Leuk hé zo’n 123…
Ik zie het verband niet hoor. Leg eens uit…
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De 123 is niet zo heel erg goed ben ik bang…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tja, ik zou de boeken van 20 jaar terug er op moeten naslaan, maar back fire staat volgens mij los van het feit of de verdeler en de (elektronische) onderbreker hun werk goed doen. Alleen als de boel totaal verkeerd afgesteld staat kan het misschien. Even uit mijn hoofd, back fire ontstaat als een mengsel in het inlaatkanaal door een bougie ontbrand wordt waarvan de corresponderende inlaatklep open staat. Dat kan in de inlaatslag of tijdens de overlap van de kleppen. Dat die bougie dan kan vonken komt door overslag van de hoogspaning uit een andere bougiekabel en het verschil in “weerstand” tussen die ene bougie en de bougie waar de hoogspanning naar toe zou moeten gaan (di-elektrische weerstand of zo).
Het is me in ieder geval wel duidelijk dat in “SM-land” de belevingen en de ervaringen rondom de 123 zeer sterk uiteenlopen. Persoonlijk vind ik dat jammer voor zo’n mooi en slim bedacht produkt.
Het geeft mij weer te denken wat ik zelf ga doen. Helaas is het voorlopig nog niet zover en kan er nog even over nadenken.
Heel veel sterkte met het herstellen van je injectie Boogard. Ik leef met je mee en zal een ieder deelgenoot maken van welke oplossing ik ga toepassen.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mijn ohmmeter blijft op 1 als ik de weerstand van de achterruitverwarming meet. Dat zal niet erg warm worden. Joris, kun jij een fotootje plaatsen van jouw oplossing?
En sterkte met de backfire. Loopt ze nu weer goed?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
adiante schreef:Tja, ik zou de boeken van 20 jaar terug er op moeten naslaan, maar back fire staat volgens mij los van het feit of de verdeler en de (elektronische) onderbreker hun werk goed doen. Alleen als de boel totaal verkeerd afgesteld staat kan het misschien. Even uit mijn hoofd, back fire ontstaat als een mengsel in het inlaatkanaal door een bougie ontbrand wordt waarvan de corresponderende inlaatklep open staat. Dat kan in de inlaatslag of tijdens de overlap van de kleppen. Dat die bougie dan kan vonken komt door overslag van de hoogspaning uit een andere bougiekabel en het verschil in “weerstand” tussen die ene bougie en de bougie waar de hoogspanning naar toe zou moeten gaan (di-elektrische weerstand of zo).
Het is me in ieder geval wel duidelijk dat in “SM-land” de belevingen en de ervaringen rondom de 123 zeer sterk uiteenlopen. Persoonlijk vind ik dat jammer voor zo’n mooi en slim bedacht produkt.
Het geeft mij weer te denken wat ik zelf ga doen. Helaas is het voorlopig nog niet zover en kan er nog even over nadenken.
Heel veel sterkte met het herstellen van je injectie Boogard. Ik leef met je mee en zal een ieder deelgenoot maken van welke oplossing ik ga toepassen.
Ik heb het vermoeden dat bij mijn (prototype)123 de rotor niet recht tegenover een koperen punt staat in de verdeler als ie vonkt. De kap vervuild enorm snel met grafiet.(500km) Dat kan een vonk overslag geven naar de verkeerde cylinder die op inlaten staat. = BOEM!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier. met nog een beetje bescherpapier erop. Ik weet niet hoe goed hij het doet want het is zomer. Verder zitten er nog geen draden aan. Dit type heeft beide aansluitingen aan de zelfde kant. Bij mij heb ik het links gedaan. Had rechts gemoeten.
www.xs4all.nl/~godelind/SM/spuit/smjjb71.jpg
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat ziet er wel erg strak uit! Bijna zoals origineel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. als je netjes recht plakt zie je geen verschil als je het niet weet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kom maar jongens.. zeg het maar. Bogaard je bent een eikel!
bougiekabel 1 en 3 zaten verkeerdom…met de nadruk op dom!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Oeps. Excuses al aangeboden, dat je haar een scheith**r hebt genoemd?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. het blijft een hoer! hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ha! Nu zouden we dat kunnen zeggen. Als jij je stil had gehouden waren we in het ongewisse gebleven…...
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Iemand die niks doet kan ook niks verkeerd doen.
Iemand die niks doet, doet het per definitie verkeerd ! Zeker in Citroën SM-land is dat een zekerheidje.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Opvallend vind ik dat heel vaak de 1-2-3 als eerste de schuld krijgt. Vervolgens blijkt dan in verreweg de meeste gevallen dat er iets anders aan de hand is. Ik zou eens zeggen: leve de 1-2-3!
Gutta cavat lapidem…