17 van de 33
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Evan’s Diesel CXen: Ambulance
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 juli 2010 09:00 PM
  [ # 241 ]

Ik heb wel eens een TD2 gehad met ‘enigszins’ dezelfde symptomen en daar bleek de afstelling van de brandstofpomp niet meer goed te zijn…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 juli 2010 11:21 PM
  [ # 242 ]

En ik heb dat TRD II blok nu in de mijne liggen. Ik had hetzelfde probleem met grijze rook. Zat er lucht in de brandstoftoevoer leidingen. Controleer eerst een alle toevoer en retourleidingen van het brandstof systeem. Zijn deze goed zorg dan dat je de boel ontlucht. Contact aan en pompen maar. Vervolgens starten (koud) en eerst je stationaire op de wax termostaat afstellen. Dit is het mechanisme bovenop de pomp (het meest linkse mechanisme als je voor de auto staat). Loopt hij koud al iets beter (ca. 800 rpm) dan zal hij dat warm ook doen. Zorg dat je wel bij wamre motor een vrije slag hebt in dit mechanisme van ca. 6 mm.

Als laatste heb ik de turbobooster achterop de pomp bijgesteld omdat deze niet goed stond bij de mijne. Nu loopt ze als een zonnetje en trekt als een lier. Turbo pakt netjes op bij ca. 1900 rpm.

Ik denk echt dat het bij jou een kwestie van lucht in de leidingen is. Zou ze geen goede verbranding hebben dan komt het vaak op zwarte rook uit, met name tijdens het rijden.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 juli 2010 12:34 AM
  [ # 243 ]

t is een ID inderdaad. En heb iik nog niet geprobeerd. De stationair-pompafstelling is nu in ieder geval wel goed. Dat heb ik gisteravond nog opnieuw gedaan.

morgenavond maar even zien.

ik bericht nader…

aanvullende info die ik vandaag kreeg was dat de wagen zo’n 20k geleden een nieuwe koppakking heeft gekregen waarbij ook de kop gevlakt is en recent na (misschien een raar geluid in de motor, dat wist de vorige eigenaar niet meer) kwam ineens het probleem met de rook…... Ondanks dat bleef het blok prima vermogen leveren.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 juli 2010 09:59 AM
  [ # 244 ]
Evan schreef:

t is een ID inderdaad. En heb iik nog niet geprobeerd. De stationair-pompafstelling is nu in ieder geval wel goed. Dat heb ik gisteravond nog opnieuw gedaan.

morgenavond maar even zien.

ik bericht nader…

aanvullende info die ik vandaag kreeg was dat de wagen zo’n 20k geleden een nieuwe koppakking heeft gekregen waarbij ook de kop gevlakt is en recent na (misschien een raar geluid in de motor, dat wist de vorige eigenaar niet meer) kwam ineens het probleem met de rook…... Ondanks dat bleef het blok prima vermogen leveren.

Hebben ze toen met de koppakking wissel de distributie wel op tijd gezet?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 juli 2010 10:29 AM
  [ # 245 ]

Ik ga daar wel van uit aangezien er de eerste 20K geen problemen mee waren…

ik zou ook verwachten dat als de distributie niet op tijd staat je ook vermogens verlies zou moeten hebben? En dat lijkt ie niet te hebben. Ik heb ook met turbo2’s gereden die gewoon niet goed waren. Maar zo rijdt deze echt niet.
Mischien is de kop wel te ver gevlakt en is er nu othc weer een water lek maar dat zou ik moeten gaan merken zodra ik er wel mee kan gaan rijden. Voordat dat zover is moet er nog wat andere zken eerst gedaan zijn.
De waterpomp is net vervangen, want die was een beetje lek, en dan kun je ook geen adequeate diagnoses stellen mbt waterverbruik.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2010 11:07 AM
  [ # 246 ]
citro-power schreef:

Hebben ze toen met de koppakking wissel de distributie wel op tijd gezet?

De distributie hoeft niet los bij het vervangen van een cx dieselkop Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2010 11:41 AM
  [ # 247 ]

Mijn turbo II destijds gooide er een hoop gijze meuk uit omdat de aanzuigkant van de intercooler open stond…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 juli 2010 12:03 PM
  [ # 248 ]

aanzuigkant? je bedoelt aanblaas-kant? Wink
Maar het is het checken waard natuurlijk.

ik hoor echter geen overmatig lawaai ofzo van ontsnappende lucht….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juli 2010 03:47 PM
  [ # 249 ]

Nog geen nieuws op het TD2 cx gebied, ben namelijk hele weekend met een 2cv bezig geweest die ik morgen door de keuring wil duwen…

Als ik vanavond nog een gaatje heb kijk ik er dan nog even naar…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 juli 2010 10:14 AM
  [ # 250 ]

Gisteravond moest ik weer even wat aan mijn dagelijkse cx doen, het koelwaterverbruik liep de spuigaten uit en mijn interieur in. Ben ook even bij de limousine wezen kijken en het viel me op dat het koelwaterniveau 5 cm lager stond in het vaatje. Er is dus sprake van verbruik en best wel wat aangezien hij alleen een tijd stationair heeft gedraaid en 2 rondjes om de boerderij heeft gereden in de tijd tussen het vullen van het koelsysteem en deze inpecterende blik. Ik denk dat ik maar eens de kop ervan ga trekken binnenkort.

mogelijkheid 1: koppakking
mogelijkheid 2: de kop heeft scheuren. *( dit lijkt me een stuk waarschijnlijker)

fijn…....

Wel nog even wat kleins constructiefs gedaan: er zit nu een VDL mod kleine octopus in.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 juli 2010 12:27 PM
  [ # 251 ]

Oorzaak van water in het interieur: gaten in de constructie van de a-stijl/wielkast. Gelukkig hebben we vaker met dit bijltje gehakt en is een stukkie nieuw plaat inlassen niet zo’n drama. Wil je het goed doen, moet je daarvoor echter wel je voorschermen verwijderen…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 juli 2010 12:29 PM
  [ # 252 ]

Zit de ruit ook niet wat dichtbij? Of valt dat wel mee?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 juli 2010 01:44 PM
  [ # 253 ]

nee t gat zit tussen de binnen- en buitenplaat van de bak die de A stijl vormt…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2010 08:40 PM
  [ # 254 ]
Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 juli 2010 09:55 AM
  [ # 255 ]

bij mij ter hoogte van het ruitensproeierreservoir, tussen beide schalen van de a-stijl/balk die naar voren loopt

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
17 van de 33
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook