disjoncteurs
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 25 oktober 2008 08:07 PM

Ik zit dus naar mijn relais te kijken en denk: zou iedereen die disjoncteurs laten zitten?
Of anders: leveren die dingen wel eens problemen op? Ze zien er nog wel vrij aardig uit maar het is toch 35 jaar oud.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2008 08:16 PM
  [ # 1 ]

Re: disjoncteurs

PBuijsman schreef:

Ik zit dus naar mijn relais te kijken en denk: zou iedereen die disjoncteurs laten zitten?
Of anders: leveren die dingen wel eens problemen op? Ze zien er nog wel vrij aardig uit maar het is toch 35 jaar oud.

Bedoel je die smet/thermische beveiligingen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 25 oktober 2008 10:53 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad. Die wonderlijke zwarte blokjes waarop verschillende draden zitten geschroefd. Pas bij bestudering van het schema snap je dat er een soort beveiliging in zit. Zou dat nog werken?

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 oktober 2008 04:22 AM
  [ # 3 ]

De mijne niet , zelf bij een belasting van 200 Ampere bleven deze lekker doorgeven .

Heb ze dan ook maar gelijk vervangen door een reeks zekeringen zodat ook de normaal niet gezekerde kringen nu beveiligd zijn . Moest wel voor sommige kringen 40 A zekeringen gebruiken .

Als je het schema goed bekijkt werken die dingen alleen voor de ventilators , de ruiten en de blower van de verwarming . De rest staat “gewoon” rechtstreeks op de batterij !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 11:26 AM
  [ # 4 ]

Inderdaad!Zo snel mogelijk vervangen.
Vraag maar eens aan Walter wat ik daardoor voor heb gehad.
Het was mijn eigen fout,maar hadden die thermische schakelaars gewerkt,dan was mijn bedrading+relais (airco) niet deels weggesmolten.En inderdaad,door 40 amp zerkeringen, kan je die 2 vervangen en zoals walter zegt:ieder onderdeel zoals de fans,de ruiten en de verwarming/airco appart zekeren,dan word het al heel wat gemakkelijker om uit te vissen waar een volgende storing zit Wink

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 26 oktober 2008 02:14 PM
  [ # 5 ]
wbogaerts schreef:

Heb ze dan ook maar gelijk vervangen door een reeks zekeringen zodat ook de normaal niet gezekerde kringen nu beveiligd zijn . Moest wel voor sommige kringen 40 A zekeringen gebruiken .

Walter

Van dat moois heb je zeker niet toevallig nog een schema?
Piet

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 oktober 2008 02:26 PM
  [ # 6 ]

Jazeker , zal het eens mooi uittekenen en posten , als ik dat tekenprogrammake onder de knie krijg .

ben momenteel alle electriche schema’s aan het bij elkaar zoeken , zit al aan zes versies zonder de amerikaanse uitvoeringen .

Die zoek ik nog , maar dat is hier niet echt de beste plaats om te zoeken hé .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 juli 2010 05:25 PM
  [ # 7 ]

Is het niet de bedoeling dat die disjoncteurs als een trage zekering werken, in tegenstelling tot een normale? Het valt me namelijk op dat juist de gebruikers met een hoge aanvangsstroom er op aangesloten zijn.
Zijn die dingen trouwens nog te koop?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2010 11:40 PM
  [ # 8 ]

ja die kan je kopen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 juli 2010 11:56 PM
  [ # 9 ]

Weet je ook waar en welk type?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 juli 2010 01:56 AM
  [ # 10 ]

Die dingen zijn thermische zekeringen , bij te veel belasting zouden  ze moeten open gaan .

Na afkoeling sluiten ze terug .


Zijn nog nieuw te koop , wel in een andere behuizing .


Grootse probleem is dat alleen de twee ventilators een bescherming hebben ,

en op de andere de ruiten en de interieurblazer .

Al de rest van je wagen is pas gezekerd na contactslot ,

diverse schakelaars en terug in het motorcompartiment ......

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juli 2010 01:19 AM
  [ # 11 ]

Weet iemand merk, type en waar te koop?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook