maak je er ook foto’s van? ben wel benieuwd hoe dat er uitziet… da’s pas echt karakteristiek, een eenspaaks stuur met een hele dunne spaak
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
prima doe ik
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Een zx stuur oude style vind ik ook nog steeds lekker sturen in de bx. en ziet er nog leuk uit ook.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Vanmorgen wederom keek ik naar het stuurtje en dacht:“hmmm, hij is eigenlijk niet zo mooi”.. maar dan ga je rijden en dan denk je weer “maar hij stuurt wel verdomd lekker”..
Bij mijn AX-stuur denk ik altijd “hm… hij is eigenlijk wel mooi” en later “en het stuurt nog lekker ook”
Het liefst gewoon een bij het model/uitvoering horend stuurwiel. Dus in type 1 een type 1 stuur en in een type 3 een schrijverstafel model. Ik vind dat persoonlijk best fijne stuurtjes. Je kan er zo lekker op trommelen onder het rijden Ik heb. In de XM zit een gaaf en groot ,typisch Citroën stuur.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Het liefst gewoon een bij het model/uitvoering horend stuurwiel. Dus in type 1 een type 1 stuur en in een type 3 een schrijverstafel model
Dus een GTi-stuur in een GTi en een chic-stuur in een chic mag wel?
Ik rij weer rond met AX-stuur… nu viel me pas op dat m’n knieen eigenlijk best wel bijna tegen het stuur aan zitten. Met dat 205-stuur heb je veel meer ruimte…
en dan staat m’n stoel in de achterste stand, de leuning 1 tandje verwijderd van helemaal rechtop en de zitting 1 tandje achterover.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
205 stuur is hip
je moet er alleen ff aan wennen dat je moet graaien
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Voor een gewone de schrijftafel (had ik ook in mijn 14 Deauville)
En voor een GTI liefst een GTI stuur (16v of wat dan ook). In een GTI vind ik zelf een schrijftafel niet echt passen. Bij de GTI’s (8v) van modeljaar 92 en nieuwer is dat dan ook gedaan.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik zou gewoon zeggen in dit geval houd het lekker orgineel.
en mocht je het egt willen veranderen dan kan in een GTi ook nog wel een GTi 16V stuur.
stuur uit de peugeot vind ik er niet uit zien
ik vind de meeste sturen in de Citroënen wel mooi
alleen in de XM vind ik het 2de stuur totaal niet staan
eenspaaks natuurlijk wel, ik bedoel degene na eenspaaks en zonder airbag.
TinusTussengas schreef:Het liefst gewoon een bij het model/uitvoering horend stuurwiel. Dus in type 1 een type 1 stuur en in een type 3 een schrijverstafel model. Ik vind dat persoonlijk best fijne stuurtjes. Je kan er zo lekker op trommelen onder het rijden Ik heb. In de XM zit een gaaf en groot ,typisch Citroën stuur.
Buiten dat trommelen zit in dat schrijftafelstuur ook een uitsparing aan de achterkant waar je knie redelijk goed in past, zodat het een stuur is dat met uitstek geschikt is om handsfree te sturen!!
Ik vind inderdaad dat je het per model moet bekijken. Dus heb je een gewone type 2/3 dan hoort daar een plank in. Heb je een GTI/chic/16V dan moet je daar niet zo’n plank in zetten..
ik heb toch maar even op een GTI/chic stuur gestemd, maar dan dus wel met een rood tekentje (dat ik nog moet gaan scoren ).
en die plank vond ik nooit zo mooi
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Die dunne rand vind ik juist heerlijk, vooral die voorgeprofileerde duimrand aan de binnenkant. Je duim past er precies mooi in, volgens mij ook de gedachte erachter. Als ik met één hand stuur, dan ligt die op mijn schoot en de vingers houden het stuur lichtjes vast aan de onderkant. Met de Michelinbanden is het stuur doodstil. Kan gewoon een heel stuk met losse handen rijden.
Euhm, ik las dat deel dat harm er nog een ander stuur bij wil: een 405 stuur.
Toen dacht ik aan het nummer van Meat Loaf: Original Sin.
(I’ve been looking for an original sin)
Mijn god:laat alles nou origineel!
Dat wil je toch?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:Euhm, ik las dat deel dat harm er nog een ander stuur bij wil: een 405 stuur.
Toen dacht ik aan het nummer van Meat Loaf: Original Sin.
(I’ve been looking for an original sin)
Mijn god:laat alles nou origineel!
Dat wil je toch?
Dat je een cx origineel wilt houden dat snap ik, maar een bx, waar de eigenaar voor zijn eigen lol wat veranderingen wilt aanbrengen, dat moet toch gewoon kunnen?
Ik heb geen enkele standaard bx meer. Overal is wel wat aan veranderd, of staan grote veranderingen op stapel.
M.i. geen enkel probleem. Een auto heb je voor jezelf. En lekker een beetje expirimenteren is leuk.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.