Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Wat ik hier op het forum heb gelezen worden 100W lampen goed heet idd.
Ook vanwege de algemene hitte productie van halogeen lampen ben ik overgestapt naar xenon, dan blijven de reflectoren ook veel langer mooi.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Ach ja, ze zitten in m’n grootlicht en dat ik heb ik niet veel aan. Ik heb veel eens gevoeld hoe warm alles werd, behuizing/draden e.d., en daar voelde ik niet direct een enorme warmte ontwikkeling. Daarnaast koelt de rijwind ook behoorlijk. Het nadeel van xenon in mijn grootlicht vind ik dat ik dan niet meer even snel grootlicht kan geven als iemand gek doet op de weg of in de weg rijdt. Veel kort aan en uit is voor die lampen/ballasten niet erg best begreep ik van de beste man die mijn xenon heeft ingebouwd (dat was geloof ik een vijftig euro extra en daar zat dan ook gelijk twee jaar garantie bij).
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoals belooft, foto’s van in het donker
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ik zeg alleen: zoals het hoort!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het ziet er prachtig uit Arjan .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van het weekend viel mij dit opeens op.
Dit zie je bij een geopende deur RV en het zit achter het voorscherm.
Nog even van ander oogpunt
Je kan er eigenlijk bijna niet bij. Als de deur eruit is wordt de plek beter bereikbaar, maar ik ben bang dat voor een grondige aanpak het voorscherm eraf moet
Ik begrijp eigenlijk ook nog niet helemaal wat dit voor ding is…
Gelukkig is dezelfde plek LV wel helemaal hard. Al had ik het liever aan die kant gehad waar ook het voorscherm roest vertoont dan had het in 1 keer aangepakt kunnen worden als het scherm er toch af moet…
Punt 2:
Ik denk dat ze van de winter met opnieuw inlijmen van de achterruit een aantal keer zijn uit geschoten.
Rondom de achterruit onder de sierstrips zijn zulke plekken terug te vinden.
Dit is iets wat ik zelf wel weet op te lossen, schuren, zinkspray, primer, kleurlak. Sierstrips terug plaatsen en je ziet er hopelijk niets meer van
arghh wat een slechte roest plek. Wat ik zou doen:
proberen of het gaat met de deur gewoon gemonteerd. De roest eerst mechanisch zo goed mogelijk verwijderen o.a. met pijpen raag staal borsten. De resterende roest chemisch trachten los te weken met rustyco. Het werkt, niet zo agresief als je graag wil maar met geduld en krabben en borstelen is het resultaat beter dan zonder dat spul. Vervolgens goed drogen…. (neem de tijd, beetje fohnen). Dan bewerken met fertan
heel diep erin met injectie spuit o.i.d. Poosje laten zitten en met plantenspuit met water een poosje (paar dagen) vochtig houden. Helemaal drogen en vervolgens met hogedruk spuit en sponzen zo goed mogelijk uitwassen. Afwerken met LM. Blijven controleren en in de LM houden. Ze kan nog vele jaren door. Uiteindelijk na die vele jaren, tja scherm eraf uitlijpen en nieuw inlassen.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Lijkt net of ze een deel van de oude kitlaag bij het inlijmen van jouw acherruit hebben laten zitten,is dat zo?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@samuel
Ik kom er niet eens met 1 vinger bij, dus er echt aan werken is geen optie.
Ik zit er over te denken om een spuitbus noverox te kopen en het daarmee in te spuiten. Met het potje en het kwastje wat ik nu heb kom ik er ook niet bij, of ik moet met een lange kwast gaan werken.
@daan
Ik weet niet of er een kitlaag is blijven zitten, ik zie in elk geval geen kleurverschil, alle kit is zwart het ene stuk lijkt ook niet ouder als het andere.
Vandaag maar begonnen met spuiten, wat valt dat afplakken tegen, dat koste de meeste tijd.
Alle lagen zitten erop.
Morgen even wat spuitnevel verwijderen, vooral op het glas mag dat geen probleem zijn.
Helaas zit er ook wat zinkspray op de zwarte C stijl, hopelijk gaat dat er nog een beetje af, om daar nu met wasbenzine op aan de gang te gaan wordt ook niks denk ik…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag de boel maar weer eens in elkaar gezet
Verder nog even wat stripjes die los begonnen te laten vast gezet, ben benieuwd of dat beetje blijft zitten.
Iemand nog tips mbt het verwijderen van spuitnevel op plastic?
spuitvevel moet je vooral voorkomen….Maar met poetsen kan je het als het een beetje nevel is wel wegkrijgen. Wasbenzine als het vers is…. en poetsen en poetsen het moet een beetje oplossen en slijten. Gelijk afgeleerd om te snel af te plakken dus te slordig! Kunnen ze honderd keer vertellen, maar dit moet je ervaren.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het afplakken heb ik ook wel mijn tijd aan besteed, alleen de wind werkte een beetje tegen.
Er zat ook een beetje op het glas, dat was er echt zo af, maar ja daar kan je gerust je gang gaan met wasbenzine
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn 4 display’s in het interieur knipperen als een gek. Ik gok zo’n 4x per seconde. Soms houd het ook wel weer even op.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Net even de display’s eruit gehad, en de behuizing weer goed tegen elkaar gezet, maar dat lost het probleem niet op.
Het vreemde is dat de tijd niet mee knipperd, die is gewoon goed afleesbaar.