9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

Mechuccio’s HY
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 augustus 2009 06:43 PM
  [ # 121 ]

Ik ben vorige week voor de tweede maal met de broer en de neef van mijn vriendin een paar dagen op de camping bij de nurburgring geweest met de HY, dat is iets dat we nu jaarlijks willen gaan doen en wat is het toch een leuk beestje om daar rond te rijden. Absoluut niet de snelste maar waarom zou je ook haast hebben. Er werd afgelopen weekend de classic car race op het F1 circuit gereden en die auto’s moesten natuurlijk ook even wennen en oefenen wat op de Nordschleiffe gebeurde. Met 3 man en een koelkastje vol lekkers heb je het dan best goed moet ik zeggen. Terug gekomen was het wel tijd om klepjes te controleren, compressie te meten en de ontsteking af te stellen. Dat heeft pa mooi gedaan en het is weer fantastisch. De compressie is rond 10 bar op alle cilinders en alleen de uitlaatkleppen moesten iets gesteld worden, die stonden iets te krap. De ontsteking zelf zat nogal los maar dat begon pas in Nederland vervelend te worden maar nu dat helemaal geregeld is start en loopt ze als nooit te voren (althans, voor zover mijn ervaring met deze HY reikt natuurlijk.)

Foto’s van het klepjes stellen:

En natuurlijk heb ik tijdens het verblijf aan de ring ook de nodige foto’s gemaakt van allerlei leuk spul dat daar rond kachelde:

klik hier voor de foto’s

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 juni 2010 09:45 AM
  [ # 122 ]

Zo, de HY heeft weer een wintertje in een verwarmde loods met fluwelen vloerbedekking mogen logeren en is recent weer naar buiten gereden.
Het festival seizoen staat weer voor de deur en ze zal weer met veel plezier ingezet worden om maar zo min mogelijk te missen van alle op handen zijnde festiviteiten.
Wel weer even een beetje aandacht aan het koetsje besteden, paar roestvlekjes wegwerken en de APK mot ook weer nieuw dit jaar dus er zal weer een hoop te melden zijn straks. Maar één mijlpaal is dit jaar reeds geweest en dat is dat ze ingezet is als trouw auto.
Jawel, kleine jongetjes worden groot en dan horen dat soort fratsen erbij natuurlijk. Dat de HY mijn trouw auto moest en zou zijn was al lang duidelijk maar dat mijn lief de “double chevron” in haar bruidsboeket had laten verwerken was een ontzettend leuke verassing voor me Very Happy

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 juni 2010 11:41 AM
  [ # 123 ]

Leuk, gefeliciteerd!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 juni 2010 11:44 AM
  [ # 124 ]

gooi

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 juni 2010 02:30 PM
  [ # 125 ]

Bedankt Very Happy het was ook fantastisch om haar op die manier in te zetten, niet in de minste plaats vanwege de lading champagne in de koelkast natuurlijk Razz

en zojuist werd ik door de Citroen garage gebeld waar ik de bus zaterdag naartoe gebracht heb, ze is weer in een keer goedgekeurd voor de komende 2 jaar Very Happy
Enige opmerkingen waren een fusee linksvoor met een beetje speling maar ruim binnen de marges en het slecht leesbare chassisnummer, die moet ik binnenkort maar even laten verversen door de RDW.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 juni 2010 07:24 PM
  [ # 126 ]

Gefeliciteerd!!!! En gefeliciteerd met je APK natuurlijk.
Leuke pics hoor!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 juni 2010 12:20 AM
  [ # 127 ]

Dank je Very Happy er komen nog wel wat meer pica’s maar ik moet nog eerst de 1000en foto’s een beetje sorteren.
Overigens heb ik nu ook BX sport stoelen in de HY Very Happy
Dat is toch een aardig eind prettiger dan zo’n originele hangmat en een grote Volvo stoel voor de bijrijder, en het staat nog een stuk knapper ook!

