Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
MaartenH schreef:Mocht je toevallig alleen maar Hydractive 2 blokken hebben, koop je voor 20 euro een velleman PWM kitje die je even in elkaar soldeert. Dan kan je die kleppen ook gewoon aan en uit zetten.
Leuk extratje van Hydractive 2 is dat er ook een anti-rol kogeltje in het hydractive blok zit. Die de oliestroom tussen links en rechts tegenhoudt in de stugge stand.
Nu heb ik net wat gezocht op Puls Width Modulation maar ik kan zowel bij Koenraad als Velleman central niet echt een kitje vinden zo snel. Krijg dan van die onzin als LED dimmers (ook PWM, dat wel). De zoekfunctie van Conrad is zo verschrikkelijk dat ik eigenlijk gewoon de papieren catalogus van wil, wat een rampzalige site.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Velleman kit nummertje K8004, al heb je daarna denk ik nog wel eenmalig een oscilloscope nodig om de juiste frequentie en dutycycle in te stellen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dank je wel! Scoop komt wel goed, heb de mijne aan een vriend gegeven. Dat ding gaat tot 10 Mhz dus dat is voldoende.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik heb ergens een flink document over hydractive II van citroen, hier staat ook de benodigde puls in beschreven.
Stuur maar een PB als je die wilt.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Die wil ik ook wel. Je hebt PB met mijn e-mail.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als ik zo die documentatie zo doorlees is ‘t veel makkelijker om de hele rotzooi elektrisch aan te sluiten maar de sensoren niet te koppelen aan de elementen van de auto. Met andere woorden, dan denkt de computer in comfort stand dat ie stil staat, er niet geremd wordt, er niet aan het stuur gedraaid wordt en er geen body roll is.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
En wat als je het stug wilt hebben?
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dat is echt veel te omslachtig. Als je alleen handmatig wilt schakelen tussen hard en zacht kun je het beste de voornoemde pulsbreedtemodulator gebruiken met hydractive 2 hydractiefblok met electroklep of nog makkelijker een hydractief 1 blok dat je met 12V schakelt via een relais en knopje op het dashboard.
Ik zou wel eens een opstelling willen zien waarbij je kunt zien of en wanneer de computer schakelt tussen de ene en de andere stand.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Lexia aansluiten en rijden maar. Dan zie je real-time of de electro-kleppen opengestuurd worden of niet. Ook zie je dan de uitlezing van de betrokken sensoren. Soms een ja/nee, zoals de remdruksensor, soms ook waardes, zoals de stuurhoek.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
ja, okay, das logisch. Doelde zelf meer op 2 ledjes oid.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bij een type 1 lijkt me dat helemaal niet zo moeilijk, de aansturing naar de kleppen aftakken en er een lampje aan hangen. Lampje aan = zachte stand, lampje uit = harde stand
Bij een type 2 lijkt me dat iets complexer omdat het geen simpele 12V is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Of de radiotruc op de Middengolf.
Dan hoor je `em ook schakelen tussen HA aan(ruis) en HA uit( stilte) .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Werkt dat bij HA1, HA2 of beide? (Nog afgezien van de vraag of ik middengolf wil luisteren )
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Lucas Unger schreef:Dat is echt veel te omslachtig. Als je alleen handmatig wilt schakelen tussen hard en zacht kun je het beste de voornoemde pulsbreedtemodulator gebruiken met hydractive 2 hydractiefblok met electroklep of nog makkelijker een hydractief 1 blok dat je met 12V schakelt via een relais en knopje op het dashboard.
Vergeet niet dat de schakelstroom veel hoger is dan de stroom om ‘m vast te houden. 3A tegenover 0,5A. Dat maakt de schakeling gelijk een stuk complexer.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY