Hallo allen,
ik ben nu in Wenen in Oostenrijk op vakantie ten nu wil de auto heel vaak niet starten. Het klinkt dan als of de accu leeg is als je probeert te starten.
Er heeft een meneer van de ANWB hier naar gekeken en dingen door gemeten. Hij zegt dat de accu en dynamo nog goed zijn maar dat de start motor stuk is. Want soms wil hij 10 keer niet starten en soms in 1 keer wel.
Wie heeft er advies, want ik ga straks naar de citreon dealer en wil eigenlijk geen oor aangenaaid krijgen ( te veel betalen)
Het betrefd een C5 2.0 benzine op gas.
Groet Martijn en alvast bedankt voor de reacties!
Groet Martijn
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk dat je nu geen andere optie hebt dan bij de dealer een nieuwe te laten monteren.
Totaal aantal Berichten: 828
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik heb datzelfde probleem bij een Xsara gehad. Bleek inderdaad echt de startmotor te zijn.
Succes!
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Maar om nu meteen een nieuwe startmotor te moeten kopen, vaak wil een revisie ook wel helpen, met name nieuwe koolborsteltjes…..dus een autoelektriekert opzoeken voordat je de hoogst waarschijnlijk peperdure gang naar een dealer maakt…
Totaal aantal Berichten: 828
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Of er gewoon een op de sloop scoren voor €25,- en hem zelf monteren…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
auto inmiddels gemaakt, en inmiddels ook weer terug van vakantie.
startmotor vervanger (bij de dealer) was idd stuk de startmotor, ook bleek het contactslot no stuk te zijn. hiervoor hebben ze toen een noodoplossing gebouwd (startknop) deze moet dus nu na de vakantie nog gemaakt worden.
Groet Martijn