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 19 juni 2010 05:39 PM
  [ # 128 ]

Toch wel lekker hoor, meteen die 2 jaar

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 12:49 AM
  [ # 129 ]

Ja dat scheelt een hoop, het is ook niet dat ik dusdanig veel kilometers maak dat het eigenlijk onverantwoord is (en wat heet onverantwoord, onderhouden doe ik haar toch).
Inmiddels zijn we ook weer een weekendje bij de Nurburgring geweest, dat ging weer allemaal prachtig. Het blijft mooi om in de bergen te rijden daar, bergop kun je niet harder dan 50, bergaf durfje niet harder dan 50, dus bij iedere gelegenheid dat het even kan stop ik langs de weg op de file van Ferrari’s, Porsche’s, Maserati’s, Lotussen en noem maar op voorbij te laten jagen, ze hebben er gelukkig wel begrip voor en laten altijd hun duimpje zien. Enige lullige was toen ik bergop achter een BMW Isetta terecht kwam die niet harder dan 45 kon en zichzelf maar de berm in prakte om me voorbij te laten gaan wat niet ging omdat ik bergop nou eenmaal geen enkele acceleratie heb. De derde versnelling kun je vergeten en de tweede versnelling zit je meteen zo hoog in de toeren dat ie niet meer door trekt Laughing dat duurde wel efkes zeg maar.

Verder nog een bizar leukigheidje, de accu (die minstens 20 jaar maar waarschijnlijk ouder is) deed het eigenlijk altijd slecht (neem het hem eens kwalijk na 16 jaar stilstand) maar langer dan een uurtje de koelkast van stroom voorzien zat er niet in, een weekje stilstand met volle accu betekende ook onherroepelijk een lege accu. Uiteindelijk maar eens gekeken hoe het met het zuur zat, eigenlijk was ik toch van plan een nieuwe te kopen, wat blijkt, bijna 3 liter kon ik bijvullen. En sindsdien doet ie het weer zoals het hoort Very Happy Ben benieuwd voor hoe lang, maar hij doet het nu iig uitstekend!

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1803

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 21 juli 2010 12:56 AM
  [ # 130 ]

Je Nurburgweekendjes klinken heerlijk, de interactie met bestuurders van andere voertuigen is vaak mooi als je met een klassieker rijdt. En ook die bezitters van (super)sportwagens zijn tenslotte autoliefhebbers. Very Happy

Oh, en natuurlijk nog een heel late felicitatie met de bruiloft! Fantastisch, zo veelzijdig als de HY is. Wink

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 01:00 AM
  [ # 131 ]

haha hey daar is Citrofiel van autoblog Very Happy

Bedankt voor de felicitaties!
En precies wat je zegt, men snapt daar ook wel dat je met 2500 kilo en 38PK niet heel snel de berg op gaat en met 40 jaar oude remmen ook niet heel snel de berg af durft Wink
Mooiste vind ik wel nog altijd dat als de accu leeg is geraakt (dat gebeurt nu ook nog na een paar uur koelkasten) je mensen eerst altijd lachend ziet kijken als ze een zielig reuteltje uit het vooronder horen komen bij het indrukken van de startknop maar vervolgens bijna applaudisseren als ik hem met één hengst van de zwengel start Very Happy

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 21 juli 2010 01:11 AM
  [ # 132 ]

Hele leuke eerste foto’s van je Nurburgtrip van vorig jaar (linkje in je post van 14 augustus 2009). Dan denk je een flinke auto te hebben met zo’n HY. Het lijkt opeens wel een trapautootje. Laughing

De langzame-vakantie-ervaringen heb ik ook wel. De zomervakantie ging altijd al met de DSuper5 op LPG met caravan en volle belading, dat gaat al niet snel. Mijn vader heeft een hekel aan de péage (raakt hij verveeld) dus we gingen vaak over de N-wegen. Dan houd je een boel mensen op. Toch, vaak als iemand je inhaalt en ziet waar hij achter hing gaat er toch een duimpje omhoog. De Fransen hadden de klassiekers achteraf gezien liever in eigen land gehad, maar stiekem zijn ze ons Nederlanders wel dankbaar dat wij ze in leven hebben gehouden. Wink
Een Traction met dezelfde caravan en volle belading gaat trouwens nog langzamer de berg op. Wink

