ongetwijfeld meer van dit soort bedrijfjes zijn.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Deze bijvoorbeeld, naast de Boschdijk/binnenring in Eindhoven?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ik zou zeggen geknakte deel er tussen uit zagen. Het deel met de wartel de moeren netjes los en gangbaar maken. En de leiding over 15mm optrompen en weer aan elkaar solderen. Hele normale reparatie in de airco wereld. En zo een soldeer reparatie is door de dubbele wanddikte sterker dan de originele buis. Het is even vervelend maar heel goed te repareren. Als je het zelf niet kan dan kan i.i.g. elke radiatoren fabriek het.
Als je passende snijring koppelingen kan vinden moet het ook lukken zonder optrompen en solderen.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.