als ik de aanjager op standje 3 zet onder het rijden knalt de zekering er uit en heb ik geen stuurbekrachtiging en geen aanjager meer.
nu heb ik er weer een nieuwe zekering in gedaan en dit gaat goed zolang ik de aanjager maar niet op standje 3 zet.
nu is mijn vraag,wat kan dit zijn?
* zit het in het relais welke is dat en waar zit hij onder het stuur?
* ik heb berichten gelezen over het contaktslot maar hoe controleer ik een contaktslot
het is een saxo vts uit 2003 met 40.000 km op de klok, ik vind dit nog erg weinig voor zulke problemen.
wie kan mij wat meer duidelijkheid geven?
contactslot lol dan zou je op 1 en 2 ook problemen ondervinden. (lees niet draaien)
ik denk aan versleten of vuile koolstofborstels aan de aanjager. Enige methode om dit zeker te weten is aanjager eruit halen en openhalen. kan je msh ook zien van buitenaf maar dan ga je terug een zekering dood maken als je dit doet doe dat dan met 2 man zekering erin motor af motorkap open stoffilter eraf (linksvoor onder pvckap) 1 zet de motor aan en dan zal je op stand 3 vonkjes zien. ps nu het filter eraf ligt kan je deze ineens kuisen
autos die weinig rijden hebben naar mijn ervaring sneller defecten
Bedankt k saxo!!!
jouw verhaal klopte precies. Aanjager gedemonteerd en koolborstels schoongemaakt en getest en alles werkt weer zoals het hoort.
super bedankt voor de gouden tip!
Graag gedaan.
Dit was een makie 90% van elektrische motors die falen hebben dit als oorzaak.
Graag gedaan.
Dit was een makie 90% van elektrische motors die falen hebben dit als oorzaak.