Zwengelen heb ik mijn vader nog nooit zien doen, ook niet als hij de Trax niet gestart kreeg. Ik heb zo’n ding hier überhaupt niet gezien, misschien heeft hij er wel geen… Surprised

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 01:16 AM
  [ # 133 ]

Mooie verhalen Very Happy N-wegen zijn ook zoveel leuker, dan zie je nog eens wat! Als je haast hebt pak je Peage, meja, je bent niet op vakantie om te haasten. Maar het hangt er ook vanaf wat ik wil. MEt de BX bijvoorbeeld op vakantie rijd ik liever ‘s nachts, gewoon een dag doorslapen en dan een nachtje lekker doorjakkeren, dan heb je er zo 1000 kilometer op zitten, het is niet druk en het is niet heet in de auto. De eerste vakantie met de 16V was naar het Balaton meer in Hongarije, 15 uur aan een stuk doorgereden met natuurlijk wel een paar stops om te tanken, maar dat ging voortreffelijk, einde van de middag vertrekken en ‘s ochtends gewoon aankomen. De terugweg waren we wel gesloopt door de vakantie dus zijn we onderweg een keer gestopt om even een uurtje of twee te slapen, dat was ook wel nodig.

Oh en de Trax kun je gewoon aanzwengelen hoor Very Happy DS ook en zelfs een 2CV uit de jaren 80 heeft gewoon een zwengelgat.
Maar als ie op de startmotor niet wilt aanslaan heeft zwengelen ook geen zin. Als de accu leeg is dan trap je hem zo aan. Ideaal Very Happy

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 21 juli 2010 01:25 AM
  [ # 134 ]

‘s Nachts rijden doet mijn vader ook niet, met hetzelfde argument. Gewoon te saai. Hij wil ook om zich heen kunnen kijken (ondanks het tegelijk besturen van de auto is hij altijd degene die het eerste de bijzondere dingen ziet en toch heb ik compleet het gevoel veilig te zijn bij hem in de auto), de reis is al een deel van de vakantie tenslotte. Met het kleine beetje rijervaring dat ik nu heb durf ik te beweren dat ik er net zo over denk. Ik raak te snel verveeld op de snelweg of in het donker en dat is gevaarlijk (weet ik ook nu al uit ervaring…). Dus ik ga wanneer ik een auto heb gewoon lekker over de kleinere wegen rustig richting het zuiden. Misschien nog een navi kopen en die dan instellen op ‘kortste route’, altijd leuk hoe je dan op je bestemming aankomt (onverharde boerenpaden enzo). Laughing

Ik weet dat je de Trax kan zwengelen, het is wel eens gebeurd bij de club, maar eigenlijk opvallend weinig. Het zijn gewoon goede auto’s. Razz Bij een lege accu zet mijn pa hem geloof ik aan een lader ofzo (maar ik heb er geen verstand van Wink ).

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 01:32 AM
  [ # 135 ]

Op zich valt het qua gevaar wel mee met ‘s nachts rijden maar de een kan er beter tegen dan de ander. En wat je zegt, de reis is al deel van de vakantie is absoluut waar. Maar als je vijf dagen te gaan hebt moet je geen 4 dagen aan het rijden zijn natuurlijk Very Happy situatie afhankelijk.

En Traxen zijn zeker goed! HY heeft trouwens dezelfde motor. En jah, als ik een lege accu heb maar wel een lader in de buurt dan is de keuze vrij simpel gemaakt (alhoewel, het is nogal een klus om bij de accu te komen eigenlijk) Maar aanzwengelen werkt in ieder geval altijd, das wel zo prettig als je ergens in het midden van nergens staat zeg maar Very Happy

Profiel  

9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook