Mulder schreef:Over het geraamde schadebedrag word ik alvast minder vrolijk. Op basis van de foto’s en uitgaande van ‘normaal’ schadeherstel kan het al gauw naar de 2500 euro gaan.
Als alleen het spatscherm kapot is, vind ik dit zelfs aan de hoge kant. Ik heb pas geleden voor plaatwereken en spuiten van 2 deuren met wat lichtere schade E 1.200,- gehad. Het goede nieuws was, dat het voor E 1.000,- is hersteld. Met de dagwaarde van deze break, die ik in ieder geval zo hoog inschat, dat het een geval vergoeding van de schade wordt. Doe je het op basis van taxatie, dan houd je geld over. Het herstel van het spatscherm hoeft heus geen E 2.500 te kosten. Een bumper scoor je ergens voor iets van E 100,- tot E 200,-. Verveledn allemaal natuurlijk, maar echt erover in zitten hoeft denk ik niet. Succes ermee ! Per peebee help ik je aan een conscentieuze plaatwerker die voor weinig werkt, als je daar behoefte aan hebt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind die 2500 euro helemaal zo gek nog niet. Ik heb net vanmorgen een schade taxatie gehad aan onze xantia: spiegel was er door een vrachtwagentje af gereden. totaal 900 euro schade.
Tel eens mee:
- spuitwerk scherm: 300
- uitspuiten deur en motorkap: 400
- voorbumper, in knappe staat ( vind die maar even!) 300
- spuiten bumper: 300
- sierlijst bumper: 50
- knipperlicht ca 75
- de en montage, al snel 5 uurtjes a 50: 250
- herstel van het scherm? 500 euro
(of een nieuw scherm: 250 euro en 6 uur werk de en montage: 550 euro)
- klein materiaal en wat geneuzel: 50
- de BTW natuurlijk niet vergeten!!
Tja, dat zijn nou eenmaal de prijzen die voor de verzekering gerekent MOGEN worden hé!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mja, van Dibert begreep ik eerder al eens dat een bumper incl spuiten voor 250 euro ook wel moest lukken. Uitspuiten deur en motorkap is denk ik weinig zinvol, gelet op het handywork dat de vorige eigenaars al eens hebben gepleegd. Dus als je het spuiten beperkt tot het scherm alleen kun je alweer wat bezuinigen. Zou alles bij elkaar zo’n 600 euro schelen maar dan nog is het een leuke schadepost. Donderdag komt de expert, dus ik wacht het maar even af. Daarna gaan we wel eens verder nadenken over de wijze van herstel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
waterman schreef:Tja, dat zijn nou eenmaal de prijzen die voor de verzekering gerekent MOGEN worden hé!
Klopt en in de praktijk voor de sjaggeraar voor veel minder dan de getaxeerde schade te krijgen. En ik denk, dat er geen reden is niet gerust op vakantie te gaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Aangezien de expert donderdag komt en ik vrijdag op vakantie ga, ik ook niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
waterman schreef:- voorbumper, in knappe staat ( vind die maar even!) 300
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/125679678.htm?ca=7_s , maar dan zo’n knappe set in het grijs. Zo iets dus: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/120856349.htm?ca=7_s Nog een reservebumper erbij ook, voor het geval de buurman weer wat krap in- of uit parkeert. Nog een setje voor weinig. Zit alleen nog een auto aan vast: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/102869165.htm?ca=7_s En als je dan toch naar Frankrijk gaat met een XM break, dan zijn de reisgenoten vast wel bereid een plekje vrij te maken voor de hobby….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, die 2e set is wel prima eigenlijk. Beetje uit de gooi al zouden we op de terugweg best via Parijs terug kunnen… De reisgenoten achterin zijn 2 en 0 dus die protesteren nog niet. Maar ja, de XM is geen break dus dat past evengoed niet vrees ik. Misschien kan ik ze op het dak binden… (heeft er iemand nog dakdragers over)
Volgende week eens bij mijn schoonouders in de buurt de garages afschuimen…
Is er eigenlijk verschil tussen een achterbumper voor een break en voor een berline?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ik heb me bij aanschaf van mijn serie 1 laten uitleggen, dat dit in ieder geval zo is voor dat type. Ik kreeg te horen, dat breaks bredere achterbumpers hebben. Als die bumpers wat voor je zijn, zou ik ze afrekenen onder de mededeling, dat ze later worden opgehaald. Toevallig gaat de SM-club naar het Conservatoire in september. Ik heb ingeschreven. Als er voor die tijd geen alternatief is, bij deze het aanbod. Als dat nodig is, ook voor het telefonische kletsje naar Frankrijk.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Te laat. Désactivé. Of heb je toegeslagen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
voor de série 2 zijn ze absoluut anders (achter)..... breder, minder hoog, andere hoek etcetera
Voor de série 1 zal het anders liggen, maar desalniettemin niet (zomaar) uitwisselbaar zijn
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb niet toegeslagen helaas…
Maar bedankt voor het aanbod.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 10254
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Robin Visser schreef:Toevallig gaat de SM-club naar het Conservatoire in september. Ik heb ingeschreven. quote]
Jij ook al?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vanavond de CX weggebracht en met de XM teruggereden. Poe, wat is dat dan toch een moderne auto… Alles doet het en niks kraakt. Onvoorstelbaar hoezeer je daaraan went in 3 maanden dagelijks CX rijden… Al gooide ik hem op de snelweg bijna van zijn 5 in zijn achteruit omdat ik dacht dat ik nog een versnelling overhad. 3500 toeren bij 120, dát was ik ook niet meer gewend. Voor de terugreis de oude radio uit de CX maar even in de XM gezet. Er bleek zowaar nog een foute Franse CD in te zitten, die hadden we destijds niet ontdekt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Erg herkenbaar van dat morderne auto vs CX verhaal
Maar na een tijdje geen CX gereden te hebben is dat toch ook wel weer erg genieten!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
We gaan het merken. Ik baal er wel van, op de lange vakantieritten had de CX zich nu juist mooi kunnen bewijzen.
Morgenmiddag maar eens bellen om het oordeel van de expert te vernemen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”